Jump to content

Recommended Posts

Guest Jorma
Posted

Jag har mina nya nätkablar klara med kontakter av olika slag testade. Dom heter Jorma Design Super Power.

Jag har testat olika typer av kontakter med beläggningar av Rodium, Guld osv,

Rodium är den dyraste typen. Guld kommer därefter.

Varken Rodium eller Guldbeläggning har fungerat bra med kablarna.

Dom vanliga standardkontakterna som jag använder till JPC2.5 kablarna är dom som har gett bäst ljud och det blir dom som kommer att användas till Super Powerkablarna!!

Rodiumbelagda kontakter är dom som har gett det sämsta ljudet tätt följda av guldbelagda kontakter.

Jag har testat kablarna i vanliga vägguttag där kablarna kommer att användas i dom flesta anläggningarna.

Med specialuttag kan resultatet ha blivit annorlunda.

Alla kablar med dom olika kontakterna har blivit körda 3 veckor i anläggningen och har alltså fått exakt lika lång inspelningstid.

Posted

Kul att designen håller sig genom hela registret, kommer den att finnas i en enklare variant också? Då menar jag som högt/signal kablarna Nr 2?

Posted

Just i rättan tid. Håller just på och trålar marknaden efter bra nätkablage. Idag kör jag med en blandning av Supra (för mina elektrostater), MIT Z-cord för digitalelektronik samt Harmonic Technology för mina monoblock.

Har tittat på Nordost men det vore ju trevligt med Svensk leverantör. :)

Jorma:

- Har du jämfört dina nya med andra leverantörers kablage? Resultat?

Guest Jorma
Posted

Jag har lyssnat på en del andra kablar, men jag vill inte uttala mig om skillnader då det kan ge lite olika utfall i olika anläggningar och jag av princip inte uttalar mig om konkurrenternas kablar.

Det får andra göra som inte är inblandade i produktionen eller försäljningen av kablarna.

Guest Rydberg
Posted
Nya supernätkablar

Lika blygsam som vanligt...... :app:

Posted

Grattis Jorma till en ny nätkabelprodukt :) Hoppas kunna få tillfälle att se (och lyssna på) "J D S P" IRL längre fram :mm:;) .....Trevliga bilder Timbre!! :cool: :)

Posted

Vi har bara ett gammalt kabelslag mellan Jorma No. 1 och Kimber Black Pearl att referera till. Jormas kablar har blivit uppgraderade sedan dess så vi får väl ta det med en nypa salt... :)

Posted

Utseendet och byggkvaliteten säger det mesta :mm:

Tack för dom fina bilderna också. Bla därför jag gillar detta forum, det har på något konstigt sätt så otroligt snygga bilder.. ;)

Guest Jorma
Posted

Riktpriset för den nya kabeln blir 4800 kr för 1,5 meter plus 800 kr /extrameter.

Jag kan tänka mig att lämna lite rabatt till Euphoniamedlemmar.

Mejla mig på:

jormadesign@hotmail.com

om ni är intresserade.

Kabeln har samma typ av skärm som JPCkabeln, men är av lite bättre kvalitet.

Röret innehåller 2 st stora Bybee Quantum Purifiers.

Det är samma rör som används till No.1 biwire högtalarkablar.

En väska kan köpas till för 500 kr, men kabeln levereras normalt utan emballage för att hålla nere priset lite.

Väskan är av samma typ och storlek som högtalarkablarna levereras i.

Superpow02.jpg

Superpow03.jpg

• 4 weeks later...
Guest Jorma
Posted
Finns det några ex man kan få låna och testa :?:

Mvh Cyber

Cyber, jag säljer normalt med returrätt i standardlängderna 1,5 och 2 meter.

Jag har utsträckt återköpet till 1 månad pga. lång inspelningstid.

Jag har en del ute till låns nu och har inte en enda hemma och har inte hunnit med efterfrågan. I morgon reser jag till Danmark för att besöka Vitus och Carsten ordf. i Viborg Hifiklubb. Sedan är det förberedelser inför New York dit jag reser om 12 dagar. Jag kan i vissa fall gjöra undantag med köp och jag ska se vad jag kan göra för att du ska få låna ett par. Vi tar det hela per PM.

Jag hör av mig i nästa vecka.

Guest Jorma
Posted
Har du testat din nya modell mot några andra tunga kablar på marknaden? Shunyata, Purist Audio, Transparent, Nordost etc?

Jag testar numera inte kablar mot andra då jag har mitt ljudideal och arbetar efter den principen. Men det finns andra som har testat och kommer att testa mot andra kablar. Både privatpersoner och recensenter.

Posted

Verkar jätteintressant :mm:

Det är nog inte så farligt dyrt om man betänker att 2 st stora Bybee Quantum Purifiers kostar en del :)

Finns den att få med Powercon-kontakt :?:

Guest Jorma
Posted
Verkar jätteintressant :mm:

Det är nog inte så farligt dyrt om man betänker att 2 st stora Bybee Quantum Purifiers kostar en del :)

Finns den att få med Powercon-kontakt :?:

Kablarna går att få med Powerconkontakt. Jag sålde en kabel med sådan kontakt för några veckor sedan. JPC2.5 kabeln har jag också tidigare sålt med PowerCon.

Det är riktigt bra kontakter och det utan att kosta skjortan.