Jump to content

Recommended Posts

Posted

Japp, vore skoj om någon som hört denna kan komma med lite reflektioner? :)

Posted

Har bara skummat igenom den. Skall försöka lyssna igenom den ikväll. Första intrycket var att det lät lite flummigt, inte vad jag hade förväntat mig så att säga. Återkommer med fler (lite mer precisa intryck :cool: ) senare.........

Mvh Krelle

Posted

Jag har också bara skummat igenom. Väldig soft äldre country, med två underbara röster som smälter samman på ett udda sätt. Jag tror varken Plant eller Krauss känner att dom behöver bevisa så mycket, antingen är det artistisk trygghet eller en hård producent :D Men mycket av den klassiska country känslan är borttvättad, vilket jag tycker är skönt. Riktigt mysig höst skiva kort och gott.

Posted

Jag lyssnade på de två låtsnuttar som finns i anslutning till recensionen i DN. Det lät riktigt bra, så jag beställde naturligtvis skivan på vinyl på direkten. Jag hittade den på www.hotstuff.se för 199:-. Ser fram mot leveransen!

Posted

Har hittills lyssnat över 25 gånger på skivan och den blir bara bättre och bättre.

Är i mitt tycke årets hittills bästa skiva!

Skriver hittills då den kommande Eagles-skivan som släpps på onsdag

ska vara fantastiskt bra enligt flera som lyssnat, har ej hört den själv.

Vill tipsa om en bra artikel på två sidor om Plant/Krauss i dagens Svenska Dagbladet, Kultur sidan 14-15.

"Krauss går på knock med Plant"

Verkar som det kan bli turne' med start sommaren 2008.

Posted

Har nu lyssnat igenom Robert Plant/Alison Krauss ”Raising Sand” ett antal gånger.

Helt klart speciell, skiljer sig verkligen från tidigare alster.

Men jag tyckte att den var go, bra inspelning, härligt arrangemang ! :)

//-- Tompa --

Posted

Fick mitt ex i går..

Man känner igen både Plant och Krauss och symbiosen av deras traditioner, riktigt bra ljud. Kommer kanske inte att snurra så mycket hemma, men på långresor i bilen kommer den att hamna på top tiolistan.. Verkligt schysst bilkörningsmusik :D:D;)

/ptr

Posted

Dette var overraskende musikk, men spennende!!, en slik man får magefølelsen for vil vokse seg stoooor ved fler gjennom spillinger :D:app: .....

mvh

• 3 weeks later...
  • 5 weeks later...
Posted

Noen ganger har man tur, fikk hjem Alison Krauss & Robert Plant "Raising Sands" på vinyl for bare 150,-......

mvh

Posted

Har också lyssnat på den några gånger. Tror det är för sista gången. Gillar den inte alls.

Tycker dom tidigare plattorna med Union Station är helt överlägsna tyvärr.

mvh/Harry