Guest justaudiomagic Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Hej Söker bra och snygga fötter eller puckar att ha under högtalarna. Antingen puckar eller oxå underlägg att ha under spiksen. Tacksam för svar /Micke Quote
Absolute Audio Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Hej Söker bra och snygga fötter eller puckar att ha under högtalarna. Antingen puckar eller oxå underlägg att ha under spiksen. Tacksam för svar /Micke Black Diamond Racing är sägs ju vara bra och man kan ju aldrig få för mycket kolfiber Quote
Guest justaudiomagic Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Black Diamond Racing är sägs ju vara bra och man kan ju aldrig få för mycket kolfiber Har läst och hört en hel del om dom, vet du var man kan få tag i dessa? Quote
Absolute Audio Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 tror inte att det finns någon svensk återförsäljare (hint, hint) men http://www.elusivedisc.com där säljs det och dom är väl vana att skicka till Sverige. Quote
EuphoniC Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 PL Audio är leverantör av BDR. Här ser du bl.a. priser: Ljudprodukter Edit: Det framgick inte antal på webbsidan där, men priserna för "cones" är per 3-pack och priserna för "pucks" är per styck. Quote
Timbre™ Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Pucks passar även bra till befintliga spikes. Den här bilden togs för runt sex år sedan men det har inte hänt så mycket sedan dess... Quote
EuphoniC Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Timbre, jag hoppas att du har glädje av mina pucks för jag saknar dem innerligt Quote
Guest Jorma Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Hej Söker bra och snygga fötter eller puckar att ha under högtalarna. Antingen puckar eller oxå underlägg att ha under spiksen. Tacksam för svar /Micke Marten använder BDR puckar och koner till fötterna på deras toppmodeller Coltrane och Coltrane Supreme. Superspikes är nästan lika bra till ett mycket lägre pris, men om det är bästa möjliga som du vill ha så anser jag att det är BDR som gäller till högtalare som är konstruerade att stå still. En kombination av BDRpuckar och Superspikes är också bra och det var vad jag använde till mina förra högtalare Sonus Faber Electa Amator 2. Det var till dom högtalarna en bättre kombination än BDR puckar och koner. Quote
Timbre™ Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Timbre, jag hoppas att du har glädje av mina pucks för jag saknar dem innerligt Jag kände det på mig och det här kanske inte muntrar upp men dom får min gamla Micro att se ut som hämtad ur en japansk vinyldröm... :cool: Otroligt vad det passade bra! Quote
EuphoniC Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Nåja -- vart som helst i din anläggning klassar jag är en hedersplats så dem trivs nog fint även där Quote
calm Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Varför inte Ceraball eller Cerapuc? Bra dämpning i båda fallen bör anpassas till tyngd. Är dessutom diskreta och snygga. Men skall du ha "State of the Art" bör du välja Base-plattformar. Calm Quote
Guest justaudiomagic Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 Varför inte Ceraball eller Cerapuc? Bra dämpning i båda fallen bör anpassas till tyngd. Är dessutom diskreta och snygga. Men skall du ha "State of the Art" bör du välja Base-plattformar. Calm Var hittar jag Base-plattformar då? Har läst och hört om dom Quote
calm Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 Var hittar jag Base-plattformar då? Har läst och hört om dom Du hittar dem bla på Audio Concepts hemsida under tillbehör och tweaks. Där finns länk till deras hemsida. Calm Quote
Guest justaudiomagic Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 Pucks passar även bra till befintliga spikes. Den här bilden togs för runt sex år sedan men det har inte hänt så mycket sedan dess... Precis såna jag är ute efter ! Var kan jag hitta dessa? Är det såna som ljudprodukter säljer? Quote
EuphoniC Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 Japp, det där är Black Diamond Racing "Pucks" Quote
mayro Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 Du är ju handlare och kan väl köpa in base platformar direkt utan mellanhänder antar jag.... Sedan har ju Wolfgang spikes och vibbfossingar mm från viablu för eftermarknaden och DIY.. Har du inte sett dom? :cool: Quote
Guest justaudiomagic Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 Du är ju handlare och kan väl köpa in base platformar direkt utan mellanhänder antar jag.... Sedan har ju Wolfgang spikes och vibbfossingar mm från viablu för eftermarknaden och DIY.. Har du inte sett dom? :cool: Lite svårt att handla in utan mellanhänder om det redan finns en distributör i Sverige Jodå, visst har jag sett Wolfgangs spikes och absorber men inte just detta jag söker Quote
mayro Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 Jaha... Som jag fattade saken så fanns ingen egentlig sådan på mässan I sthlm i alla fall senast.. Men jag kan ha förstått fel... Quote
Guest justaudiomagic Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 Jaha... Som jag fattade saken så fanns ingen egentlig sådan på mässan I sthlm i alla fall senast.. Men jag kan ha förstått fel... Håller på att kolla upp det nu... Tack för ditt PM Quote
EuphoniC Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 Det är Nordic Sound Design som är distributör av Base Technology plattformer i norden. http://base-technology.no Huruvida det finns några svenska ÅF det vet jag ej. Quote
Guest justaudiomagic Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 Det är Nordic Sound Design som är distributör av Base Technology plattformer i norden. http://base-technology.no Huruvida det finns några svenska ÅF det vet jag ej. Audioconcept är distributör i Sverige Quote
Recommended Posts