Jump to content

Recommended Posts

Posted
"Två och en halv-vägare" enligt mbl. Är det super tweetern... :?:

Yep, en magnetostat. Minns inte hur det funkar nu men någon som vet kan ju fylla på.. :) Jag har för mig att den tar vid över 30kHz eller något liknande!

Posted

Yes , den tar över vid 30 K . Jag är osäker på stativen. Det följer med små kuddar med högtalarna så jag tror inte man kan skruva fast. Men det återstår att se.

Jag har lyssnat lite , naturligtvis med den smått kaotiska placeringen på bänken. Vi drog igång en Peter gabriel live-platta. För att citera min polare "s***n , det där var jag inte beredd på" Jag.. jag bara log....

Posted
Yes , den tar över vid 30 K . Jag är osäker på stativen. Det följer med små kuddar med högtalarna så jag tror inte man kan skruva fast. Men det återstår att se.

Jag har lyssnat lite , naturligtvis med den smått kaotiska placeringen på bänken. Vi drog igång en Peter gabriel live-platta. För att citera min polare "s***n , det där var jag inte beredd på" Jag.. jag bara log....

Kul att höra.

det är riktigt "stort" ljud i dom små.

Posted

Det låter fantastiskt bra. Har inte fått stativ än så dom står långt ner å lite för nära väggen. Har lyssnat på en del jazz musik (Bobo Stenson , John Abercrombie mfl) . Diskanten är galet bra. Otroligt luftig och detaljerad. Lite av magnostat karraktär av naturliga orsaker. Basen är torr som rackarns. Och dom går djupt. Man kan inte riktigt förstå att det är en stativare som spelar faktiskt. Testat en del musik med mycket instrument, symfoniorkester osv. Även här klarar dom att sorterar alla ljuden på ett jättefint sätt. I Joni Mitchells Both sides Now inspelad i en kyrka får man ett faktastiskt rum av ljud uppmålat framför sig. Efterklanger från kyrkan blir mäktiga utan att bli kladdiga. Kort sagt är jag otroligt nöjd och jag väntar spännt på hur det blir när man får jobba med placeringen och stativen. Återkommer med en sista bildserie och utlåtande när allt är på plats. /P

Hur låter det ??????????????????????????
Guest justaudiomagic
Posted

Grattis till ett par snygga högtalare :app:

• 1 month later...