Jump to content

Hög hifi på sköntljud.

IcedEarth

Recommended Posts

Janne fick in ett par högtalare som kom i tre delar, lådorna var lite längre än vad en vad en normal skåning är men lite mindre än en normal norrläning. Självklart så är det trälådor. ;):D

Repotage2-1.jpg

//rillo

Notis: Denna tråd kommer att finnas på hififorum och uppdateras samtidigt.

Wao! Världens bästa högtalare i hemmiljö!!!

Fick prova ett par hemma i Sverige under en månad kring julen 2004. Det är fortfarande mina absoluta favoriter. Stannade då vid ett par C2:or som numer vuxit till ett par C4. Vi får se om det blir ett par Temptation innan det är dags att försluta sig själv i lådorna.

Vi var 4 personer för att baxa upp högtalarna till mitt dåvarande lyssningsrum en trappa upp. Magiska pjäser.

Drägelfaktorn är milt uttryckt hög, som själv en Dynaudio ägare (C4) väntar jag med spänning på fortsättning med snygga bilder o en ljudbild...

För att inte prata om McIntosh riggen jag ser i bakrunden..

Kör även jag högtalarna på McIntosh

Fötterna sitter ju inte fast monterad från start utan kommer i en separat låda, dom har en vikt på ca 30 kg styck och sitter fast monterad med 8 st M6 bultar. Längst upp i trälådan så hittar man själva "verktygslådan". Med verktyg, WBT kontakter, intruktionsbok, putsduk och ett vattenpass från Hultafors. [:)]

Repotage2-11.jpg

Repotage2-12.jpg

Repotage2-13.jpg

Repotage2-14.jpg

Repotage2-15.jpg

//rillo

Fötterna sitter ju inte fast monterad från start utan kommer i en separat låda, dom har en vikt på ca 30 kg styck och sitter fast monterad med 8 st M6 bultar. Längst upp i trälådan så hittar man själva "verktygslådan". Med verktyg, WBT kontakter, intruktionsbok, putsduk och ett vattenpass från Hultafors. [:)]

Mer uppackningshifi än så här blir det inte... :cool: :) Fantastiskt kul att följa!

På ovansidan foten finns det fyra silvriga hål, i varje hål sitter en "spike", skruvar man ner denna spike så kommer denna platta att tryckas mot golvet och högtalaren lyfts med gummit först mot golvet. Ganska fiffigt, synd bara att man inte kan se det fina arbetet som laggts ner på det när väl högtalaren står på plats. :)

Repotage2-17.jpg

//rillo