calle_jr Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 man kan samla på sig öl om man inte är tillräckligt "törstig"Den risken skulle inte göra mig sömnlös. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amund Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 I rummet fanns en Radialstrahler från 80-talet, en mbl 101 som hade ett frekvensomfång från 40 Hz till 25000 Hz. Det är alltså en föregångare till nuvarande mbl 101E. Bokstaven efter sifferkombinationen i de olika apparaternas modellbeteckningar motsvarar Mk 1, Mk 2,... som andra tillverkare använder sig av. Jätte trevligt repotage! Jag har ett par som är tillverkade på 90-talet, ser likheter mellan både dagens och från bilden ovan. Sfärerna ser ut som dagens modell, medans foten (på bilden) med logon i, är identisk med mitt par. Mvh, Amund Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted December 3, 2007 Author Share Posted December 3, 2007 Jätte trevligt repotage! Jag har ett par som är tillverkade på 90-talet, ser likheter mellan både dagens och från bilden ovan. Sfärerna ser ut som dagens modell, medans foten (på bilden) med logon i, är identisk med mitt par. Mvh, Amund Det verkar som om du har The Missing Link som visar övergången från 80-talets modell till dagens. Det skulle vara kul om du kunde lägga in en bild på ditt exemplar. - Den nuvarande MBL 101E har en dynamisk subwoofer under "melonen" som gör att diskanten kommer upp till öronhöjd. Står din modell (bokstavsbeteckning ?) på ett stativ //Eliot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amund Posted December 3, 2007 Share Posted December 3, 2007 Det verkar som om du har The Missing Link som visar övergången från 80-talets modell till dagens. Det skulle vara kul om du kunde lägga in en bild på ditt exemplar. - Den nuvarande MBL 101E har en dynamisk subwoofer under "melonen" som gör att diskanten kommer upp till öronhöjd. Står din modell (bokstavsbeteckning ?) på ett stativ //Eliot Jag har tyvär ingen kamera annat än mobilen, och det vill vi ju inte förolämpa forumet med . Kan lägga upp en bild när jag köpt kamera eller har en vän med kamera förbi. Men mina är golvstående utan stativ. Det står endast MBL 101 på mina. Det som skiljer mina mot dagens har jag förstått är just subwoofern. Ljudmässigt spelar dom inte lika djupt som dagens, men i övrigt har jag inte upptäckt några skillanader. Men det är kanske inte riktigt rätt heller då jag bara har hört dagens modell i butik.. Mvh, Amund Edit: Enda bilden jag har där man kan skymta högtalaren är den i min avatar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hagto Posted December 3, 2007 Share Posted December 3, 2007 Jag har tyvär ingen kamera annat än mobilen, och det vill vi ju inte förolämpa forumet med . Kan lägga upp en bild när jag köpt kamera eller har en vän med kamera förbi. Men mina är golvstående utan stativ. Det står endast MBL 101 på mina. Det som skiljer mina mot dagens har jag förstått är just subwoofern. Ljudmässigt spelar dom inte lika djupt som dagens, men i övrigt har jag inte upptäckt några skillanader. Men det är kanske inte riktigt rätt heller då jag bara har hört dagens modell i butik.. Mvh, Amund Edit: Enda bilden jag har där man kan skymta högtalaren är den i min avatar. Ser ut til å være vakre høyttalere! Jeg funderer også på hva slags skivspelar det er man skimter på bildet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eliot Posted December 3, 2007 Author Share Posted December 3, 2007 Ser ut til å være vakre høyttalere! Håller med - och det ser ut som om högtalarna har en underdel som gör att diskanten kommer på rätt höjd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EuphoniC Posted December 3, 2007 Share Posted December 3, 2007 Ser ut att vara en Roksan Radius 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amund Posted December 3, 2007 Share Posted December 3, 2007 Ser ut til å være vakre høyttalere! Jeg funderer også på hva slags skivspelar det er man skimter på bildet? Ser ut att vara en Roksan Radius 5 Jag ska inte komma med så mycket OT i Eliots fantastiska tråd. Men EuphoniC ser rätt. Skivspelaren är en Roksan Radius5. Mvh, Amud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akkelis Audio Posted February 18, 2008 Share Posted February 18, 2008 ot... Jag har visat Eliots fantastiska reportage för min fru och vi har blivit så inspirerade att vi nu bokat biljetter till Zürich. En vecka i juli tänker vi tillbringa i Schweiz och vår tanke är att kombinera vandring med pittoreska småstäder. Tips på hotell, platser man inte får missa, bästa vandringstråket, osv, mottages gärna. Även hifibutiker i Zürich vore kul att besöka. vänligen StefanB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts