Rotelkraft Posted April 9, 2004 Posted April 9, 2004 Har nyss köpt en billig hemmabio anläggning av en kompis. Men nu har ett problem uppstått! När man ska se en film försvinner ljudet då och då! Kan det vara DVD´n som det är fel på? Det är en lite äldre Philips, kommer ej ihåg vad den heter. Finns det nåt man kan göra? Eller är det bara att köpa en ny! Quote
perra_e Posted April 10, 2004 Posted April 10, 2004 Det första borde väl vara att försöka reda ut vilken enhet som lägger av. Fungerar DVD'n om man kör den via en vanlig förstärkare t.ex. Det kan ju vara Receivern som det är fel på också (om du har någon sådan vill säga). Spontant låter det som att någon komponent är kraslig och lägger av när den blir varm, altrnativt glappkontakt men det är mindre troligt IMHO. Om DVD'n är trasig så skull jag nog tänka mig för ett par gånger innan jag lämnade in den på reparation. Nya skapliga DVD kostar inte så mycket idag. Quote
Rotelkraft Posted April 10, 2004 Author Posted April 10, 2004 Tack för tipsen Perra_e . Ska koppla in DVD´n i min hifistärkare när jag kommer hem och kolla hur den beter sig. Quote
Guest johan Posted April 10, 2004 Posted April 10, 2004 Dåliga optiska kontakt brukar betée sig så. Lycka till J Quote
Recommended Posts