Jump to content

Recommended Posts

Guest Rydberg
Posted

Jag har inhandlat en BAT cdspelare med 6H30 rören (får den om ca 10 dagar). Har ett par frågor som kanske någon av er kan svara på.Detta är den första versionen med 20-bit och HDCD, är den uppdaterade 24-bit modellen mycket bättre?Någon som vet vad 4 st 6H30 rör kostar om jag behöver byta dem?Någon som har någon länk till bilder på VK-D5 SE? jag har bara hittat de vanliga via goggle, jag tänkte mer på ett bildreportage ala Timbres!Tack på förhand :kiss: /Ola

Guest Rydberg
Posted

Låter bra det timbre! Jag har sett saiter som säljer detta rör (både NOS och nyproducerat), då har de kostat ca $20 styck. Frågan är ju hur känslig matchningen är, det kanske går att beställa matchade par, vad vet jag.Ex: 6H30

Posted

Ja, det verkar ju trots allt överkomligt men jag undrar om det räcker med matchade par? På förstärkarna är alla rör numrerade för en given position. Borde även gälla CD-spelaren tycker jag.Det är ju en verkligt intressant signalkälla du har på ingång, skall bli spännande höra om dina intryck... :mm: Tio dagar kan vara en evighet... :D

Guest Rydberg
Posted

Ja fy!! 10 dagar är alldeles för lång tid :black::D ..det är hemskt, jag har till och med fått sömnsvårigheter!!jag tror det ska funka med matchade par, om inte annat så kan man ju få ett matchat quad. Snackade precis med killen på Ljudprodukter i malmö och han sa att tog man dem via importören i Danmark blev de dyra men han kunde köpa dem direkt, typ 210kr/st kostade de, gick att beställa matchade också.Jag återkommer naturligtvis med lyssningsintryck när jag väl fått hem spelaren.Btw, man kanske skulle fråga Viktor Khomenko om man kunde köpa 24bit uppgraderingen direkt från honom, den kostar ju ca 800 dollar i USA men drygt 10000 i Sverige, med moms och frakt blir det ca 8000 om man köper från USA. Tror det bara är plugg and play som gäller faktiskt så man kan säkert uppgradera själv.

Guest Rydberg
Posted

Den har jag redan läst :) Den är skriven 2001 så det måste handla om 20-bitsversionen med HDCD, alltså den versionen som jag har på ingång. Den verkar ju var ok iallafall, hoppas på det.Annars får jag behålla min Meridian 588 och sälja BAT:en

Ja, du kan ju använda vår PM eller mail direkt via Euphonia (  :)  ).
Ja det är ju inte fel, det ska jag göra sen.
Guest Rydberg
Posted

Jag är iof inte så förvånad efter att ha hört Krell KAV 280 :D den var ingen höjdare. Som sagt vi får se hur den presterar, enligt recensionen verkar det ju lovande :) sen är det ju mysigt med rör också, ellerhur Timbre :cool: Man kanske skulle sälja Calliston och satsa på ett BAT VK30SE försteg och ett BAT VK75SE slutsteg istället :?:

Posted

Rydberg} Varför inte satsa på VK300x som jag har gjort. Det är annars en lösning kanske eller du kanske inte tycker att det är en uppgradering från dinCallistoTimbre} Jag läste att du har hör Kharma högtalare. Hur är de om du jämför med dina Amati ?

Guest Rydberg
Posted

Nej det är nog inte mycket till uppgradering, Calliston är faktiskt ruskigt bra. Den dyraste VK300 (SE Versionen) är inte mycket dyrare än Calliston (Calliston kostar 52900) Det blir nog till att behålla den tills jag får råd med ett Antileon Signature :DKanske ett BAT försteg till, vi får se.

Posted

När man jämför produkter från tillverkare med så uttalade designfilosofier som Gryphon och BAT kan det ju bara bli smaken som avgör...och känslan. Att tala i termer som bra, bättre, bäst är ju svårt. Själv har jag lyssnat lite på transistorelektronik från Gryphon men inte från BAT. Det får nog bli Malmö igen framöver... :)Kharmalyssningen ägde rum 98 och det är ju ett tag sen. Dåvarande modellen Exquisite Reference 2B med Lamm M1.1 monoblock.Man skall vara uppriktig mot sig själv och sin omgivning. Det är skilda världar (och skilda prislappar :diss:).Adnan på det grekiska forumet bytte från Sf Amati till Kharma Exquisite. I samband med att han medlemsregistrerade på HiFiForum.nu hade vi en del mailkontakt om detta.Han skrev att skillnaden blev chockartad i det egna lyssningsrummet... :o Jag har bara lyssnat i butik.

Posted

I VK300x är det ju rör. Menar du det är en hybrid mellan rör och trans ??De Kharma högtalren är väl deras Top of line Trevligt ingrep detta med Euphonia hoppas det blir många trevliga inlägg här Sitter och njuter av ett av Sveriges bästa musikgrupper "Fleshquartet"Ha de Fideljr

Posted

Hej alla!Vk300 är både och faktiskt. I "enklaste" versionen sitter det enbart transistorer. I version nr:2 sitter det rör i förstegsdelen och i version 3 tillkommer "Super Tubes" såsom bat kallar det. Där får man även en ratt att ställa in volymen på! :mm: Men transistor slutsteg hela vägen som sagt. ;)

Guest Rydberg
Posted

Säljaren hörde av sig idag, han trodde cdspelaren skulle vara hos mig redan på torsdag :mm::D:D:D hoppas kan man ju iallafall......

Posted

Skall bli intressant och höra vad du tyckte om den..... :mm: Är den lika bra som deras slutsteg så :o Rene kan sälja en sån till ett rätt bra pris tror jag med.. :mm:

Posted

Ujj Ujj UjjBATmania har drabbat er alla ( :o ) Nu är ju även jag tvungen att kolla in pjäserna ;) Ha det bästJohan

Guest Rydberg
Posted

Johan, vi får väl se om den blir långlivad hos mig, annars blir det nog en ARC CD3 istället :app: