Jump to content

Vienna Acoustic beethoven baby grand


KingX

Recommended Posts

Har fått lite fokus på dessa högtalare och tänkte så snart som möjligt bege mig iväg och lyssna till dessa, men jag är lite nyfiken på vilka av er som lyssnat till dessa och kanske kunnat jämföra dom mot andra högtalare.

Isåfall vad har ni tyckt? det finns en uppsjö av högtalare där ute i den här prisklassen och man har juh inte en chans att kunna jämföra värst många högtalare själv...så hoppas man kan få lite napp vad ni tycker om det här.

Vad jag personligen är ute efter är iaf en högtalare (helst ett par haha) som spelar stort och luftigt (för prislappen sett) och som klarar av o spela allt från klassiskt till rock/metal you name it utan att ngn musik stil börjar låta skräp.

Har läst mkt bra om dessa högtalare iaf...

Link to comment
Share on other sites

Har hört Vienna hos både Consulterna och Akkelis och får väl instämma med vad matte76 säger om dem. Lite åt det varmare hållet men det är oftast nåt positift då det gör den mesta musiken lättlyssnad och kul. Diskanten är (ovanligt?) bra utan skarpa tendenser som kan irritera vid långa lyssningar. Samtidigt så är mellanregistret med framförallt röster mycket bra och får en behaglig närvaro med stor ljudbild. En mysig högtalare som fungerar till det mesta. Personligen så skulle jag klart föredra den framför Canton.

Mvh Lasse

Link to comment
Share on other sites

Jag sitter själv MKT nöjd med ett par "Baby grand".

En kanon allround-högtalare. Med enorm finnish.

MEN, "en ulv i fårakläder" som kräver relativt stora ytor, alltså inga högtalare som

man ställer i det "lilla rummet", med betonggolv och eller väggar.

Basen är mkt kraftfull och djup.

Däremot är dom inte speciellt elektronik-krävande, relativt lättdrivna och låter

förbaskat bra även med mediokra CD-spelare.

Helt klart ska man lägga de stora slantarna på högtalarsidan

En högtalare med fantastisk spelglädje, som man verkligen kan avnjuta musik

tillsammans med, ingen lyssningströtthet tillsammans med Vienna. :mm:

Bor du i söder, eller har vägarna förbi, så är du välkommen på en lyssningsrunda.

Vi sitter även enormt nöjda med ett par V - A Strauss. :mm:

Lycka till ! :)

Link to comment
Share on other sites

Tänkte ta mig vägarna förbi Akkilles så snart butiken slagit upp portarna, iofs tror jag stefan sa att han itne har just baby grand hemam med c grand.. och ja.. elemente är väll samma vad jag förstått fast granden spelar ngt större och djupare i basen...

men kräver juh ännu större ytor ngt jag inte har plats till.

Så det lutar mkt mkt åt baby grand för min del...

Link to comment
Share on other sites

Det finns två aspiranter i denna prisgrupp jag har ägt.därför kan jag ge några ord här som lite info... Det ena är baby grand och det andra mellanpris serien från Phonar.. Tyvärr har jag inte hört den nya toppmpdellen i mellanprisserien "veritas P7" som just släpps tror jag..... Dom gamla P40s däremot har jag ägt..Och det är mycket mycket högtalare per krona man får där..

Så om jag skulle lyssna på två högtalare med kapacitet skulle jag absolut välja Vienna samt Phonar... Som sagt. Den sistnämnda har jag inte hört den nya modellen av. Men den lär säkert inte vara dålig. Phonar kan bygga ljudkvalitet med ORK och kvalitetsljud i förvånande billig skepnad. Så låt inte dess relativt låga pris få dig att tro det inte är bra grejor...Det är bra grejor. Gjorda för att även orka med hemmabions expotioner och djupa eruptioner...

Vienna baby grand..... Ja vad säger man om en högtalare som har egenskaper man får ha rätt stora burkar för att hitta fast den är liten i förhållandet till vad den ger..

Jag var rent nöjd med dom.. Ångrade länge jag sålde dom faktiskt. Och har varit mycket nära att köpa concert grand beg vid flera tillfällen under mina bytarresor jag gjort..

Så ha skoj i GBG vid din lyssning...

MVH

Tobbe

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

ja då har man fått hem dom till sist.. och hunnit lyssnat en del sen i torsdags.

fy sjuttsingen vad nöjd jag är över de här högtalarna.

vilket sjukt bra ljud för den "lilla" lådan

o det blir juh bara bättre o bättre när man får spela in dom..

bästa köp jag gjort på flera år...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...