mikael2 Posted December 5, 2007 Posted December 5, 2007 Ja dom vill ha logga i en högupplöst fil i nåt format dom kallar EPS. Har inte hunnit sätta mig in i vad det handlar om men det är väl nåt standardformat som används för trycksaker mm? Vår gif-fil dög absolut inte för ändamålet Finns nån frivillig? Quote
P-pan Posted December 5, 2007 Posted December 5, 2007 Ja dom vill ha logga i en högupplöst fil i nåt format dom kallar EPS. Har inte hunnit sätta mig in i vad det handlar om men det är väl nåt standardformat som används för trycksaker mm? Vår gif-fil dög absolut inte för ändamålet Finns nån frivillig? Den som gjort loggan måste väl ha den i någon sorts original fil ? Vad är den gjord i för program ? Quote
calm Posted December 5, 2007 Author Posted December 5, 2007 Kul att arbetet verkar fortsätta. Det vore jättekul om vi kunde presentera denna pin på Stockholmsmässan som borde ligga i februari. Är tyvärr ingen höjdare på de tekniska frågorna annars hade jag nog försökt att hjälpa till. Calm Quote
mikael2 Posted December 5, 2007 Posted December 5, 2007 Den som gjort loggan måste väl ha den i någon sorts original fil ? Vad är den gjord i för program ? Det var ingen av oss som gjorde den och vi var nöjda när vi klämt in den på hemsidan. Det var nästan 5 år sen och jag hittar inte originalet bland mina hårddiskar. Quote
Amadei Posted December 5, 2007 Posted December 5, 2007 Det var ingen av oss som gjorde den och vi var nöjda när vi klämt in den på hemsidan. Det var nästan 5 år sen och jag hittar inte originalet bland mina hårddiskar. Om ni har tillgång till t.ex Photoshop Elements så kan ni öppna filen där och spara den som en eps-fil, välj Arkiv => Spara som => välj i rullgardinslisten under Format. Den är bara på 250 x 72 pixlar och ca 13 kb stor, är det tillräckligt stort för att de skall kunna trycka upp pins? Edit: Svaret stod högst upp på sidan.... Filen jag menar är alltså den gif-filen som finns i rubriken högst upp på denna sida. Quote
K-man Posted December 5, 2007 Posted December 5, 2007 Det var ingen av oss som gjorde den och vi var nöjda när vi klämt in den på hemsidan. Det var nästan 5 år sen och jag hittar inte originalet bland mina hårddiskar. Det var en kollega, eller elev, till Timbre som gjorde den...och Timbre har den bestämt i större format om det skulle behövas. \\K-man Quote
Amadei Posted December 5, 2007 Posted December 5, 2007 Kompletterande info: När man har sparat ovanstående gif-fil på 13 kb som en eps-fil ökar storleken till 131 kb, man får då med sig en s.k. ICC-profil med bl.a färginfo som tryckeriet vill ha. Men som sagt, orginalfilen behövs nog..... Quote
Timbre™ Posted December 5, 2007 Posted December 5, 2007 Jobbarkompisen är inte kvar på bygget längre men det skulle kanske gå att muta honom för att få till en ny logga i Photoshop som php-fil för att därefter konverteras till EPS... Quote
P-pan Posted December 5, 2007 Posted December 5, 2007 Jobbarkompisen är inte kvar på bygget längre men det skulle kanske gå att muta honom för att få till en ny logga i Photoshop som php-fil för att därefter konverteras till EPS... Hyffsad säker källa säger att illustrated är bättre , det blir bättre att trycka efter. Vet du vad det är för typsnitt på loggan eller kan du komma över den så kanske jag kan muta någon med en :kiss: så får vi lite hjälp med en nyproducerad tryckvänlig logga Quote
P-pan Posted December 10, 2007 Posted December 10, 2007 Hyffsad säker källa säger att illustrated är bättre , det blir bättre att trycka efter. Vet du vad det är för typsnitt på loggan eller kan du komma över den så kanske jag kan muta någon med en :kiss: så får vi lite hjälp med en nyproducerad tryckvänlig logga Löser det sig eller ? Quote
LydMekk Posted December 10, 2007 Posted December 10, 2007 Photoshop kan lagre direkte til EPS. Men, som det nevnes over, man må ha en original med høy oppløsning, ikke bare en .gif å jobbe med... Quote
