calm Posted October 20, 2007 Posted October 20, 2007 Har nu varit medlem på forumet sedan sommaren och haft mycket trevlig läsning sedan dess. Men ännu trevligare är naturligtvis att träffa och lära känna folk i det verkliga livet. Har träffat ett fåtal av medlemmarna i olika sammanhang, men har också konstaterat att jag skulle kunnat träffat ännu fler om jag vetat att de är medlemmar i detta forum. Ser att vi varit på samma evenemang. Mitt förslag är därför att det skulle tas fram en liten pin med logotypen att bära på kavajen eller tröjan när det drar ihop sig till något evenemang. Bör inte vara allt för dyrt och jag skulle till och med vara villig att lägga en liten slant på detta. Då ser man lätt vilka som är med i forumet och det blir anledning till ett snack. Kanske idén testats tidigare och inte varit bra eller föredrar medlemmarna att vara anonyma eller känner alla andra varandra redan? Vad säger ni andra och vad säger Timbre? Calm Quote
Timbre™ Posted October 20, 2007 Posted October 20, 2007 Jag kan höra med min muggkontakt om det finns några bra erbjudanden. Quote
Tompa Posted October 20, 2007 Posted October 20, 2007 Det tycker jag låter som en jätte kul ide ! //-- Tompa -- Quote
Putte Posted October 20, 2007 Posted October 20, 2007 hej! Kan bara hålla med en pin är en mycket bra idé. Hoppas att Timbres mugg-kontakt kan fixa detta. Mugg-kontakt låter lité .... tja...? Putte Quote
Andy Posted October 20, 2007 Posted October 20, 2007 Det går ju att fixa knappar för en billig peng, de kostar 9 kr styck om man beställer 100. De är inte lika stiliga som en pin men ett bra alternativ kanske? Gjorde en snabbt, bortse från allt utom själva knappen, det blå blev kvar då jag klippte ur bilden. Det är inte rätt färg på bakgruden men det går ju att ordna. Mvh Quote
eliot Posted October 20, 2007 Posted October 20, 2007 Snyggt - Men jag vill ha texten horisontellt - inte snett - går det att ordna det :clown: Quote
K-man Posted October 20, 2007 Posted October 20, 2007 - Men jag vill ha texten horisontellt - inte snett - går det att ordna det Hehee...det beror ju på hu rdu vrider knappen.... \\K-man Quote
P-pan Posted October 20, 2007 Posted October 20, 2007 Hehee...det beror ju på hu rdu vrider knappen.... \\K-man Tror kanske att Eliot tänkte på knappar med nålfäste Hur som helst, det var bra ide. Quote
eliot Posted October 20, 2007 Posted October 20, 2007 Tror kanske att Eliot tänkte på knappar med nålfäste Hur som helst, det var bra ide. Jag tänkte det som ett skämt - Det bästa vore väl med säkerhetsnål på baksidan.... Quote
EuphoniC Posted October 20, 2007 Posted October 20, 2007 Det hade varit grymt snyggt med en icke runt pin, med relief, typ så här: http://www.pinsfactory.se/product_info.php...products_id=128 IMO får det kosta avsevärt mycket mer än 9 kr styck bara det blir en riktigt snygg grej! Quote
Timbre™ Posted October 20, 2007 Posted October 20, 2007 Det går ju att fixa knappar för en billig peng, de kostar 9 kr styck om man beställer 100. De är inte lika stiliga som en pin men ett bra alternativ kanske? Gjorde en snabbt, bortse från allt utom själva knappen, det blå blev kvar då jag klippte ur bilden. Det är inte rätt färg på bakgruden men det går ju att ordna. Mvh Kul exempel men är den inte farligt likt de knappar man brukar få av politiska partier när valrörelsen är igång som värst... Tänkte mig först något i slipsnålsstil men alla förslag skall visas upp för vår reklamkontakt och tjejer brukar ha känsla för sånt här. Quote
eliot Posted October 20, 2007 Posted October 20, 2007 Tänkte mig först något i slipsnålsstil men alla förslag skall visas upp för vår reklamkontakt Varför då inte en Euphonia-slips - då ser vi alla mycket propra ut Quote
