OJCO Ljud & Bild Posted October 1, 2007 Posted October 1, 2007 Nu finns dCS High End CD-spelare p8i hemma för demo. Analogue output (DSD and PCM) Digital output (PCM) Digital volume control 2 x auxiliary digital inputs Optional DSD upsampling from auxiliary inputs Kontakt oss för provlyssning Quote
Perka Posted October 1, 2007 Posted October 1, 2007 Ett litet tips, det gäller inte bara dig för övrigt. Lär av H&M´s annonskampanjer. De visar tre saker (plus snygga tjejer så klart): 1) Vad har jag att erbjuda (t ex en bh) 2) Var finns varan (på H&M) 3) Vad kostar varan (99:95, eller hur mycket det nu är) Vad finns att lära? Jo, att alla konsumenter (i stort sett alla i alla fall) är enormt intresserade av priset på varan. Var inte rädda att exponera prisuppgiften. Själv gitter jag inte spring runt för att konstatera att det är en prisklass jag inte ens är intresserad av. Bara ett litet tips, inget gnäll (jo, lite kanske). Quote
plundin™ Posted October 1, 2007 Posted October 1, 2007 Inte helt ny va! Måste ha hört p8i för minst ett år sedan ffg... Däremot är deras nya Paganini en riktig nyhet! /ptr Quote
OJCO Ljud & Bild Posted October 1, 2007 Author Posted October 1, 2007 Inte helt ny va! Måste ha hört p8i för minst ett år sedan ffg... Däremot är deras nya Paganini en riktig nyhet! /ptr Korrekt. Blev lite fel där. Det är korrigerat i texten Quote
Otto Posted October 1, 2007 Posted October 1, 2007 Ja, så var det då den där lilla detaljen, PRISET ? Eller går dom till högstbjudande ? Quote
OJCO Ljud & Bild Posted October 1, 2007 Author Posted October 1, 2007 Ja, så var det då den där lilla detaljen, PRISET ? Eller går dom till högstbjudande ? Nä då inget högstbjudande. Rekommenderat utpris är 105.000 kr Quote
fredrik Posted October 2, 2007 Posted October 2, 2007 Enligt senaste Stereophile är den inte helt rykande ny, den ska enligt dem till och med ha utgått ur sortimentet...? Quote
OJCO Ljud & Bild Posted October 2, 2007 Author Posted October 2, 2007 Enligt senaste Stereophile är den inte helt rykande ny, den ska enligt dem till och med ha utgått ur sortimentet...? Som jag skrev så blev det lite fel här. Produkten kommer att ersättas. Dock så är den ny för demo hos oss. Quote
eliot Posted October 2, 2007 Posted October 2, 2007 Enligt senaste Stereophile är den inte helt rykande ny, den ska enligt dem till och med ha utgått ur sortimentet...? Här går det undan från att ha varit ny till att vara utgången ur sortimentet - Hur som helst är det en riktigt bra spelare som jag brukar lyssna på hos min handlare i Schweiz.... //Eliot Quote
Bebop Posted October 2, 2007 Posted October 2, 2007 Däremot är deras nya Paganini en riktig nyhet! Antar att Du menar Scarlatti ...!? (Paganini har väl Audio Analogue lagt beslag på) Bebop Quote
eliot Posted October 2, 2007 Posted October 2, 2007 dCS Paganini är uppdelad i Paganini Transport Paganini DAC & Paganini Clock Bilder hämtade från: http://avcat.jp/avnews/2007/ //Eliot Quote
plundin™ Posted October 2, 2007 Posted October 2, 2007 Eliot hann före... Paganini är en "nedbantad" variant av Scarlatti (lite enklare VRDS-drive bla. -- fast lika ful, Krom funkar inte för mej!) Prisbilden ligger ungefär 150KKr för driven, 65KKR för klockan och 130KKr för ADn.. Som vanligt är dCS sajt dåligt uppdaterad... BTW, p8i introducerades i maj 2005 enligt vad man kan läsa där.. /ptr Quote
Hagto Posted October 2, 2007 Posted October 2, 2007 P8i erstattes med ny modell som får navnet Pucchini. Den likner i utseende på Paganini, og får nytt VRDS drivverk. Den blir litt dyrere enn P8i, og den får også innebygget pre. Quote
Bebop Posted October 2, 2007 Posted October 2, 2007 Eliot hann före... Paganini är en "nedbantad" variant av Scalatti (lite enklare VRDS-drive bla. -- fast lika ful, Krom funkar inte för mej!) Ni är ju makalöst väl informerade ... Märkligt att tillverkare inte använder sina hemsidor. Sett samma sak hos Quad ca ett år efter sina lanseringar. Samma tycks gälla McIntosh, vars skivspelare jag hittade på samma källa som Elliot refererar till. Quote
Recommended Posts