Absolute Audio Posted October 25, 2007 Posted October 25, 2007 Två forum favoriter släpper skiva tillsammans! Kan bli spännande. Quote
Tompa Posted October 25, 2007 Posted October 25, 2007 Instämmer !! Den är beställd !! //-- Tompa -- Quote
Guest Peo Posted October 25, 2007 Posted October 25, 2007 Japp, vore skoj om någon som hört denna kan komma med lite reflektioner? Quote
Guest krelle Posted October 25, 2007 Posted October 25, 2007 Har bara skummat igenom den. Skall försöka lyssna igenom den ikväll. Första intrycket var att det lät lite flummigt, inte vad jag hade förväntat mig så att säga. Återkommer med fler (lite mer precisa intryck :cool: ) senare......... Mvh Krelle Quote
Uffe71 Posted October 25, 2007 Posted October 25, 2007 Säger samma som Krelle; inte vad man väntat sig riktigt...Finns nån enstaka låt som är hyffsad. Quote
Absolute Audio Posted October 25, 2007 Author Posted October 25, 2007 Jag har också bara skummat igenom. Väldig soft äldre country, med två underbara röster som smälter samman på ett udda sätt. Jag tror varken Plant eller Krauss känner att dom behöver bevisa så mycket, antingen är det artistisk trygghet eller en hård producent Men mycket av den klassiska country känslan är borttvättad, vilket jag tycker är skönt. Riktigt mysig höst skiva kort och gott. Quote
iroise Posted October 25, 2007 Posted October 25, 2007 Den konstellationen kan bli väldigt bra och Krauss kan säkert skaka lite liv i plantan! Quote
calle_jr Posted October 25, 2007 Posted October 25, 2007 Trevligt! Fanns ju även på LP: http://www.audiophile-vinyl.de/product_inf...roducts_id=6950 Quote
Bordeaux Posted October 26, 2007 Posted October 26, 2007 Trevligt! Fanns ju även på LP: http://www.audiophile-vinyl.de/product_inf...roducts_id=6950 Den ligger på min top önskelista just nu. Quote
GurraG Posted October 26, 2007 Posted October 26, 2007 Jag lyssnade på de två låtsnuttar som finns i anslutning till recensionen i DN. Det lät riktigt bra, så jag beställde naturligtvis skivan på vinyl på direkten. Jag hittade den på www.hotstuff.se för 199:-. Ser fram mot leveransen! Quote
Putte Posted October 27, 2007 Posted October 27, 2007 Hej! Jajamensan - den kan man inte missa. Den och Stacey Kent är på väg från Amazon - länge leve den låga $ Putte Quote
Guest om.s Posted October 27, 2007 Posted October 27, 2007 Da tar jeg sjansen og bestiller denne jeg og..... mvh Quote
theta Posted October 29, 2007 Posted October 29, 2007 Har hittills lyssnat över 25 gånger på skivan och den blir bara bättre och bättre. Är i mitt tycke årets hittills bästa skiva! Skriver hittills då den kommande Eagles-skivan som släpps på onsdag ska vara fantastiskt bra enligt flera som lyssnat, har ej hört den själv. Vill tipsa om en bra artikel på två sidor om Plant/Krauss i dagens Svenska Dagbladet, Kultur sidan 14-15. "Krauss går på knock med Plant" Verkar som det kan bli turne' med start sommaren 2008. Quote
Tompa Posted October 30, 2007 Posted October 30, 2007 Har nu lyssnat igenom Robert Plant/Alison Krauss ”Raising Sand” ett antal gånger. Helt klart speciell, skiljer sig verkligen från tidigare alster. Men jag tyckte att den var go, bra inspelning, härligt arrangemang ! //-- Tompa -- Quote
plundin™ Posted October 30, 2007 Posted October 30, 2007 Fick mitt ex i går.. Man känner igen både Plant och Krauss och symbiosen av deras traditioner, riktigt bra ljud. Kommer kanske inte att snurra så mycket hemma, men på långresor i bilen kommer den att hamna på top tiolistan.. Verkligt schysst bilkörningsmusik /ptr Quote
Guest om.s Posted October 30, 2007 Posted October 30, 2007 Dette var overraskende musikk, men spennende!!, en slik man får magefølelsen for vil vokse seg stoooor ved fler gjennom spillinger ..... mvh Quote
TomasF Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 Producerad av T-Bone Burnett, då brukar det bli bra! /Tomas F. Quote
GurraG Posted December 18, 2007 Posted December 18, 2007 Jag behöver väl inte tillägga något? Ser fram mot konserten! Quote
Guest om.s Posted December 20, 2007 Posted December 20, 2007 Noen ganger har man tur, fikk hjem Alison Krauss & Robert Plant "Raising Sands" på vinyl for bare 150,-...... mvh Quote
Harryup Posted December 22, 2007 Posted December 22, 2007 Har också lyssnat på den några gånger. Tror det är för sista gången. Gillar den inte alls. Tycker dom tidigare plattorna med Union Station är helt överlägsna tyvärr. mvh/Harry Quote
Recommended Posts