Greensleeves Posted November 14, 2007 Posted November 14, 2007 Jag undrar lite försynt om den vackra, och kanske lite Carlsson-inspirerade, högtalaren Kibri Naima månne säljs i Sverige..? Enligt hemsidan har modellen fått lysande omdömen i decembernumret 2006 av HiFi World, och likaledes fina betyg i hifi+ nr 44. Quote
Guest asimov66 Posted November 14, 2007 Posted November 14, 2007 den hörde jag på köpenhamnsmässan den 10 nov. Lät riktigt bra. deras danska hemsida är iaf: www.kibri.dk Quote
Greensleeves Posted November 14, 2007 Author Posted November 14, 2007 Den hörde jag på köpenhamnsmässan den 10 nov. Lät riktigt bra... Hann du höra om Naima från Kibri lät bra till all slags musik..? Quote
Guest asimov66 Posted November 14, 2007 Posted November 14, 2007 all slags musik, nej men det jag hörde det "klassiska" demoskivmusiken singer/songwriter lät mycket bra. Quote
Greensleeves Posted November 14, 2007 Author Posted November 14, 2007 Det kan väl vara ett gott kvalitetsbetyg att högtalarna lät bra för singer/songwriter-musik, eftersom den musikgenren består av mänskliga röster och akustiska instrument. Den högtalare som förmedlar ett sådant ljud på ett fint sätt, fungerar förhoppningsvis bra även till klassiskt, jazz och äldre popmusik, dvs. de genrer jag normalt lyssnar på. Quote
Guest asimov66 Posted November 14, 2007 Posted November 14, 2007 Ja jag blev förvånad hur pass bra den lät pga storleken. Klart värd att lyssnas vidare på. Quote
das Boot Posted November 15, 2007 Posted November 15, 2007 Jag lyssnade också till denna högtalare på Köpenhamnsmässan och kan bekräfta att det lät riktigt bra. Det spelades Johnny Cash när jag var där. das Boot Quote
Guest justaudiomagic Posted November 15, 2007 Posted November 15, 2007 Har skrivit till dom o frågat... Kanske kan vara ngt i framtiden annars Quote
Guest justaudiomagic Posted November 16, 2007 Posted November 16, 2007 Allmän undran... Finns det intresse för Kibri Naima? Quote
Recommended Posts