Jump to content

En liten låda på posten

bogren

Recommended Posts

Jepp KRELL it is! Hembion försvinner (som om jag inte visste när jag investerade i den att jag inte kommer använda den) och det ska satsas på enbart 2 kanals framöver. Alltså fick det bli en kav 400xi som jag verkligen hoppas kommer spela bra här, lite väl att ta i för mina Monitor Audio RS6 men någonstans måste man ju börja.

Slänger in en bild på skönheten med =)

P9270015.jpg

Jepp KRELL it is! Hembion försvinner (som om jag inte visste när jag investerade i den att jag inte kommer använda den) och det ska satsas på enbart 2 kanals framöver. Alltså fick det bli en kav 400xi som jag verkligen hoppas kommer spela bra här, lite väl att ta i för mina Monitor Audio RS6 men någonstans måste man ju börja.

P9270015.jpg

Sweet! :app:

P9270015.jpg

Tjusigt, grattis !! :)

Det blir säkert jätte bra !! :)

//-- Tompa --

Klart trendskapande och real hifi har bara två kanaler... :cool: :)

Haha ja vi har ju bara två öron så.. :shy:

Nej men visst kanske det kunde varit kul med hembio med men inte i en studentlägenhet och när ekonomin inte tillåter att göra något mer seriöst, då är det bättre att satsa allt på riktig tvåkanal.

Jag har börjat dregla efter en SACD standard med men prislappen känns inte så lockande i dagsläget. Någon som kan ge förslag på andra cd spelare som skulle matcha bra med mitt nyförvärv? Får gärna vara balanserat men inte ett måste, gärna begagnad. Prisklassen bör vara en bit under 10k.

mvh

bogren

Någon som kan ge förslag på andra cd spelare som skulle matcha bra med mitt nyförvärv? Får gärna vara balanserat men inte ett måste, gärna begagnad. Prisklassen bör vara en bit under 10k.

Sony har haft en hel del rejäla modeller varav några kanske har krupit under tiotusen på andrahandsmarknaden... :?:

Sony har haft en hel del rejäla modeller varav några kanske har krupit under tiotusen på andrahandsmarknaden... :?:

Mistänker att du menar ur ES-serien? Hur brukar sony låta överlag? Jag har ganska dålig koll på mina märken faktiskt, jag skyller på att jag är ganska ny i gamet.

Ekman: Ja du sätter uppgraderingsdjävulen i huvudet på mig :evil:

Har äntligen kopplat upp förstärkaren nu och den låter helt otroligt! Väldigt detaljerat! Med väldigt bra kontroll över basen och den bara målar upp allt så bra framför en :D Måste säga att detta var ett väldigt stort steg från min hembioreciver!

Krellens lekkamrater håller kanske inte riktigt samma klass men det låter grymt bra här ändå :app:

Monitor Audio RS6 från en konstig vinkel

102526.jpg

Marantz CD6000 OSE

130829.jpg

Ja verkligen ett stort steg =)

Högtalarna är nog det som får vänta längst nu, köpte dom nya för ett år sen och det känns dumt att sälja dom allaredan men nästa år så kanske. Nya kablar och ny cd ligger på tur!

Inget tips på någon bra cd spelare i 10kkr klassen?