Vox Posted October 19, 2007 Posted October 19, 2007 Jag har funderingar på att uppgradera på högtalarsidan. I dag har jag ett par PMC FB1+. Jag har lyssnat på några högtalare (Sonus Faber och System Audio) som har imponerat vad gäller topp och mellanregister, men när det kommer till basen är de långt ifrån vad min FB1+ levererar. Vad kan ni rekommendera för högtalare som har bättre topp och mellanregister och minst lika bra bas som mina befintliga? Jag är inte intresserad av att behöva komplettera med en eller flera subar utan det ska vara golvhögtalare som kan leverera välljud. Prisklassen får vara upp till 40 kSEK. Quote
kris Posted October 19, 2007 Posted October 19, 2007 Hej! Jag tror att du blivit föreslagen det förut men... Silverline LaFolia matchar verkligen din beskrivning av stort ljud och fullrange. Du har då också fördelen att kunna välja stärkare utan att fundera så mycket på effektbehov. Ett annat förslag är Vr4jr eller VS vr4 3 hse. Mvh Kristian Quote
Hans-Tommy Posted October 19, 2007 Posted October 19, 2007 jag föreslår amphion xenon http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=277&menu=2 tommy Quote
overture Posted October 19, 2007 Posted October 19, 2007 Ja, som månglyssnare, föredetta Sonus Faber-ägare och nyfrälst inoit så skulle jag "naturligtvis" förslå ngn variant av Ino Audio pi60. Lyssnar själv på ett par små Ino Audio piPs som presterar skamlöst bra bas för sin storlek (Bättre än mina tidigare Sonus Faber GPH faktiskt, rent subjektivt). Svårt att få till en lyssning på pi60 och och sen så är ju väntetiden väldigt lång, men har du tid att vänta så tror jag inte du skulle bli besviken. (jag orkade inte vänta + det var skönt med det nätta formatet på piPs:arna) Jag skulle gärna provlyssna på Xenon som jag bara hört gott om så det är nog ett verkligt bra förslag. Snygga också. Ett annat förslag skulle kunna vara att lyssna på http://www.lefflers.se/Library/Products/Au...vantgardeSE.htm som jag också tycker känns som ett bra alternativ. Lycka till! Quote
Guest Musicman Posted October 19, 2007 Posted October 19, 2007 Jag har funderingar på att uppgradera på högtalarsidan. I dag har jag ett par PMC FB1+. Jag har lyssnat på några högtalare (Sonus Faber och System Audio) som har imponerat vad gäller topp och mellanregister, men när det kommer till basen är de långt ifrån vad min FB1+ levererar. Vad kan ni rekommendera för högtalare som har bättre topp och mellanregister och minst lika bra bas som mina befintliga? Jag är inte intresserad av att behöva komplettera med en eller flera subar utan det ska vara golvhögtalare som kan leverera välljud. Prisklassen får vara upp till 40 kSEK. Hej! Jag kör med SA Explorer som kostar exakt vad Du är beredd att betala. Dessa högtalare är något utöver det vanliga för denna prislappen. Och är Du orolig för att få tillräcklig bas så kan Du bara luta Dig tillbaka. Explorer är mitt val och hoppas det också blir Ditt. Med vänliga hälsningar Musicman Quote
Martin Posted October 19, 2007 Posted October 19, 2007 Får stämma in mer overture, lyssna på pi60 eller pi60s. Basen som dom kan prestera är helt sanslös, och resten är inte så pjåkigt heller Du får gärna provlyssna mina om du är sugen. Västerås är ju inte långt från Örebro Quote
Kent_n Posted October 20, 2007 Posted October 20, 2007 Har du lyssnat på Dynaudio Countour 3,4, en riktigt bra högtalare..Absolut värd att lyssna på.. Quote
bato Posted October 25, 2007 Posted October 25, 2007 Jag har funderingar på att uppgradera på högtalarsidan. I dag har jag ett par PMC FB1+. Jag har lyssnat på några högtalare (Sonus Faber och System Audio) som har imponerat vad gäller topp och mellanregister, men när det kommer till basen är de långt ifrån vad min FB1+ levererar. Vad kan ni rekommendera för högtalare som har bättre topp och mellanregister och minst lika bra bas som mina befintliga? Jag är inte intresserad av att behöva komplettera med en eller flera subar utan det ska vara golvhögtalare som kan leverera välljud. Prisklassen får vara upp till 40 kSEK. Begagnade Sonus faber Cremona ca. 35.000:- riktigt bra låder!!! o snygga :cool: Test hos Stereophile. fullrange class B!! Quote
Recommended Posts