Jump to content

OBS !! SÅLD 080315 !! SÅLD Accuphase DP-78.

Tompa

Recommended Posts

O.B.S. Såld 080315. O.B.S.

Hejsan hifi folks !

Efter lite omorganisation i min hifi bänk, så får min SACD/CD spelare Accuphase DP-78 inte plats, så den söker nu en ny lycklig ägare.

Det är en utomordentligt väl ljudande maskin både med CD och SACD, och med en extraordinär bygg kvalitet, se bild länk.

Då omändringarna i min hifi bänk blev tidigare än jag planerat, så är DP-78:an lite spelad, den är med största sannolikhet knappt inspelad, inte ett märke, inte en skråma, den är verkligen precis som ny, och den levereras som ny med manual i sitt lika fina original emballage.

Den är köpt ny av mig hos HiFi Center i Malmö våren 2007.

Så jag är den första och enda ägaren.

Jag betalade 118 000:- för den, och priset för en ny ligger nu straxt över 100 000:- i butik.

Jag sätter inget pris, så lägg ett seriöst bud, så får vi se vart det slutar.

Jag är inte på något sätt i ekonomisk kris, så skambuden kan vi väl hoppa över.

Då spelaren väger ca:25 Kg, så skickar jag den inte, det får bli hämtning som gäller.

Ganska självklart, man köper väl inte en spelare på denna nivån utan att först se/höra den.

Om intresse finnes, kontakta mig via ville@sbbs.se

http://www.accuphase.com/pdf/dp-78_e.pdf

Mvh//-- Tompa --

OBS SÅLD 080315 OBS

• 3 weeks later...
Ja, nu ser ju jag inte just detta som "gammal" hifi :) , det är endast några månader sedan jag köpte det nytt i butik.

Det var nog lite luddigt uttryckt från min sida... :) Tycker att det var en dålig stil på spekulanterna och tänkte därför på min egen gamla sjuttiotalshifi.

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...