Jump to content

Rör mest NOS säljes

MattsG

Recommended Posts

Jag har lite rör över som jag tänkte sälja till mycket bra priser..

1) Philips SQ E88CC goldpin matchat par NOS i orginalkartong.. samma datummärkning...

Ett av de allra bästa ECC88/6922 rören som tillverkats, svår att hitta NOS...

Trippla mica och rate:ade för minst 10.000h

Ett nytt JJ goldpin rör kostar ca 200:- och för 50:- mer får du ett mycket mycket bättre rör, 250:-/rör alltså...

2) 12AT7/ECC81 rör Mullard/Valvo (beg men mäter ca 90% av nytt samt OK i LIFEtestet i rörprovaren). 1950-1960 tal

Låter helt fantastiskt men jag har lite för många så därför avyttrar jag några par... Passar utmärkt som ersättare till 12AX7/ECC83 men med lite lägre förstärkningsgrad men mycket bättre dynamik i min CD iallafall.. Pris ca 150-200:-/st

3) Ryska NOS Voskhod E88CC/6922(6N23P) rör 1980-1982 , matchade par och några matchade kvartetter...

Ett mycket bra E88CC rör som är i klass med Mullard och Siemensrören jag testat, "snäppet under Cca-rören" sa någon nöjd person som köpt ett par tidigare... Matchade och kvalitetskontrollerade i min rörprovare....

Pris endast 75:-/st dvs 150:- för ett matchat par..

Rate:ade till minst 5.000h så de är även longlife rör

4) Ryska NOS Voskhod 6N1P-EV rör, nära släkting till E88CC men drar mer glödström. Ett mycket bra rör som i många fall ersätter E88CC/6922 rakt av.. Pris endast 60:-/st Några matchade par finns även..

5) Uppgraderingsrör till 6H30P rören. Föregångaren till detta rör heter 6H6P och är ett i audiosammanhang bättre rör.

Kallas "orginalsuperröret". Bättre dynamik mer musikalisk variant..

Några olika sorter har jag 1970-1980tal. Pris 60-80:- Även några matchade par och några balanserade rör...

Lite andra rör kan nog också finnas i gömmorna, så maila mig på

Dessa rör är mycket bra och blir du inte nöjd byter vi tillbaka....

glasnostubes@gmail.com för en första kontakt

Ha en bra dag!!

Hälsningar

Matts