Ranefjord Posted April 9, 2004 Posted April 9, 2004 I jakten på världens sexigaste HiFi-möbler så stannar det kanske här. Lindvall visade mig hemsidan för ett par veckor sedan, och sedan dess har man ju drömt lite. Mer info och fler bilder på: http://www.copulare.de/1024/index.htm Quote
Terminator Posted April 9, 2004 Posted April 9, 2004 Ibland så blir tysk hifi och hifi-tillbehör så totalt fel det bara kan bli /Hans Quote
stargazer Posted April 9, 2004 Posted April 9, 2004 Tycker personligen att Finite Elemente leder "sexigaste Hifi-möbel"-ligan ganska klart med deras "Spider"-serie. Alla som sett (och klämt och känt ) en sådan vet vad jag menar. Men billigt, NEIN! http://www.finite-elemente.de Quote
s.m.f Posted April 9, 2004 Posted April 9, 2004 Gillar vinylspelarna mer än möblerna Om ranefjord tillåter så kommer mitt bidrag här(Lindvall har väl sådana) läckra skapelser Quote
Ranefjord Posted April 9, 2004 Author Posted April 9, 2004 s.m.f: Hehe... Ja, det står 3stycken sådana här bredvid mig lindvalls. Mycket bra rent ljudmässigt och fantastiskt snygga med rätt ljussättning (lindvalls expertis;)). Vår lokale handlare köpte 2stycken, en till SpaceDeck'et och en till diverse smågrejor som riaa-steg. Fler är på väg dock! Jag väntar med spänning på vad en SAP-hylla kan göra för Rega P9's motorstyrningsenhet. Detta kommer inte att lyssnas på förrän till hösten tyvärr. P9an sitter i vintersystemet, och någon är principfast . Quote
gurin Posted April 10, 2004 Posted April 10, 2004 Jag har min skivspelare på en sådan där Relaxa. Rekommenderas starkt. Jag skulle vilja ha en under transporten och en under försteget också. Jag misstänker en kraftig ljudförbättring, men de är ju inte direkt gratis. Mvh/gurin Quote
Timbre™ Posted April 10, 2004 Posted April 10, 2004 Den är så avslappnat läcker att man får hålla i sig... :cool: Men hur är det med Relaxa, läste någonstans att magneter i närheten av elektronik inte är den bästa av kombinationer. Förmodligen teorier som inte har någon betydelse i praktiken och det skulle vara intressant med lite intryck av er som har provat. Quote
Neodynium Posted April 10, 2004 Posted April 10, 2004 Fanns det inte en dansk tillverkare som gjorde ruskigt dyra och snygga ställ? Tror Italienarna har några tillverkare med... vi pratar priser upp till 500kkr SEK för ett ställ.. :cool: Quote
Ranefjord Posted April 10, 2004 Author Posted April 10, 2004 Timbre: Om jag känner med en skruvmejsel ovanifrån mot magneterna så vid ca 3cm ifrån så början man känna dragningskraften, så visst påverkar de. Frågan är om det har någon betydelse och om det är hörbart. Skulle tro att de positiva vinsterna är större än de 'isåfall' nytillkomna negativa. Om man nu skulle mot all förmodan höra magneternas påverkan eller bara vilja tweaka lite, så kan man säkert öka avståndet mellan ex cd-spelaren och relaxan med t.ex hockeypuckar eller något annat mer iögonfallande. Quote
Timbre™ Posted April 10, 2004 Posted April 10, 2004 He he, ja det finns mycket att hitta på men förmodligen räcker det att koppla av (bort... ) med Relaxan. Skulle vara kul att se den i verkligheten. Det är väl en italiano... Quote
Ranefjord Posted April 10, 2004 Author Posted April 10, 2004 Timbre: Jo, det räcker med att prova dem, tycker oxo det. Har jag (och lindvall) något ärende till Göteborg tar vi gärna med oss ett par om du vill fingra lite på dem . Annars om du har vägarna förbi Skåne, är det bara att komma inom. SAP-hyllorna har ju tagit oss lite med storm här nere, inte enbart för dess välljudande fördelar utan även utseendemässigt. De tål max 25kg dock. Finns även en ny modell av Relaxan där det ser ut som att magneterna sitter en bit längre ifrån apparaten ifråga: SAP (Strumenti Acustici di Precisione): http://www.sap-audio.it Quote
Timbre™ Posted April 10, 2004 Posted April 10, 2004 Ja, det var ju verkligen italienskt i ordets rätta bemärkelse... :cool: Högtalare och rörelektronik under paraplyet dessutom. Mazdan är nyservad och nybesiktigad (den gamla oljepluggen från det senaste Skåneäventyret sitter kvar... ) så det hade ju varit en upplevelse framåt försommaren! Alternativt är ni välkomna om ni har vägarna förbi. Quote
Ranefjord Posted April 10, 2004 Author Posted April 10, 2004 Skulle vara mycket trevligt vilket som. Vi får se lite längre fram. Eventuellt kan jag ordna en ESL989 lyssning oxo, tyvärr med transistorelektronik och aningen sämre källor nu på sommaren dock. Quote
EAR Posted April 10, 2004 Posted April 10, 2004 Timbre Då får du kopiera Johans och min Roadtripp och masa dig hit till Ystad för lite Gammelfi också Övernattning går väl att fixa också om det skulle bli sent MVH/Mats Quote
Timbre™ Posted April 10, 2004 Posted April 10, 2004 Låter mycket spännande. Vi kan ju ta kommunens vinylsamling i samma svep... Quote
EAR Posted April 10, 2004 Posted April 10, 2004 Ja jag får väl ta kontakt med tjejen som är ordförande för jazzklubben Quote
Guest johan Posted April 10, 2004 Posted April 10, 2004 Ja jag får väl ta kontakt med tjejen som är ordförande för jazzklubben O jag ringer och förvarnar en viss mekaniker Skämt o sido Där är endel nytt i Malmö som kanske kunde vara av intresse om du stannar över helgen. Per Ingvar är snart färdig med sitt lyssnings rum. Så fort som det är klart så ska det lyssnas av o tas en massa bilder. Tillbaka till själva ämnet. Bänkar all ära men en bastant stenskiva funger det med och så kostar det inte lika mycket heller. ha det bäst J Quote
s.m.f Posted April 11, 2004 Posted April 11, 2004 WOW Den där nya relaxan var ju ännu snyggare... De har tagit fasta på kritiken också... 4magneter nu för att lättare få balans på hyllan. Den inkapslade magneten är ju också ett genidrag. Någon som har pris på nya hyllan? Gemensam beställning kanske? Sen verkar ju de där "magnetbenen" vara separata prylar. Kasnke kan de säljas löst för att tillämpas i en egen hyllkonstruktion och/eller som alternativ till t.ex Bdr och liknande "fötter" Quote
Recommended Posts