Jump to content

Recommended Posts

Posted

Söndag förmiddag och en ny dag börjar på Mårten Design Besökscenter. Precis som hifimässor gäller det att hänga på låset dagen efter premiären... ;)

Jörgen Olofsson låser upp... :cool:

Besokscenter028.JPG

En stilla söndagsförmiddag i denna välljudsvåning kan man ju inte missa... :mm:

Besokscenter029.jpg

Här blir det apparatur, stuckatur, mycket värme och mycket musik.

Häng med... ;)

Guest Zalve
Posted

En hel del välljud kan jag tänka mig också... :mm::o

Posted

Välljud i tilltalande miljö skulle man kunna säga.

Alla som varit här har ju inte kunnat undgå det faktum att samvaro och kommunikation vid sidan av själva produktexponeringen har fått ett stort utrymme. Ofta är det ekonomiskt stora beslut det handlar om och dessa tas bäst i en avstressad, positiv och trevlig omgivning. Alternativet kan ju vara att gå hem till frugan och resonera... :) Kolla in stuckaturerna... ;) :cool:

Besokscenter024.JPG

Träffar man dessutom likasinnade finns ju alla möjligheter till nya erfarenheter och perspektiv. Vi är väl egentligen så långt ifrån stormarknadens kassakö man kan komma... :mm:

Besokscenter003.JPG

Guest Zalve
Posted

Stuckaturerna vor nog det första jag tänkte på, när jag klev in i det rummet. (Förutom takhöjden)

Posted

Tja, ska man se ur lyssningshänsyn kan jag inte tro någon butik i sverige har treligare lyssningsrum...Kan tänka mig en viss del merförsäljning bara för detta, men det har nog MD gubbarna också räknat med?

Trevligt värre, tyvärr kommer man nog inte att ha möjlighet att glida in, är så sällan i grannskapet (nåja 130mil... :D ) Hade annars varit kul att lyssna dessa omtalade produkter och en riktigt bra anläggning.

Posted

Ja, hur mysigt det än är, så är ju ändå lyssningen den stora delen av upplevelsen... :)

Vi knallar rakt in i hjärtat av verksamheten - det största lyssningsrummet... :cool:

Här har vi Coltrane på rad kan man säga och just idag gjordes en sista finjustering i form av nedmontering av en reflekterande taklampa. Det gäller att ha flyt... ;):D

Kakelugnen gör inte bort sig i sällskapet... :mm:

Besokscenter013.JPG

Posted

Direkt till höger har vi en liten utställningshörna som visar de flesta av besökscentrets agenturer på ett enda bräde. Förutom Mårten Design Loudspeakers hittar vi bl.a. produkter från Solid Tech, Acustica Applicata, Esoteric Audio Research och Bladelius i dessa lyssningsrum. Här kommer att passera mycket tung hifi den närmaste tiden... ;)

Besokscenter010.JPG

Guest Zalve
Posted

Övning ger färdighet. Tänker man dessutom igenom hur man skulle vilja att bilden ser ut när den är klar, så är det nästan bara att trycka på knappen sen. :app:

Posted

Javisst är det så och tänk så många bilder som inte blev vad man tänkt sig... :diss::D

I dagens digitala tillvaro är detta ett smärre problem - annat var det förr... :(

Posted

Timbre: ja man är nog bortskämd med de digitala lösningarna inte minst redigeringsmöjligheter på ett enkelt sätt.

Trots detta så får jag inte till det, de ser lite tråkiga ut samt att jag nog bör använda mitt nyinlöpta stativ någon gång kanske :black:

Mvh

Posted

fotokonst är oxå ngt man lär sig....och jag har inte ens digitalkamera...men det lockar...och nu börjar de ju bli riktigt billiga efter vad jag kan förstå......?

...men för att återkomma till spåret så kan jag bara säga att atmosfären på bilderna ser lika trevlig ut som den är! De gånger jag varit där har det trots byggnation bjudits på gott sällskap och ljuv musik i lugn och harmonisk stämning! Sådant gör att man gärna återkommer!

...fortsätter de i den stilen har de snart en STOR besökskrets! "tummen upp"! (hmmm...saknar en smilie med tummen upp Timbre... :D )

\\K-man

Posted

Får ta ett snack med vår chefstekniker om tummar upp och ned. Själv har jag tummen mitt i handen... :D

Sakta men säkert blir det allt snävare cirklar kring själva anläggningen... :mm::)

Ett par MD Alto med elektronik från Bladelius var igång denna söndag. Mitt emellan Gondulen och EAR-monoblocket hittar vi en analog equalizer som förmodligen var inkopplad eftersom lampan lyser.

Besokscenter014.JPG

Posted

Här finns ju en del i Solid Tech-hyllan... :)

Monoblocken från EAR mår enligt Jorma bäst av att sväva på tre stycken Disc of Silence.

Idag fick dom vila.

Besokscenter009.JPG

Posted

En riktig godbit från EAR. Designen lämnar nog ingen oberörd och man tvingas kanske ta ställning för eller emot. Själv är jag mycket svag för denna typ av retrolook... :mm:

Besokscenter020.JPG

Posted

Nä, men vi kanske alla slutar som inventarier... :D

Dags att vandra vidare i korridorerna och så kommer vi till det "lilla lyssningsrummet" som i själva verket är ett ganska stort, luftigt rum med samma ombonade känsla som resten av besökscentret.

Högt i tak och ingen butikskänsla.

Besokscenter025.JPG