K-man Posted November 12, 2007 Posted November 12, 2007 Aaarrrgg, så här får man väl inte göra heller. Högtalarna har väl flera sidor ? Precis! Fy på dig Minesota!!! :angry: \\K-man Quote
minesota Posted November 12, 2007 Author Posted November 12, 2007 Inga stativ på plats än ...dom kommer... Quote
Timbre™ Posted November 12, 2007 Posted November 12, 2007 "Två och en halv-vägare" enligt mbl. Är det super tweetern... Quote
Guest Peo Posted November 12, 2007 Posted November 12, 2007 "Två och en halv-vägare" enligt mbl. Är det super tweetern... Yep, en magnetostat. Minns inte hur det funkar nu men någon som vet kan ju fylla på.. Jag har för mig att den tar vid över 30kHz eller något liknande! Quote
zood Posted November 12, 2007 Posted November 12, 2007 Går dessa stativare att dra fast i stativen? Grattis för den delen Quote
minesota Posted November 12, 2007 Author Posted November 12, 2007 Yes , den tar över vid 30 K . Jag är osäker på stativen. Det följer med små kuddar med högtalarna så jag tror inte man kan skruva fast. Men det återstår att se. Jag har lyssnat lite , naturligtvis med den smått kaotiska placeringen på bänken. Vi drog igång en Peter gabriel live-platta. För att citera min polare "s***n , det där var jag inte beredd på" Jag.. jag bara log.... Quote
P-pan Posted November 12, 2007 Posted November 12, 2007 Yes , den tar över vid 30 K . Jag är osäker på stativen. Det följer med små kuddar med högtalarna så jag tror inte man kan skruva fast. Men det återstår att se. Jag har lyssnat lite , naturligtvis med den smått kaotiska placeringen på bänken. Vi drog igång en Peter gabriel live-platta. För att citera min polare "s***n , det där var jag inte beredd på" Jag.. jag bara log.... Kul att höra. det är riktigt "stort" ljud i dom små. Quote
K-man Posted November 12, 2007 Posted November 12, 2007 Härligt att du tog dig i kragen och bjöd på en bildkavalkad Minesota! \\K-man Quote
Kent_n Posted November 13, 2007 Posted November 13, 2007 Hur låter det ?????????????????????????? Quote
minesota Posted November 13, 2007 Author Posted November 13, 2007 Det låter fantastiskt bra. Har inte fått stativ än så dom står långt ner å lite för nära väggen. Har lyssnat på en del jazz musik (Bobo Stenson , John Abercrombie mfl) . Diskanten är galet bra. Otroligt luftig och detaljerad. Lite av magnostat karraktär av naturliga orsaker. Basen är torr som rackarns. Och dom går djupt. Man kan inte riktigt förstå att det är en stativare som spelar faktiskt. Testat en del musik med mycket instrument, symfoniorkester osv. Även här klarar dom att sorterar alla ljuden på ett jättefint sätt. I Joni Mitchells Both sides Now inspelad i en kyrka får man ett faktastiskt rum av ljud uppmålat framför sig. Efterklanger från kyrkan blir mäktiga utan att bli kladdiga. Kort sagt är jag otroligt nöjd och jag väntar spännt på hur det blir när man får jobba med placeringen och stativen. Återkommer med en sista bildserie och utlåtande när allt är på plats. /P Hur låter det ?????????????????????????? Quote
K-man Posted November 13, 2007 Posted November 13, 2007 Ser fram emot vidare intryck och bilder... \\K-man Quote
Guest justaudiomagic Posted November 15, 2007 Posted November 15, 2007 Grattis till ett par snygga högtalare Quote
Guest Stickan Posted November 15, 2007 Posted November 15, 2007 Grattis - ser mycket trevliga ut. Quote
minesota Posted December 25, 2007 Author Posted December 25, 2007 Ok, nu är jag redo för en avslutande bildserie... Quote
minesota Posted December 25, 2007 Author Posted December 25, 2007 Någon som ser vilken skiva som går ??? Quote
Recommended Posts