IcedEarth Posted October 5, 2007 Posted October 5, 2007 Janne fick in ett par högtalare som kom i tre delar, lådorna var lite längre än vad en vad en normal skåning är men lite mindre än en normal norrläning. Självklart så är det trälådor. //rillo Notis: Denna tråd kommer att finnas på hififorum och uppdateras samtidigt. Quote
oLjud Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 Spännande! något som kommer visas på mässan? Quote
Danne75 Posted October 6, 2007 Posted October 6, 2007 Hjälpte till med att lyfta in lådorna i butiken och kan avslöja att dom inte är lätta. Blir uppackning, fotografering och eventuellt en liten provlyssning i dag. /Daniel. Quote
IcedEarth Posted October 7, 2007 Author Posted October 7, 2007 På högersida så ser lådorna ut så här: Modellnamnet ser man en del av, det är första ordet av två. //rillo Quote
IcedEarth Posted October 7, 2007 Author Posted October 7, 2007 Spännande! något som kommer visas på mässan? Samma modell kommer att finnas på mässan, dom är rätt tunga så det är inget man baxar omkring hur som helst! //rillo Quote
Bebop Posted October 7, 2007 Posted October 7, 2007 På högersida så ser lådorna ut så här: Modellnamnet ser man en del av, det är första ordet av två. //rillo Förvillande lika mina lådor som innehöll Dynaudio Confidence C4, men dessa ser lite lägre ut. Quote
IcedEarth Posted October 7, 2007 Author Posted October 7, 2007 Du är på rätt stig Bebop, efter denna bild är det nog ganska klart vad som ligger nerpackat! //rillo Quote
Bebop Posted October 7, 2007 Posted October 7, 2007 Wao! Världens bästa högtalare i hemmiljö!!! Fick prova ett par hemma i Sverige under en månad kring julen 2004. Det är fortfarande mina absoluta favoriter. Stannade då vid ett par C2:or som numer vuxit till ett par C4. Vi får se om det blir ett par Temptation innan det är dags att försluta sig själv i lådorna. Vi var 4 personer för att baxa upp högtalarna till mitt dåvarande lyssningsrum en trappa upp. Magiska pjäser. Quote
Timbre™ Posted October 7, 2007 Posted October 7, 2007 Vi får se om det blir ett par Temptation innan det är dags att försluta sig själv i lådorna. Själva lådan kan alltså återanvändas... Quote
IcedEarth Posted October 7, 2007 Author Posted October 7, 2007 Det är ett par rejäla lådor som tog upp en stor plats i butiken. Dom var rejält tunga, kändes i ryggen dagen efter kan jag säga. :cool: //rillo Quote
IcedEarth Posted October 7, 2007 Author Posted October 7, 2007 Den tredje lådan innehåller fötterna och instruktioner. Den heller får inte skämmas för sin vikt. Det är en kompakt historia. //rillo Quote
mikael2 Posted October 7, 2007 Posted October 7, 2007 Vart kommer den där slogan "Danes don't lie" ifrån? Är det Dynaudios egen? Lite kul att dom skriver weight 192,000 kg ovanför sin slogan Quote
EuphoniC Posted October 7, 2007 Posted October 7, 2007 Stämmer bra för oss i varje fall Men blir ju lite ironiskt för länder som använder komma för tusental och inte decimaler Quote
IcedEarth Posted October 7, 2007 Author Posted October 7, 2007 Vi skruvar lösa skruvarna och lyfter av locket. //rillo Quote
Timbre™ Posted October 7, 2007 Posted October 7, 2007 Nästan lite Tutanchamonljus och stämning över det hela... :cool: Quote
P-pan Posted October 7, 2007 Posted October 7, 2007 Nästan lite Tutanchamonljus och stämning över det hela... :cool: Kan man nog säga... ... rejäla skattkistor är det i alla fall . Quote
Engelholm Audio Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 Nästan lite Tutanchamonljus och stämning över det hela... :cool: Imponerande iaktagelse - va tvungen att gå tillbaks och titta! Mäktiga högtalare... Quote
IcedEarth Posted October 8, 2007 Author Posted October 8, 2007 Om vi tar en närmare titt så ser det ut så här. //rillo Quote
IcedEarth Posted October 8, 2007 Author Posted October 8, 2007 Att få upp själv högtalaren var ingen större svårighet, bara att plocka bort dom stora skumgummi puffarna och lyfta och vips var den uppe. //rillo Quote
Kent_n Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 Drägelfaktorn är milt uttryckt hög, som själv en Dynaudio ägare (C4) väntar jag med spänning på fortsättning med snygga bilder o en ljudbild... För att inte prata om McIntosh riggen jag ser i bakrunden.. Kör även jag högtalarna på McIntosh Quote
oLjud Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 McIntosh:arna i bakgrunden är inget mot för vad som finns placerade bakom kameran! (kan jag nästan lova) Mera bilder nu! Quote
IcedEarth Posted October 8, 2007 Author Posted October 8, 2007 Fötterna sitter ju inte fast monterad från start utan kommer i en separat låda, dom har en vikt på ca 30 kg styck och sitter fast monterad med 8 st M6 bultar. Längst upp i trälådan så hittar man själva "verktygslådan". Med verktyg, WBT kontakter, intruktionsbok, putsduk och ett vattenpass från Hultafors. [] //rillo Quote
Timbre™ Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 Fötterna sitter ju inte fast monterad från start utan kommer i en separat låda, dom har en vikt på ca 30 kg styck och sitter fast monterad med 8 st M6 bultar. Längst upp i trälådan så hittar man själva "verktygslådan". Med verktyg, WBT kontakter, intruktionsbok, putsduk och ett vattenpass från Hultafors. [] Mer uppackningshifi än så här blir det inte... :cool: Fantastiskt kul att följa! Quote
iroise Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 Vad är det du brukar säga Timbre: människovänlig takt. Quote
IcedEarth Posted October 8, 2007 Author Posted October 8, 2007 På ovansidan foten finns det fyra silvriga hål, i varje hål sitter en "spike", skruvar man ner denna spike så kommer denna platta att tryckas mot golvet och högtalaren lyfts med gummit först mot golvet. Ganska fiffigt, synd bara att man inte kan se det fina arbetet som laggts ner på det när väl högtalaren står på plats. //rillo Quote
IcedEarth Posted October 8, 2007 Author Posted October 8, 2007 När foten väl sitter på plats så ser det ut så här. //rillo Quote
K-man Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 Äntligen lite högtalare i bild Ja, med betoning på LITE.... Mer...! \\K-man Quote
Recommended Posts