TomasF Posted November 1, 2007 Posted November 1, 2007 Hej! Ska ge barnen musik, vad finns som är lika bra som Peter och Vargen? Helst musiksagor. /Tomas F. Quote
eliot Posted November 1, 2007 Posted November 1, 2007 Saint-Saëns: Carnival of the animals PS. ...och naturligtvis Britten: Young Person's Guide to the Orchestra Quote
wintermute Posted November 2, 2007 Posted November 2, 2007 ja, just de tre dyker upp tillsammans på Naxos-inspelningen. I mitt tycke värd att ha. /r Quote
TomasF Posted January 13, 2008 Author Posted January 13, 2008 Hej igår såg jag P&V på konserthuset med mina två barn, otroligt kul men lite väl många barn som inte kunde vara tysta. Nu har jag fått tips om dessa två skivor, och undrar om ni har hört någon av dem och kan rekommendera? Babar och Kattresan. (Sundsvalls kammarorkester, Nordiaensemblen och Hans Alfredson) Den sjungande hästen. (Katarina Mazetti) Quote
plundin™ Posted January 13, 2008 Posted January 13, 2008 Babar och Kattresan. (Sundsvalls kammarorkester, Nordiaensemblen och Hans Alfredson) Har den, jättekul för mej som är en bit över 40 och kan relatera till böckerna, men har ingen koll på hur ungar reagerar! Men jag kan tänka mej att det är bra att kombinera den med Arosenius bilderbok... Du borde kolla upp Sven-Eric Johansons "Nalle Puh" en symfonisk saga (Bis CD 259) oxå, en riktigt bra version av AA Milnes berättelse.. /ptr Quote
Recommended Posts