Kent_n Posted September 28, 2007 Posted September 28, 2007 Hej HiFi consult ! Jag vet att du tillverkar högtalare, och uppfattningen jag har fått verkar det vara högkvalitativa produkter.. Men jag o kanske många med mig känner inte till så där jätte mkt om dig, dina högtalare, tankar o drivkraft, vilken som var din tanke en gång i tiden när du började ? Jag skulle uppskatta mkt om du ville delge oss lite av detta samt om du kunnde presentera din högtalare o framtidsplaner. MVH Kent_n Quote
mr-välljud Posted October 2, 2007 Posted October 2, 2007 Hej HiFi consult ! Jag vet att du tillverkar högtalare, och uppfattningen jag har fått verkar det vara högkvalitativa produkter.. Men jag o kanske många med mig känner inte till så där jätte mkt om dig, dina högtalare, tankar o drivkraft, vilken som var din tanke en gång i tiden när du började ? Jag skulle uppskatta mkt om du ville delge oss lite av detta samt om du kunnde presentera din högtalare o framtidsplaner. MVH Kent_n Jag har ett par gamla qrs-500 Bra högtalare. Trevligt om det kom lite seriös info också. Quote
Transient Design Posted October 3, 2007 Posted October 3, 2007 Allt jag vet är att de par av QRS som jag monterade ihop under mitt gästspel hos QRS-fabriken blev ytterst nogrannt byggda! Skämt o sido, QRS lådor skapas av Nya Varvet i Göteborg. De tillverkar för övrigt de flesta av Mårten Designs och Respons högtalare också. Har mycket högt kunnande och levererar produkter av hög kvalité. QRS startade som ett samarbete mellan Hifi Consult (Olle Mårtenson som lyssnar och konceptansvarig) och Mats Andersen på dåvarande QLN (nu på DLS) som tekniskt ansvarig för att element och filter spelade ihop. Detta team (med många medhjälpare) skapade många klassiker på hifi-himlen genom åren! Sedan Olle tragiskt gick bort så har en inte helt okänd man vid namn Ingemar "Sladd" Carlsson tagit över rollen som drivande bakom QRS med flera nya modeller kommande det närmaste året. Högtalaren Venus var både Olle och Sladd skapare av om jag minns rätt. För den som är intresserad av en rundtur på QRS-fabriken så rekomenderas ett besök hos Hifi Consult där man kan se spännande nya modeller stå i butiken på utprovning om man har tur. Mvh Lasse Quote
Kent_n Posted October 3, 2007 Author Posted October 3, 2007 Lasse : tack för informationen, måste vara kul att få gå o se hur högtalarna tillverkas. Varvet tycks vara duktiga för det är bara kvalitetshögtalare som dom tycks bygga... vet du om högtalarna finns för påseende någonstans i Sthlm ? Quote
Vox Posted October 4, 2007 Posted October 4, 2007 Enligt Hifi Consults hemsida finns följande återförsäljare. Umeå RC Ljud & Bild 090-14 00 00 Östersund Jämtljud 063-13 30 88 Uppsala Allradio 018 - 653 360 Alingsås Hificonsult 0322-636666 Göteborg Akkelis Audio Kungshamn Rodins Hifi Halmstad Ljudcenter 035 - 191102/191100 Varberg Ljudcenter 0340-67 53 88 Växjö Görans Hifi 0470 - 46 910 Malmö Hificenter 040 - 230 072 Quote
Kent_n Posted October 4, 2007 Author Posted October 4, 2007 Sthlm lyser med sin frånvaro, synd..Dom har fått bra kritik så det är synd att man inte på ett lätt sätt kan bilda sig en egen uppfattning.. Quote
iroise Posted October 4, 2007 Posted October 4, 2007 I malmö har jag endast sett ett par beggade av detta märke och det var längesedan. De kanske endast tar hem dem vid behov!? Quote
Kent_n Posted October 20, 2007 Author Posted October 20, 2007 Ändrad: har fått påpekande att mitt tilltag kan upplevas tvingande...Om så är fallet ber jag om ursäkt, inget tvång på något sätt Quote
Recommended Posts