Guest Stickan Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 Fick ett mail för en stund sen där man kunde förhandsboka Springsteens nya platta "Magic" och i och med detta är man också med och tävlar om biljetter till Globenkonserten. Man kunde också få lyssna på en liten snutt av varje låt och jag måste säga att det lät j*****t bra alltså! Tror inte vi Brucanfantaster blir besvikna på detta album, det förra tillsammans med E-street band - "The Rising" - tyckte jag inte innehöll speciellt många bra låtar men "Magic" verkar vara lite av det "gamla" sköna liret igen. Quote
New Order Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 Som en Springsteen fan av de gamla plattorna så har jag haft det väldigt svårt att ta till mig de låtmaterial han släppt efter Born In The USA.Är den nya en tillbakagång till den gamla,skitiga,ösiga och fullkomligt underbara rock som jag är en stor beundrare av? Quote
Guest Stickan Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 Som en Springsteen fan av de gamla plattorna så har jag haft det väldigt svårt att ta till mig de låtmaterial han släppt efter Born In The USA.Är den nya en tillbakagång till den gamla,skitiga,ösiga och fullkomligt underbara rock som jag är en stor beundrare av? Mja.......eller njä........eller......nåt i den stilen i alla fall. Håller med om att han tappat stinget efter "Tunnel of love" i alla fall. Suck.......han blev rik och lyckligt gift och slutade att vara förbannad på världen, upptäckarlusten försvann och han trodde han skulle bli nån slags Dylanhybrid istället.....stön. Men "Magic" ser i alla fall jag fram emot efter "snuttlyssningen", den lovar gott! Quote
Guest Stickan Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 Här kan den som är intresserad lyssna, hela "Radio Nowhere" - video - sen ett stycke ur varje låt: Magic :cool: Quote
Leif Eriksson Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 Jag beställde precis "Magic" på vinyl, men jag kan hålla med Er att det han släppt efter "Born in teh USA", inte faller i min smak förutom ett par spår från "Lucky Town" och "The Rising"". Quote
Guest Stickan Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 Jag beställde precis "Magic" på vinyl, men jag kan hålla med Er att det han släppt efter "Born in teh USA", inte faller i min smak förutom ett par spår från "Lucky Town" och "The Rising"". Var har du beställt den nånstans? Quote
Leif Eriksson Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 Var har du beställt den nånstans? Jag köpte på Ebay, från USA, 208 SEK inkl. Frakt till Göteborg. Quote
Ekman Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 Är jag den enda som faktiskt tycker att the seeger sessions är riktigt riktigt bra? Quote
Guest Stickan Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 Är jag den enda som faktiskt tycker att the seeger sessions är riktigt riktigt bra? Jag gillar en del av låtarna från "Ghost of Tom Joad" och "Devils and dust" men "Seeger sessions" är covers och har väl aldrig riktigt diggat hyllningskonceptet eller vad jag skall kalla det. Quote
Guest Stickan Posted September 21, 2007 Posted September 21, 2007 Jag köpte på Ebay, från USA, 208 SEK inkl. Frakt till Göteborg. Ok. Quote
musiclover Posted October 10, 2007 Posted October 10, 2007 Bruce Springsteen - Magic (vinyl) finns hos: Hot Stuff Quote
Guest om.s Posted October 11, 2007 Posted October 11, 2007 Kanskje det er jeg som ikke er nok hardcore fan av BS, men jeg synes ikke denne skiva var noe spesiellt bra ....... mvh Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.