ninja Posted October 27, 2007 Posted October 27, 2007 Hej, Undrar om någon har erfarenhet av Hegel H4A mk2 slutsteg? Har ingen möjlighet att lyssna på den innan jag köper den så alla åsikter är välkommna! Idag har jag en Advantage Thor som driver ett par Respons Grand Artist D. Tror att Respons skulle må bättre av en kraftigare slutsteg Ett allternativ till Hegel är McIntosh MA 6900 eller Karan KAS 270! Quote
Absolute Audio Posted October 27, 2007 Posted October 27, 2007 Har hört alla tre i lite olika konstallationer och ingen gör bort sej på något sätt. Det som imponerade med Hegel var att den höll riktigt ordentlig koll på alla parametrar även när det var brutal musik & volym. McIntosh är ju bara för mysig stärkare och värd pengarna bara för det underbara blå-gröna skenet. Skulle nog säga att 6900 är på den mjukare sidan om Hegel utan att lyssnat på dom tillsammans. Dock har du ju EQ på Mac'en vilket ju gör ljudet svårare att kategorisera, men helt en klar fördel. Karanen har jag hört på mässa och då lät det inte skoj. Det var en riktig drömrigg på pappret men funkade inte bra ihop. Tror rum och uppställning var det största problemet iof, så den har jag svårt att utala mej om. Den har ju imponerat stort på många och är säkert jättebra under bättre förutsättninger. Jag skulle oxå ha slagit en pling till den otroligt sympatiske Herr Respons och höra hans åsikt. Quote
Recommended Posts