OJCO Ljud & Bild Posted September 26, 2007 Posted September 26, 2007 I dag anländer en tysktillverkade High End högtalare. Nämligen Adam Audios Gamma från Tensor serien. Vi har valt att ta hem den i semi-passiv version. Hel aktiv finns för beställning. Utdrag från Adams hemsida: The Gamma is a smaller floor standing speaker with two new 8“ HexaCone® woofers (front/rear mounted), A.R.T. midrange unit and X-A.R.T. tweeter (X=extended frequency response). Its bass units are driven by two 100 W bass amplifiers with individually tuned frequency responses for the two woofers, including parametrical equalization for extended bass response. The combination of direct coupling the drive units to the amplifiers - no disturbing network in between - plus proper feed forward equalizing delivers stunningly clean and deep sonic reproduction. Rekommenderat pris 114.990 kr per/par Mer information finns här: Gamma Kontakta oss för en demo. Quote
Kent_n Posted October 1, 2007 Posted October 1, 2007 Dom där högtalarna lyssnade jag på Media Mark på Heron City i Sthlm av alla ställen, lät ruggigt bra... Quote
OJCO Ljud & Bild Posted October 2, 2007 Author Posted October 2, 2007 Dom där högtalarna lyssnade jag på Media Mark på Heron City i Sthlm av alla ställen, lät ruggigt bra... Är det hundra att det vara Tensor Gamma? Quote
Kent_n Posted October 2, 2007 Posted October 2, 2007 När du frågar så där blir jag osäker, såg i mina ögon likadana ut... Quote
OJCO Ljud & Bild Posted October 3, 2007 Author Posted October 3, 2007 Det var inte dessa monster då? Vad är det för några jättar?? Quote
plundin™ Posted October 3, 2007 Posted October 3, 2007 Vad är det för några jättar?? Quadral AURUM TITAN VII /ptr Quote
Absolute Audio Posted October 3, 2007 Posted October 3, 2007 Vad är det för några jättar?? Quadral AURUM TITAN! Kanske den lägsta WAF'en jag någonsin skådat. Men dom spelar som man förväntar sej att en högtalare i den prisklassen ska spela. Men Media Markt är inte den bästa platsen att lyssna på högtalare tyvär. Quote
Kent_n Posted October 4, 2007 Posted October 4, 2007 Det var inte dessa monster då? Helt rätt, dom var det, såg fel..Sorry..Lät i alla fall kanonbra Quote
Recommended Posts