Jump to content

Recommended Posts

Posted

P8i-CD-600.jpg

Nu finns dCS High End CD-spelare p8i hemma för demo.

Analogue output (DSD and PCM)

Digital output (PCM)

Digital volume control

2 x auxiliary digital inputs

Optional DSD upsampling from auxiliary inputs

Kontakt oss för provlyssning

P8i-CD-600-rear.jpg

Posted

Ett litet tips, det gäller inte bara dig för övrigt. Lär av H&M´s annonskampanjer. De visar tre saker (plus snygga tjejer så klart):

1) Vad har jag att erbjuda (t ex en bh)

2) Var finns varan (på H&M)

3) Vad kostar varan (99:95, eller hur mycket det nu är)

Vad finns att lära? Jo, att alla konsumenter (i stort sett alla i alla fall) är enormt intresserade av priset på varan. Var inte rädda att exponera prisuppgiften. Själv gitter jag inte spring runt för att konstatera att det är en prisklass jag inte ens är intresserad av.

Bara ett litet tips, inget gnäll (jo, lite kanske).

Posted
Enligt senaste Stereophile är den inte helt rykande ny, den ska enligt dem till och med ha utgått ur sortimentet...?

Som jag skrev så blev det lite fel här. Produkten kommer att ersättas. Dock så är den ny för demo hos oss.

Posted
Enligt senaste Stereophile är den inte helt rykande ny, den ska enligt dem till och med ha utgått ur sortimentet...?

Här går det undan från att ha varit ny till att vara utgången ur sortimentet :D

- Hur som helst är det en riktigt bra spelare som jag brukar lyssna på hos min handlare i Schweiz....

//Eliot

Posted
Däremot är deras nya Paganini en riktig nyhet!

Antar att Du menar Scarlatti ...!? ;) (Paganini har väl Audio Analogue lagt beslag på)

Bebop

Posted

Eliot hann före...

Paganini är en "nedbantad" variant av Scarlatti (lite enklare VRDS-drive bla. -- fast lika ful, Krom funkar inte för mej!)

Prisbilden ligger ungefär 150KKr för driven, 65KKR för klockan och 130KKr för ADn..

Som vanligt är dCS sajt dåligt uppdaterad... BTW, p8i introducerades i maj 2005 enligt vad man kan läsa där..

/ptr

Posted

P8i erstattes med ny modell som får navnet Pucchini. Den likner i utseende på Paganini, og får nytt VRDS drivverk. Den blir litt dyrere enn P8i, og den får også innebygget pre.

Posted
Eliot hann före...

Paganini är en "nedbantad" variant av Scalatti (lite enklare VRDS-drive bla. -- fast lika ful, Krom funkar inte för mej!)

Ni är ju makalöst väl informerade ... Märkligt att tillverkare inte använder sina hemsidor. Sett samma sak hos Quad ca ett år efter sina lanseringar. Samma tycks gälla McIntosh, vars skivspelare jag hittade på samma källa som Elliot refererar till.

mcintoshgramph.jpg