Jump to content

Recommended Posts

Posted

Japp, den har jag hört flera gånger. En riktigt bra högtalare, man blir lite förvånad minst sagt.. Den spelar stort och går ovanligt långt ner i basområdet. Kort sagt: den låter inte som en stativhögtalare alls, utan känns större.

Det står ett par för demo hos Audio Concept i Stockholm, så åk dit och lyssna! :)

Posted

Aha tack. Måste ta en tur till stockholm då kanske. Jag har en total fixering vid MBL. Har iof bara hört en av de rundstrålande modellerna vilket är för långt ifrån min prisklass tyvärr men oj vilken upplevelse. Det är nått magiskt med dem har jag fått för mig haha :-) /P

Posted
Jag har en total fixering vid MBL.

Haha, välkommen i klubben! :D

Det är nått magiskt med dem har jag fått för mig haha :-) /P

Nu blir jag väl anklagad för smygreklam snart, men ja, det är det. Mina öron säger att bättre än så finns inte, oavsett pris. Fast jag kanske har en öronskada, vad vet jag? I så fall är jag mycket tacksam för den skadan, hehe..

Posted
Hej

Funderar i om jag ska tillbaka till stativare igen. Har någon sett och hört MBL 311 E tro? Vad har ni att berätta?

Mvh Peter

mbl-311.jpg

Jag har hört den ett antal ggr, och utan tvekan är det en av dom bättre stativarna som finns. Själv trodde jag inte Robert o Co när dom sade att det var stativarna som spelade, för maken till mäktigt o stort ljud har jag alldrig hört från så små stativare, var helt övertygad om att det var ett par golvhögtalare av bättre märke som stod intill, basen går låågt ner.

En mkt bra högtalare i högtsa divisionen, absolut värd att lyssna på..