Jump to content

Recommended Posts

Posted

Søndag morgon och Norlandia Grand Hotel i Horten ligger fortfarande tyst och stilla... :cool:

Hifimässa på gång och häng med in i värmen så skall vi kika in i några rum... ;)

horten001.JPG

• Replies 141
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted
Yes! Här hänger vi med! :cool:

Bara att följa ljuset :cool: :) så blir det hifi av skilda slag och konstruktion. En del har jag sett förut och några endast på bild. En och annan mässpremiär har säkert också smugit sig in... ;)

horten004.JPG

Posted

På utsidan ligger båtlivet lågt när vind och skurar avlöser varandra. Man riktigt känner hur hösten sakta men säkert tar över livet i denna båthamn. Reketransporten är säkert redan tömd... :diss::)

horten015.JPG

Posted
Bara att följa ljuset :cool: :) så blir det hifi av skilda slag och konstruktion. En del har jag sett förut och några endast på bild. En och annan mässpremiär har säkert också smugit sig in... ;)

Ser ut som Audiostatic ;)

Posted

Det skall till känslofylld musik när det blåser och regnar utanför knuten så både skiva och transport stod på önskelistan redan mellan kaffeslurparna på färjan över fjorden. Top of the line CD/SACD Transport DP-800 från Accuphase och tillika Skandinavienpremiär... :?: :cool: Allt hos Mr. Accuphase of Norway och Patricia Barber's myter behöver ingen närmare presentation.

horten008.JPG

Posted

Mer godbitar för den som söker och här snubblade jag på en efterlängtad modell från de canadensiska vännerna på Reference3A Loudspeakers... :o:mm: Den skall vi titta närmare på lite längre fram... ;)

horten007.JPG

Posted

Är nog en koncern, där Reference 3A är ett av dotterbolagen.

Divergent Technologies Inc.,

342 Frederick Street,

Kitchener, Ontario

N2H 2N9 Canada,

EDIT: Dom repade mina baselement iaf.

Posted
Det skall till känslofylld musik när det blåser och regnar utanför knuten så både skiva och transport stod på önskelistan redan mellan kaffeslurparna på färjan över fjorden. Top of the line CD/SACD Transport DP-800 från Accuphase och tillika Skandinavienpremiär... :?: :cool: Allt hos Mr. Accuphase of Norway och Patricia Barber's myter behöver ingen närmare presentation.

Hur är det med Accuphase idag, säljs dom i Sverige för närvarande eller är det Tyskland som gäller?

Kan f ö tipsa om ett trippelalbum med Patricia Barber "The Premonition Years 1994-2002" (Premonition 90769) med undertiteln "Best of Pop Songs, Best of Standards & Best of Originals". Allt som sånär 5 bonus tracks är utgivet tidigare.

Bebop

Posted
Hur är det med Accuphase idag, säljs dom i Sverige för närvarande eller är det Tyskland som gäller?

Kan f ö tipsa om ett trippelalbum med Patricia Barber "The Premonition Years 1994-2002" (Premonition 90769) med undertiteln "Best of Pop Songs, Best of Standards & Best of Originals". Allt som sånär 5 bonus tracks är utgivet tidigare.

Bebop

Jo Hifi-consult i göteborgstrakten och malmö-hifi-center säljer Accuphase. I malmö finns det ganska mycket hemma.

Posted
Lyrichifi eller T.AA.Import er vel eneimportør i Skandinavia? De holder evt til i Oslo

Oslo måste vara en Accuphasetät stad och denna mässhelg fanns ett exklusivt system uppställt i Horten.

Mer om detta längre fram.

Oslofjorden spelar också roll i detta sammanhang då många besökare anländer med färjeförbindelsen Moss-Horten och avståndet till färjeläget är försumbart. Bastølinjen tar genvägen över Oslofjorden och något dygn innan mässan startade upp bjöds på rejält höstblås. Lördagsöverfarten var dock mycket stillsam och restiden var perfekt för en kopp kaffe till utvald räkmacka... :cool: :D

horten023.JPG

Posted

horten008.JPG

Läcker bild Timbre, denna utsikt blir min verklighet på onsdag efter kl 9 då det blir leverans på DP800/DC801, intressant om den kan leverera vad jag söker.

Mvh

Posted

Närheten till vattnet gör att vinden kan friska i och när molnen tätnar känns det helt rätt att smyga in på Norlandia Grand Ocean Hotel. Helgens hifiutbud förstärker den känslan och vid sidan av ordinarie mässrutiner (plus sedvanlig kartläsning i korridorerna :)) blir det stillsam lyssning vid några stationer. En välbesökt mässa och det var bara att stillsamt vänta in rätt fotoläge. Första hållplatsen är HiFi-Stasjonen i Elverum.

horten019.JPG

Posted
Läcker bild Timbre, denna utsikt blir min verklighet på onsdag efter kl 9 då det blir leverans på DP800/DC801, intressant om den kan leverera vad jag söker.

Det skall bli spännande att ta del av! Är combon inspelad... :?:

Posted
Det skall bli spännande att ta del av! Är combon inspelad... :?:

Det blir den combon som fanns på Horten-mässan vilken skall vara inspelad enligt Tor på Lyric-hifi.

Mvh

Posted
Det blir den combon som fanns på Horten-mässan vilken skall vara inspelad enligt Tor på Lyric-hifi.

Låter som läge för en direktrapport... :) Tor Aamodt bjöd på ett mycket välljudande arrangemang (en mässfavorit hos många) och det kan ju skruva upp förväntningar på signalkällan.