Jump to content

HiFi säkringar


Hasse

Recommended Posts

Jag har en Hifi-tuningsäkring i cd-spelaren och en annan variant i slutstegen. I cd-spelaren tyckte jag nog främst att skillnaden består i något mindre brus men tycker mig även höra lite andra förbättringar rakt över. När det gäller slutstegen är det en mer klar förbättring, bättre bas, upplösning, bättre närvarokänsla. Såvitt jag kan höra finns det inga som helst negativa effekter av dem. Att köpa några stycken är ju inte direkt ruinerande så testa på. Wolfgang har några varianter som är bra varpå man slipper gå omvägen över USA för att handla tyska säkringar. Han har även haft Hifi-tuning men jag är osäker om han fortfarande saluför dessa.

Link to comment
Share on other sites

Säkringar är hifikul :) Prova du bara.. Och det är helt sjukt att en sådan sak kan göra skillnader egentligen.. Men ändå så är det så att jag i alla fall upplever rätt stora förändringar..

Och jag har labbat rätt mycket och utvärderat noga inklusive ändra även kablar mm så synergier mm kan tolkas och inte enbart byta säkring i bestämd miljö....

Så prova du. Billigt samt roande pyssel en dålig dag då man bara avskyr regnet.... :)

Link to comment
Share on other sites

ja jag har en i min subb och även jag är förvånad vilka skillnader det blev....så detta ska man mixtra med verkligen för detta var en trevlig och billig och bra lösning till hifi grejerna, utbyte på reciver ligger redan i planerna och på en dvd mullrispelare oxå..framöver, kommer med en rapport hur detta blev när detta är gjort...

billigt hifi tweek som funkar...iaf för mig..

mvh Golfen

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Har provat med sk audiofila säkringar och spontant så är det ingen annan skillnad än att det känns bättre i hjärtat med en "riktig" säkring.

Detta år dock nog så viktigt....

det är ju som konstaterat ovan ett billigt tweak så det finns ingen anledning att inte prova.

BR

//Nikola

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...