Jump to content

Recommended Posts

Guest asimov66
Posted

Bläddrade igenom det nya nummer av Fidelity och där fanns en kort sammanfattning av Timbres besök.

Vissa av medlemmarnas reaktioner var med också.

Jag såg fleras namn av forummedlemmarna, vad kul :D

//Asimov66

Posted
Det blev en överraskning på Hortenmässan :o:) och jag kikade på en förupplaga av artikeln.

Det blir Interpress i morgon för min del.

Det är väl inte rätt tråd att gnälla MEN som Fidelity prenumerant blir det oxå att bege sej till Interpress om man ska ha tidningen. :angry:

Tycker för övrigt att det är den i särklass bästa skandinaviska hifi tidningen.

Guest asimov66
Posted

det var två sidor med timbres bilder blandat emd respons från tex jorma, bebop, jag m fl.

Det är en kort sammanfattning av tråden helt enkelt.

För alla som vill ha direkta sidnummer så är det sidan 28-29.

Har ingen scanner.

Det suger totalt med deras lev tider, man ser tidningen ofta i affären innan man får hem den vilket är ett stort minus (det enda minuset).

Posted
det var två sidor med timbres bilder blandat emd respons från tex jorma, bebop, jag m fl.

Kul att läsa och lite som att se forumet i DA-omvandlad version... :) No. 29 är annars späckat med trevlig helgläsning och förutom en ingående redovisning av B&W Signature Diamond står det ett par riktiga tungviktare hjemme hos Petter Dale.

Ett kabelblindtest presenteras och naturligtvis hittar vi en rapport från Hortenmässan plus mycket mer.

fidelitytwentynine015.JPG

Guest asimov66
Posted

Lite svar på kritiken mot deras tid att skicka ut tidningen:

Fick med en räkning för att förlänga min prenumration med detta nummer som kom den 1 nov.

Räkningen skrevs ut den 10/10 och expirerade samma dag den kom vilket ledde till att jag ej hann förnya min prenumration.

Synd på en så bra tidning att det tar en månad att skicka ut den med posten...

Vet ej om jag kommer förnya då jag blir kroniskt besviken att finna den i butiken innan man ser den hemma.

Posted

Uppenbarligen är det något i prenumerationshanteringen som inte fungerar. Hade liknande erfarenheter från Audio på den tiden det begav sig. Nu vet jag inte hur stor prisskillnaden är på prenumerations- respektive lösnummer men jag betalar 89 kr på Interpress och det är tidningen definitivt värd i mina ögon.

Guest asimov66
Posted

Precis jag håller med.

En riktigt prisvärd tidning.

Får nog göra så faktiskt.

Posted

Tycker att det är en trevlig tidning ! :)

Jag har fram tills nu köpt den i en tidnings butik.

Men nu är jag ny bliven prenumerant, så jag håller tummarna, och hoppas at den landar i brevlådan utan några större problem ! :)

//-- Tompa --

Guest asimov66
Posted

Lite OT:

Valde at förnya efter löfte av dem att bli bättre (har hört det innan)

Skulle kosta först 425, sen på deras hemsida 475 svenska men de drog 515 svenska. Var skall det sluta?

Nej sista gången jag prenumrerar på denna tidningen.

Uselt.

Har mailat dem men ingen förbättring i korrenspondensen..

Hädanefter lösnummer.

Posted

Har abonnert på Audio/Fidelity i mange år, og de sliter dessverre fortsatt med levering til abonentene før det står i Narvesen/Pressbyrån, selv venter jeg fortsatt her i Gbg på siste nummeret.....

mvh

Guest asimov66
Posted

jag tycker de borde ha fixat leveransproblemet med tanke på hur länge de haft problemen nu.

Jag menar de får ju fram tidningen till pressbyrån.

• 1 month later...
Posted
Juletid är väntanstider och jag tycker att det finns tillräckligt med annat att göra än att vänta (och bil sur över?) leveransen av en (trevlig) hifitidning.

:)

Jag vill ju ha en Fidelity att mysa med när jag sitter framför brasan i sommarstugan över julen. Gyllene tillfälle att lusläsa en (trevlig) hifitidning. Tycker ändå leverans är en ganska viktig del i en prenumeration.

Guest asimov66
Posted

det är jäkligt störigt att man kan köpa tidningen i butiken innan man får hem den som prenumrant.

Posted
Jag vill ju ha en Fidelity att mysa med när jag sitter framför brasan i sommarstugan över julen. Gyllene tillfälle att lusläsa en (trevlig) hifitidning. Tycker ändå leverans är en ganska viktig del i en prenumeration.

Självklart - jag var nog lite sur å grinig igår. Sorry! :blush

...å Go jul! :)

Guest asimov66
Posted

idag kom min dvs gott om tid innan julen. Bra jobbat fidelity !!!

Posted

Min kom inte...... :diss:

Man kan ju alltid hoppas att den kommer i år i alla fall, torsdag och fredag i nästa vecka som gäller då ! :?:

/-- Tompa --

• 2 weeks later...