Kent_n Posted November 4, 2007 Posted November 4, 2007 Inte så mkt HiFi, men jag kanske kan få svar. Köpte en Solmon Burke DVD, på med den i DVD spelaren, bara vit bild, men musiken hörs. Tillbaka till affären, bytte, bad dom dock pröva den i sin egen DVD, fungerade utmärkt. Hem, vit bild, men musiken hörs. Har hänt en gång tidigare med en Pavarotti konser. Vet någon vad det är för fel. Quote
mikael2 Posted November 4, 2007 Posted November 4, 2007 Gissar att det har med nån inställning på TV eller DVD för uppspelning av NTSC? Normalt spelar du europeisk bild dvs PAL. Finns kanske nån meny där du kan välja AUTO så den växlar till NTSC. Inställning kanske måste göras både i DVD-spelaren och i TVn så du får stöd för NTSC. Quote
Kent_n Posted November 4, 2007 Author Posted November 4, 2007 Tack för hjälpen, har kollat DVD spelarna o båda spelar NTSC formatet, antagligen båda tv apparaterna som inte är inställda. Har nu plöjt igenom instruktionsboken o inte lyckats hitta någonting om denna inställning. Mailat försäljaren,väntar svar under morgondagen, då jag hoppas det är åtgärdat.. Quote
Kent_n Posted November 11, 2007 Author Posted November 11, 2007 Nu har jag frågat i affären som jag köpte TV, båda är Philips, den ena LCD o den andra Plasma, och enligt affären känner TV av formaten, så det skall inte vara problem. DVD apparaterna, den ena en Panasonic, enligt instruktionsboken spelar den NTSC,regionfri enligt affären jag köpte den i, den andra är en Harman Kardon ganska ny. Ingen har hittils kunna ge mig ett svar vad som är fel.. Hjälp någon kunnig person..hur löser jag problemet ? tacksam för hjälp Quote
Kent_n Posted November 16, 2007 Author Posted November 16, 2007 Fick svaret från Gunnars Radio i Södertälje. Signalutmatning NTSC var inställd på Pal på båda DVD, ändrade till automatic på den ena o NTSC på den andra, funkar kanonbra nu. Quote
Recommended Posts