Jump to content

Recommended Posts

Posted

”Det finns alltid en orsak att besöka Akkelis Audio”. (nytt ordspråk i Gbg regionen) En alldeles färsk orsak är att nya tunga rörapparater kommit till butiken från japanska Leben.

leben1.jpg

Leben representerar det bästa av högklassig japansk byggkvalitet i tidlös design där varje komponent är framlyssnad av konstruktören.

leben2.jpg

Finishen är svår att få fram på bild, den måste upplevas. Den integrerade förstärkaren CS-600 är en kraftfull och flexibel förstärkare med användbara finesser som ”Bass bost”, kanske inte helt puristiskt men väldigt användbart vid lyssning på låg nivå. Den har också tape monitor, hörlursuttag, möjlighet att välja högtalarimpedans mellan 4/6*8*16 ohm, mm.

leben3.jpg

Försteget RC-28CZX med separat nätdel håller även det högsta klass och erbjuder stor flexibilitet. Det har även inbyggt RIAA steg. Rören i försteget är valda med omsorg och det sitter därför gamla NOS rör från General Electric av amerikansk militärstandard.

leben4.jpg

Slutsteget Cs-660P är ett kraftfullt och flexibelt slutsteg med KT66 rör som standard. Det går dock att köra 9 olika rörtyper i detta slutsteg genom att kombinera dom vippbrytare som sitter på baksidan på rätt sätt. Cs-660P kan även kopplas om och bli monoblock.

Leben finns uppkopplat i butiken, välkomna att komma in och lyssna. Som sagt: ”Det finns alltid en orsak att besöka Akkelis Audio”.;)

Posted

Trevligt! Den enda rörförstärkare jag skulle byta min Leben CS300x mot är storebrorsan CS600 för att få lite mer watt och ha större frihet i högtalarval.

Posted

Jo det är verkligen trevliga apparater och svåra att göra rättvisa på bild.

Du bor ju i stan Ekman så jag tycker du skall komma på besök snart. Imorgon kan du få chansen att höra Leben ihop med Magnepan :)

Posted

Jag har bara hört dom "små" Leben 12 v, men vilka vatt sedan, lär som betydligt starkare, konstigt att små 12 v kan låta som stora integrerade förstärkare. Hur som, en av dom bättre förstärkare jag lyssnat på, helt makalös...