Jump to content

thosod´s anläggning

thosod

Recommended Posts

Blev förvånad då jag tyckte det såg avalonaktigt ut men han skriver DIY?

Är kopior av Avalon med Thiel-element

En Holländare hade en hemsida (nedlagd nu)år 2003 med en bra byggbeskrivning som jag kopierade.

Det finns flera andra holländsak hemsidor med byggbeskrivningar

vh

Thomas

Snygg setup! Accuphase pryder alltid en anläggning!! :)

Äre samma DIY-högtalare som mangeW håller på att bygga?

/ptr

Har sett dessa högtalare tidigare, och är en av orsakerna till att jag började bygga då jag sett att det finns byggen som ser riktigt bra ut och tydligen ska låta riktigt bra. Även om det här inte är riktigt egen DIY? :cool:

De jag bygger är Avalon Eidolon kloner, detta är Avalon Opus kloner. De jag bygger är inte konstruerade av samma kille i Holland.

Kommer jag i närheten av samma resultat som dessa eller orginalen då mina är klara kommer jag bli väldigt nöjd.

både fina burkar och apparater!

Spelar de som du hoppades?

Spelade mycket bättre än jag förväntade mig, men efter att ha bytt förstärkare från Krell till Accuphase blommade dom ut ännu mer, Thiel-elementen verkar mycket beroende av rätt stärkare.

Har levt med dessa högtalare i 3,5 år och behöver inte byta på länge.

vh

Thomas

Spelade mycket bättre än jag förväntade mig, men efter att ha bytt förstärkare från Krell till Accuphase blommade dom ut ännu mer, Thiel-elementen verkar mycket beroende av rätt stärkare.

Har levt med dessa högtalare i 3,5 år och behöver inte byta på länge.

vh

Thomas

Det var mycket roligt att höra. Känslan av att ha skapat något förstärker ju dessutom glädjen. Jag hade ett DIY högtalarprojekt på gång länge under andra halvan av 80 talet, men det kom aldrig längre än ritbordet. Sedan blev det köpehifi för mig :)