Stanbury Posted December 12, 2007 Posted December 12, 2007 Att konvertera en .gif till .eps kan liknas vid att spara om en mp3 till ett mer högupplöst format. Det blir inte bättre ljud, bara en större fil. Jag finns på en designbyrå till vardags så när ni enats om hur pin:en ska se ut så kan jag hjälpa till med att realisera en .eps för tryck. (Dock kanske jag protesterar om 70-talsfonten som utgör ordet Euphonia promt ska vara med!) Quote
Timbre™ Posted December 12, 2007 Posted December 12, 2007 Jag finns på en designbyrå till vardags så när ni enats om hur pin:en ska se ut så kan jag hjälpa till med att realisera en .eps för tryck. (Dock kanske jag protesterar om 70-talsfonten som utgör ordet Euphonia promt ska vara med!) Frontdesignen har varit uppe till diskussion men det blir nog svårt att ändra på något som redan fungerar... Tack ändå för erbjudandet! Nu återstår uppgifter om pinstorlek och pinform. Quote
calm Posted January 5, 2008 Author Posted January 5, 2008 Det börjar dra ihop sig till Hi-fi mässa i Stockholm den 9-10/2 om jag är rätt underrättad. Självklart är detta inbokat som en av hifi-årets höjdpunkter! Skulle vara kul om man kunde stoltsera med en Euphonia-pin på denna övning. Tror du att tidtabellen håller, Timbre? Mvh Calm Quote
conan Posted January 6, 2008 Posted January 6, 2008 Ett förslag är att göra en ny logga för hemsidan där man samtidigt tar hänsyn till hur en pin ska se ut. Den glänsande loggan idag är inte helt lätt att göra en pin av. Frågan är ju om den måste se lika ut? Man kanske kan ta de rundade formerna i EUPHONIA och göra en vektorgrafisk representation - det är inte så svårt. Till våra fototävlingar i ÖFD graverar vi plaketter. Det blir ganska snyggt. Priset ligger under 100-lappen för en plakett. En pin kanske kostar hälften - är det för dyrt? Quote
Timbre™ Posted January 7, 2008 Posted January 7, 2008 Det kan tyckas råda stiltje i pinfrågan men så är det inte. Flera personer inkopplade så när pinstorlek och loggamodifiering sammanfaller har vi vår pin. Originalfärger är det som gäller och givetvis måste framtoningen kännas exklusiv... :cool: Det kan bli kärvt till Stockholmsmässan men man vet ju aldrig... Quote
calm Posted January 8, 2008 Author Posted January 8, 2008 Det kan tyckas råda stiltje i pinfrågan men så är det inte. Flera personer inkopplade så när pinstorlek och loggamodifiering sammanfaller har vi vår pin. Originalfärger är det som gäller och givetvis måste framtoningen kännas exklusiv... :cool: Det kan bli kärvt till Stockholmsmässan men man vet ju aldrig... Kul ! Det låter som om det kommer att lösa sig, det är det som är huvudsaken. Den som väntar på något gott..... Tips! Själv tänkte jag på mässan köra med min avatar som jag beställt som knapp hos www.knapp.nu. Så om någon ser en Simpsonskriet så är det förmodligen undertecknad. Vilka kommer? Calm Quote
Kent_n Posted January 9, 2008 Posted January 9, 2008 Vilka kommer? Calm Undertecknad kommer med eller utan Euphonia pin.. Quote
Mattias Posted January 9, 2008 Posted January 9, 2008 Min plan är att dyka upp men frågan är om det går att klämma in. Mycket grejer på gång vid mässtiden. Målsättningen är hur som helst klar /Mattias Quote
Kent_n Posted January 18, 2008 Posted January 18, 2008 Nyfiken....hur går det ? Blir det mässbesök med eller utan Pin ? Quote
Kent_n Posted February 7, 2008 Posted February 7, 2008 Nu vet jag att det har börjat bli fart på Pin frågan.. Så med lite tur så skall det väl inte dröja allför länge innan dom finns tillgängliga... Quote
Kent_n Posted March 7, 2008 Posted March 7, 2008 Nu är orginal framtaget o ivägskickat till leverantör, m.a.o på G Quote
crion Posted April 8, 2008 Posted April 8, 2008 Blir det här lite som frimurar orden? Fast i välljudets tecken? Quote
helios Posted April 9, 2008 Posted April 9, 2008 Blir det här lite som frimurar orden? Fast i välljudets tecken? Har dom pinnar? helios/ Sarastro Quote
Kent_n Posted May 11, 2008 Posted May 11, 2008 Nu är dom klara, Timbre har hämtat ut dom. Titta under tråden "Euphoniamöte Audio Consept" Quote
EuphoniC Posted May 22, 2008 Posted May 22, 2008 En länk hade varit trevligt -- finns det någon annan bild än där Timbre överlämnar en pin (som inte syns på bild) ? Quote
Recommended Posts