Jump to content

Recommended Posts

Posted

Janne fick in ett par högtalare som kom i tre delar, lådorna var lite längre än vad en vad en normal skåning är men lite mindre än en normal norrläning. Självklart så är det trälådor. ;):D

Repotage2-1.jpg

//rillo

Notis: Denna tråd kommer att finnas på hififorum och uppdateras samtidigt.

Posted

Hjälpte till med att lyfta in lådorna i butiken och kan avslöja att dom inte är lätta. Blir uppackning, fotografering och eventuellt en liten provlyssning i dag.

/Daniel.

Posted
Spännande! något som kommer visas på mässan?

Samma modell kommer att finnas på mässan, dom är rätt tunga så det är inget man baxar omkring hur som helst!

//rillo

Posted
På högersida så ser lådorna ut så här:

Modellnamnet ser man en del av, det är första ordet av två.

//rillo

Förvillande lika mina lådor som innehöll Dynaudio Confidence C4, men dessa ser lite lägre ut.

Posted

Wao! Världens bästa högtalare i hemmiljö!!!

Fick prova ett par hemma i Sverige under en månad kring julen 2004. Det är fortfarande mina absoluta favoriter. Stannade då vid ett par C2:or som numer vuxit till ett par C4. Vi får se om det blir ett par Temptation innan det är dags att försluta sig själv i lådorna.

Vi var 4 personer för att baxa upp högtalarna till mitt dåvarande lyssningsrum en trappa upp. Magiska pjäser.

Posted
Nästan lite Tutanchamonljus och stämning över det hela... :cool: :)

Kan man nog säga...

... rejäla skattkistor är det i alla fall :) .

Posted

Drägelfaktorn är milt uttryckt hög, som själv en Dynaudio ägare (C4) väntar jag med spänning på fortsättning med snygga bilder o en ljudbild...

För att inte prata om McIntosh riggen jag ser i bakrunden..

Kör även jag högtalarna på McIntosh

Posted

McIntosh:arna i bakgrunden är inget mot för vad som finns placerade bakom kameran! (kan jag nästan lova)

Mera bilder nu!

Posted

Fötterna sitter ju inte fast monterad från start utan kommer i en separat låda, dom har en vikt på ca 30 kg styck och sitter fast monterad med 8 st M6 bultar. Längst upp i trälådan så hittar man själva "verktygslådan". Med verktyg, WBT kontakter, intruktionsbok, putsduk och ett vattenpass från Hultafors. [:)]

Repotage2-11.jpg

Repotage2-12.jpg

Repotage2-13.jpg

Repotage2-14.jpg

Repotage2-15.jpg

//rillo

Posted
Fötterna sitter ju inte fast monterad från start utan kommer i en separat låda, dom har en vikt på ca 30 kg styck och sitter fast monterad med 8 st M6 bultar. Längst upp i trälådan så hittar man själva "verktygslådan". Med verktyg, WBT kontakter, intruktionsbok, putsduk och ett vattenpass från Hultafors. [:)]

Mer uppackningshifi än så här blir det inte... :cool: :) Fantastiskt kul att följa!

Posted

På ovansidan foten finns det fyra silvriga hål, i varje hål sitter en "spike", skruvar man ner denna spike så kommer denna platta att tryckas mot golvet och högtalaren lyfts med gummit först mot golvet. Ganska fiffigt, synd bara att man inte kan se det fina arbetet som laggts ner på det när väl högtalaren står på plats. :)

Repotage2-17.jpg

//rillo