Jump to content

Mikael Rickfors Lush For Life


JMlab

Recommended Posts

Köpte denna skiva i lördags.

Måste ge en VARM REKOMENDATION köp den!!!!!!

Bra inspelning med lite mer dragning åt det jazziga men det passar Mikaels röst

väldigt bra!

Anders Widmark har producerat tillsammans med Ingermar Bergman.

Inget copy protect så dår finns en otrolig närvarokänsla i rösten.

Mvh

JMlab

Link to comment
Share on other sites

Lite OT, men jag måste fråga?

Citerar dig JMlab: Inget copy protect så dår finns en otrolig närvarokänsla i rösten.

Hmm... är det så att copy protect sätter sådana begränsningar? :o Då jag läste detta så slog det mig genast att jag har en skiva som jag vet är "copy protect" och den saknar vissa parametrar som den artisten annars brukar bjuda...

\\K-man

Link to comment
Share on other sites

Betr copyprotect!

Jag har flera skivor med detta elände och på samtliga upplever jag att jag saknar närvarokänsla i rösterna.Har diskuterat detta med ett par av skivbolagen en del påstår att det inte skall vara möjligt att höra, men när jag informerar dem om

att jag har en mycket högupplösande "High-ENd" anl. då är de plötsligt inte så säkra längre.

Link to comment
Share on other sites

Jag hörde några spår från den skivan igår när jag hälsade på en bekant, och jag håller med, det är en bra skiva med bra ljud. Tänk att gamle "Vingar-för-pengarna"-Rickfors gör sån här musik! Det hade jag ingen aning om. :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 10 months later...

Detta måste vara en av de mest förbisedda kanonskivorna i sverige de senaste fem åren.

Den är KANONBRA :app::o:o:app: !

"Rösten kan forfarande blåsa bort vilken Fame Factory-fjortis som helst från jordens yta..." som recensenten i Expressen skrev. Så rätt, så rätt.

Anders Widmarks närvaro märks mycket tydligt på denna skiva, och det är ett kvalitetsmärke. Bra låtar, bra musiker, bra ljud, bra röst.

Den har nu krupit under hundringen på Ginza, så... spring och köp!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...