Jump to content

Peak Consult

kenneth

Recommended Posts

Det har varit ett nöje och en upplevelse att få vara den förste att komma ner till Per Kristoffersen och lyssna på toppmodellen i hans nya Serenity-serie, The Dragon.

Explosiv dynamik - utan att låta ansträngt! Det bästa jag någonsin hört och då körde vi på Vitus lilla integrerade SS-010. Med The Dragon's verkningsgrad på 93 dB, och dess linjäritet, klarade SS-010 med sina 25w klass A av jobbet med glans!

Det är ju lite trist att det skall behöva bli så här stort, tungt och dyrt innan man ens förstår hur bra det kan bli, hur långt gränserna kan tänjas....

Jag har all anledning att återkomma. Vi kommer att få möjlighet att lyssna på The Dragon på svensk mark inom en inte alltför avlägsen framtid och förhoppningsvis får vi också en bildtråd vad det lider.....

dragon01.jpg

Det är ju lite trist att det skall behöva bli så här stort, tungt och dyrt innan man ens förstår hur bra det kan bli, hur långt gränserna kan tänjas....

Verkligen läckert och nu ser jag att även lyssningsrummet har småjusterats... :cool: :)

Ungefär var ligger matchvikten för dessa drakar... :?:

KUL att våra Peak-vänner inte ligger på latsidan.. De här ser ju inbjudande ut i vanlig ordning, det skall bli skoj att höra dem så småningom! Arken '08 kanske, Kenneth? :)

Finns det någon prisindikation klar, förresten?

KUL att våra Peak-vänner inte ligger på latsidan.. De här ser ju inbjudande ut i vanlig ordning, det skall bli skoj att höra dem så småningom! Arken '08 kanske, Kenneth? :)

Finns det någon prisindikation klar, förresten?

Priset för ett par av de här härligheterna är EUR 90 000.-

Jag kommer inte att vara med i Stockholm, hinner bara inte. Rummet på Arken kommer inte att göra högtalarna rättvisa, det kommer inte att fungera. Jag jobbar på lösningar, återkommer.

185 kg, onekligen tung hifi. Ser ut lite som Utopialinjen från JM Lab. Det jag har hört tidigare av Peak har ju imponerat stort på mig, och då har det ändå "bara" varit Zoltan.

Jag kan ju tänka mig att anmäla mig för en liten provlyssning jag med.

Guest Musicman

Trevligt Kenneth! Gillar danskt då jag själv kör System Audio. Skulle verkligen vara kul att få vara med på en provlyssning. Du är mycket välkommen att höra av Dig om det finns möjlighet att få vara med.

Bra att Du inte tar in dem på Arken eller dylika ställen då det bara är en massa bärande och kånkande utan att kunna ge (som jag förstår) högtalarna rättvisa. Detta måste vara något utöver det vanliga. Har hört Peak hos Balance och det är mycket bra. Vem vet, i framtiden kanske mina Explorer får förflyttas till ett annat rum till förmån för Peak.

/Musicman

Priset för ett par av de här härligheterna är EUR 90 000.-

Jag kommer inte att vara med i Stockholm, hinner bara inte. Rummet på Arken kommer inte att göra högtalarna rättvisa, det kommer inte att fungera. Jag jobbar på lösningar, återkommer.

Imponerande pjäser, skulle vara intressant att lyssna på.

Efter några turer är det nu klart att jag får en lokal på Banehagsgatan i Klippan (alltså Klippans kulturreservat, vid fästet till Älvsborgsbron här i Gôtet - vid Novotel, vid Sjömagasinet. Jag kommer att vara i mycket gott sällskap :) ). 94m2 tegel och betong och med en präktig takhöjd. Bra förutsättningar! Tillträde till vårkanten och målet här att Banehagsgatan kommer att bli permanent hemvist för ett par Dragon. Fram tills dess kommer tillfällig hemvist och lyssningsmöjlighet att bjudas i alla fall hos Balance i Jönköping. Ingemar har ju redan ett ganska brett sortiment av Peak. När exakt detta går av stapeln får jag återkomma till. Vi kommer väl med all sannolikhet försöka ordna till det lite trevligt när högtalarna har anlänt men det behöver inte bli någon tjur-rusningen eftersom de kommer att stå där i ett antal veckor......

Efter några turer är det nu klart att jag får en lokal på Banehagsgatan i Klippan (alltså Klippans kulturreservat, vid fästet till Älvsborgsbron här i Gôtet - vid Novotel, vid Sjömagasinet. Jag kommer att vara i mycket gott sällskap :) ). 94m2 tegel och betong och med en präktig takhöjd. Bra förutsättningar! Tillträde till vårkanten och målet här att Banehagsgatan kommer att bli permanent hemvist för ett par Dragon. Fram tills dess kommer tillfällig hemvist och lyssningsmöjlighet att bjudas i alla fall hos Balance i Jönköping. Ingemar har ju redan ett ganska brett sortiment av Peak. När exakt detta går av stapeln får jag återkomma till. Vi kommer väl med all sannolikhet försöka ordna till det lite trevligt när högtalarna har anlänt men det behöver inte bli någon tjur-rusningen eftersom de kommer att stå där i ett antal veckor......

Kul och grattis till lokalen! :)

185 kg

H 140 cm Br 39 cm Dj 70 cm

Kompakta byggen som vanligt när det gäller Peak. Storleksmässigt inte avskräckande även om det inte är en högtalare man bär upp en under vardera armen :)

/Kenneth

man ser att Peak behållit dragen från Zoltan!! :)