Timbre™ Posted October 9, 2007 Posted October 9, 2007 Ur askan i elden kan man säga och knappt har Hortenmässan ebbat ut förrän det är dags igen. Hifimässa i Trondheim under helgen 10-11 november. Många tillverkare är representerade och mässan går av stapeln på Rica Nidelven Hotel i Trondheim. För en göteborgare måste det kännas som hemma då man även kan kliva på en spårvagn... :cool: Lördag 10 november 12-18 Söndag 11 november 11-17 Inträde: 100 Nkr/dag eller 150 Nkr för bägge dagarna. Mässan arrangeras av Acoustic Tuning och audioroyal. Quote
oLjud Posted October 9, 2007 Posted October 9, 2007 synd inte min moster bor kvar där, annars hade det kan funka prima! Quote
Timbre™ Posted October 9, 2007 Author Posted October 9, 2007 Helgen är inbokad Canon 350D plus Canon EFS 17-85mm är som gjort för hifi... Quote
Guest BTS Posted October 10, 2007 Posted October 10, 2007 Canon 350D plus Canon EFS 17-85mm är som gjort för hifi... Mjaaee, är ingen blixtkille Quote
Guest Jorma Posted November 8, 2007 Posted November 8, 2007 Imorgon blir det att resa norrut till Världens nordligaste hifimässa som går nu på lördag - söndag. Den verkar att bli rätt stor och vi härifrån Göteborg ställer upp med Marten Coltrane Supreme uppkopplade med Primekablar. Elektroniken i den anläggningen blir Einstein audios fina apparater. http://www.audioroyal.no/content/view/34/1/ http://www.hifimesse.no/ Quote
Guest BTS Posted November 10, 2007 Posted November 10, 2007 Snön vräker ner i Lom, att ge sig ut på fjällvägarna i detta väder är inte att tänka på. Kanske nästa år.... http://www.lom.kommune.no/webcam/image.jpg Quote
Timbre™ Posted November 10, 2007 Author Posted November 10, 2007 Snön vräker ner i Lom, att ge sig ut på fjällvägarna i detta väder är inte att tänka på. Kanske nästa år.... Ett landskaps skönhet har alltid ett pris... Quote
Hasse Posted November 10, 2007 Posted November 10, 2007 Ett landskaps skönhet har alltid ett pris... Inget mässreportage den här gången Quote
Timbre™ Posted November 10, 2007 Author Posted November 10, 2007 Inget mässreportage den här gången Det kommer säkert något trevligt på Hifisentralen... Quote
Guest Jorma Posted November 16, 2007 Posted November 16, 2007 Tronheimmässan var den absolut trevligaste mässan jag har varit på hitills world wide. Allt fungerade kanontoppen och hotellet som mässan var på ställde upp till 110%. Det var synds att det var sådant snöfall så att inte alla som ville komma dit kunde ta sig fram, men till näst år kanske mässan kommar att arrangeras lite tidigare på året. En av höjdpunkterna var lördagskvällens konsert som var arrangerad i samarbete med norska Kirkelig Kulturverksted. Knut Reiersrud som jag har hört för ett par år sedan i Köpenhamn spelade på sin gitarr på sådant sätt att man nästan inte kan tro att det går att få fram sådana ljud med en helt vanlig akustisk gitarr. PA-anläggningen var också lite extra med tanke på att anläggningarna som spelade på mässan var av högsta klass och den dyraste anläggningen var vår som i pris var dyrare än den Swedish Statement som vi turnerade med över klotet förra året. Den anläggning som vi ställde upp med i Trondheim låg i prisklass 4 miljoner NOK (Norska kroner). PA-anläggningen som i första hand var för att spela upp ljudet av en gitarr låg i pris 1,5 miljoner. PA-anläggningen med Knut Reiersrud bakom gitarren vann priset för mässans bästa ljud enligt mig, men det får bli med tanke att med ljudet var till en del tweak med god mat och gott vin. Och också det att PA-anläggningen var i första hand intrimmad för Knuts gitarr och att uppförandet var inte det minsta dynamikkomprimerat som dom allra flesta inspelningar är. Nästa års Trondheimsmässas konsert kommer också vad det verkar att vara i samarbete med Kirkelig Kulturverksted. Det är planerat en spelning i kyrkan med en organist som är god vän med Knut Reiesrud. Om det blir den stora kyrkan i Trondheim så blir det något som blir en höjdpunkt i mitt musikliv. Och jag tror att det kommer att bli av. Jag ska vara där kosta vad det vill kosta, men jag ska vara med och det blir något som jag ser fram emot. Ett år går snabbt, men jag hoppas att se många av er där nästa år. Quote
Timbre™ Posted November 17, 2007 Author Posted November 17, 2007 Arrangörerna Frode Olsen och Odd Arve Røed får mycket beröm för mässan på Hifisentralen. Det talas om den bästa hifimässan någonsin i Norge. HiFi Messe i Trondheim November 2007. Quote
Recommended Posts