plundin™ Posted October 20, 2007 Posted October 20, 2007 Varför då inte en Euphonia-slips ..Slipsar och slipsnålar är ju lite trist för oss som är svurna fiender till kravattbruk... En Euphoniafluga istället, då snackar vi stil & klass... Personligen skulle jag nog föredra en enkel, stiliserad metall-pin i högblank brons med ordet "Euphonia" eller varför inte bara en symbol? Ett euphonium?? ..nått som bara vi invigda vet vad det betyder... eller blir det förmycket hemligt sällskap av det? /ptr Quote
Guest asimov66 Posted October 20, 2007 Posted October 20, 2007 tror detta kommer sluta bra. Ser mig själv dansandes med en slips runt huvudet som ett pannband . Pin fungerar bäst för mig, då jag använder slips typ 1 gång per 10 år. Quote
Timbre™ Posted October 20, 2007 Posted October 20, 2007 tror detta kommer sluta bra. Ser mig själv dansandes med en slips runt huvudet som ett pannband . Pin fungerar bäst för mig, då jag använder slips typ 1 gång per 10 år. Kom igen nu pojkar, jag menade inte slipsnål utan något smalt, diskret slipsnålsliknande kännetecken att fästa med nål direkt på tröjan, skjortan, T-shirten eller vad man nu råkar ha på sig för tillfället... :cool: Quote
calm Posted October 20, 2007 Author Posted October 20, 2007 Med hänsyn till forumets höjd och rykte tycker jag en diskret pin känns mer rätt och riktig. I paritet med vad som läggs på utrustningen, kabel eller kontakter så låter inte exemplen som presenterats som särskilt blodiga. Ser fram emot vad Timbre kan få fram för pris. Oavsett beställer jag en! Calm Quote
Linné Posted October 20, 2007 Posted October 20, 2007 Manschettknappar, någon? Inte för att jag knallar omkring med det dagligen men det är kul ibland, vid högtidstillfällen såsom mässor eller tentor Quote
Bebop Posted October 20, 2007 Posted October 20, 2007 Jättekul idé. Det får gärna kosta en slant. Skall dock vara lite klass på det så att man kan använda den alltid. Jag kommer att bära den med stolthet! Bebop Quote
helios Posted October 20, 2007 Posted October 20, 2007 Vore skoj. Kan nog behövas pengar i förskott, eller hur? Som Bebop säger: bäras alltid (även till frack). Quote
K-man Posted October 20, 2007 Posted October 20, 2007 Jag tänkte det som ett skämt - Det bästa vore väl med säkerhetsnål på baksidan.... Hehee...jag misstänkte att det var så.....jag tänkte att antingen skämtar Eliot, eller också är han trött... \\K-man Quote
Kent_n Posted October 21, 2007 Posted October 21, 2007 En litet märke som sätts på kavaj-rock-jack slaget, liten - o diskret. Ingen stor o blaffsig..Ta tex Rotary (nu kan man tycka vad man vill om det) men dom har ett litet märke som sitter så, dom invigda känner igen det på en gång.. Ett förslag.. Quote
Guest asimov66 Posted October 21, 2007 Posted October 21, 2007 Ett mycket bra förslag Kent_n den är jag med på. Quote
Guest Peo Posted October 21, 2007 Posted October 21, 2007 Ytterligare en kanonidé. Jag är helt klart för en diskret pin som föreslagits, ett stiliserat 'E' på något sätt torde räcka? Någon grafiskt begåvad kanske kan hitta på nåt trevligt förslag? Quote
helios Posted October 21, 2007 Posted October 21, 2007 Kan rekomendera www.backhausen.se lätta att prata med och inte alltför dyra. Quote
EuphoniC Posted October 21, 2007 Posted October 21, 2007 Alltså en "pin" är det inte ett sånt runt plastmärke typ "rör inte min kompis" medans ett "märke" verkar vara något annat än det typiskt billiga "pins" som brukade ges bort flitigt under 80-talet -- ser taskigt värre ut. Inget kunde blir sämre än en "rör inte min euphonia-kompis"-pin Quote
Recommended Posts