Jump to content

Harmonia Mundi Jubileumsbox


Audio Excitement

Recommended Posts

Jag vill inte att det här ska betraktas som en reklamblänkare. Det här handlar mest om att få flagga för en utsökt box med ett skivbolag som nu firar 50 år.

Harmonia Mundi har genom alla år bjudit på inspelningar med excellent ljudkvalitet.

Den här jubileumsboxen innehåller ett tjockt bokhäfte och 50 verk på 30 CD:ar med mer än 30 timmars kvalitetsmusik.

Den utsökta Matteuspassionen i hela sin längd kan köpas separat för över 300 kr. Här ingår den i boxen!

Obs! Utsökt ljudkvalitet i begränsad upplaga.

Den finns att införskaffa i flertalet butiker men även hos oss: hifimusic.se

Link to comment
Share on other sites

[Franska] Harmonia Mundi* har ju en katalog full med intressanta inspelningar av hög kvalitet. Så det kan säkert vara en bra investering för dom som inte har så mycket klassisk musik i skivhyllan. Kollade innehållsförteckningen och den ger ett ganska bra tvärsnitt av musikhistorien fram till 1900, sedan är det lite plottrigt... :);)

Själv är jag inte så förtjust i sammlingsboxar. Det blir gärna en massa musik som man inte är road av och inte minst i mitt fall så har jag kanske redan en tredjedel av dom inkluderade inspelningarna...

/ptr

*det finns ett Tyskt Harmonia Mundi oxå, dom är enm del av Bertelsmanngruppens klassiska bolag...

Link to comment
Share on other sites

Aj, aj du skall stödja forumets medlemmar.( ses på lördag?)

visst skall man det, men jag uppskattar "hands-on"butiker och med tanke på att det försvinner en skivaffär i halvåret här i göteborg, så handlar jag gärna när det passar av de som är kvar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...