Guest justaudiomagic Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Har precis avverkat ett par signal och högtalar från Dared (Som dessutom slutat tillverka kablar helt nu). Får hem signal och högtalar kablar från Stereovox imorron, ska bli riktigt intressant då de inte är de billigaste Quote
Ekman Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Ht: Nordost Frey Signal: två st Nordost TYR Nät: Jorma power och Nordost Vishnu Quote
orpheus Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 SK-Naqref Dark serpentine HK-Audioqest cv-4 NÄTk-Supra Tycker Alla dessa kablar är väldigt välljudande utan att tillföra speciellt mycket konstigheter. Samt att de alla är extremt prisvärda och det är vad jag eftersträvar. Patrik Quote
Golfen Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 detta har jag idag. lista: Viablue NF-A7 dual RCA 3st Viablue SC-4 Bi-wire 1st Viablue TVR antenn kabel HDMI 120 db 2st Viablue NF-75 Digital kabel 1st viablue Nf-B subbwoffer kabel 1st Viablue XS-Y adapter till subbwofferkabel 1st Viablue SC-4 Single wire 1st Phonar 4.0 mm högtalarkabel 2 st Supra Lorad Nät list 6 pl 1st Supra FS Fullscart 1st mvh Golfen Quote
plundin™ Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Det bästa ur Alt Jouk van den Huls sortiment eftersom att koppar & silver är så 1800-tal! Signal : The Second (Balanserad) mellan DA, försteg och slutsteg (Optiskt mellan drive och DA), Tonarmen är omsnörad med van den Huls tonarmskabel, till RIAAt går en halv meter The first och från RIAAt till pre en 1 meter The Second.. HT : The Third (Singlewire) Allt köpt begagnat eftersom jag är en frugal person när det gäller HiFi-inköp! Tuner, kasettdäck, Rullbandare, DAT och Dator är kopplade med Supra DAC balanserat.. mest för att jag behöver vara lite motsägelsefull i min aversion mot koppar... :cool: El : Supra Lorad hela vägen från säkringsboxen till apparterna (mest eftersom ekonomin inte pallade att göra det samma med vdHs MAINSSTREAM HYBRID) edit : skivspelare (glömde den!) /ptr Quote
zood Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Signal rca - Chord Anthem Högtalarkabel - Chord Epic Twin Strömsnokar - standard Quote
Timbre™ Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Får hem signal och högtalar kablar från Stereovox imorron, ska bli riktigt intressant då de inte är de billigaste Vid vår första långa nattlyssning hos Peak Consult var det Stereovox för hela slanten. Har för mig att Stereovox även användes som internkablage. Quote
Guest justaudiomagic Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Vid vår första långa nattlyssning hos Peak Consult var det Stereovox för hela slanten. Har för mig att Stereovox även användes som internkablage. Låter som en schysst natt... Vet du om det var Reference eller Sudioline som användes? Quote
Timbre™ Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Låter som en schysst natt... Vet du om det var Reference eller Sudioline som användes? Modellen tycks ha utgått och jag minns inte vilken produktlinje det var. Apropå lyssningsnatten kom vi tillbaka till hotellet precis innan frukosten plockades bort... Quote
kaffekoppen Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Hemmagjorda signalkablar och Supra ply 3.4S till de där sakerna som flyttar luft.. Quote
EuphoniC Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Jag kör med lite olika prioriterade kablar eftersom jag har en flerkanalsanläggning men jag har inte prioriterat de delarna av anläggningen. SiLK Interconnect mellan processor och förstärkare till front sedan Tara Labs Prime RSC biwire till högtalarna (samma även till center). Har en Monster THX Ultra series digital coax mellan spelare och försteg. Lite mer Monster-kablage till surroundförstärkare och subwoofer. Även Tara Labs till surround, Prism Biwire. Quote
calm Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Interconnect Nordost TYR Högtalarkabel Audience AU-24 CD strömkabel PS-Audio "The Statement" Förstärkar strömkabel Nordost Vishny Calm Quote
Guest Peo Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Signalkablar: Audio Metallurgy GA-0, Gabriel Gold Revelation Högtalarkabel: Audio Metallurgy Gold Reference Strömkablar: Audio Concept "utan-namn-än-så-länge" , Black Sand Statement One Quote
Absolute Audio Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Signalkabel: Kimber KCAG Högtalarkablar: Supra ply Men förhoppningsvis inte allt för länge till. Ström: DIY 3*2.5mm2 Ölflex Quote
Stereotypen Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Signalkabel: Purist Audio Venustas Högtalarkabel: Synergistic Research Resolution Reference Quote
Timbre™ Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Det är redan en fantastisk spännvidd över sortimentet som räknas upp i denna tråd. Det skall bli kul att följa fortsättningen! Quote
fredrik Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Det verkar ju som om Nordost är det mest spridda märket hittills och jag får väl då sälla mig till denna skara, Valhalla signal och el, Valkyrja till högtalarna. Passar mitt system bra tycker jag. Quote
mayro Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 för nu...... Biltemas gröna RCA för 69 spänn i 1,5 m varianten... Biwire med Claes Olsons 1,5 kvadrats "hama 1,5".. Säljs på rulle snudd gratis... Kinanätisar av billigaste sort.. DVS vanlig nätis med snyggare utsida.. Har jag det billigaste tro .. Quote
eliot Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Signalkablar och högtalarkablar är specialtillverkade i Schweiz och när det gäller nätkablar gäller samma sak utom för slutstegen där jag använder två Harmonix Studio Master X-DC kombinerat med en Shunyata Hydra-2 och en Shunyata Taipan Alpha till vägguttaget. Signal-, högtalarkablar och nätkablar är samma som Soulution Audio tillsammans med Eventus Audio använde vid HighEnd '07 i München Quote
Hans-Tommy Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 hej signalkabel: zu varial högtalare: PAD Aqueous Anniversary nätkabel: PAD Musaeus och Venustas tommy Quote
ulfsan Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Nordost även här hemma. Valhalla som signal och Valkyrja till högtalarna..... ...men frågan är om inte elkablarna är minst lika viktiga; Valhalla matar en NO Thor strömrenare som sedan driver CD, RIAA och förstärkare med varsin Vishnu. Sen sprack budgeten!! / Ulf Quote
Tompa Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Dessa funkar bra med mina grejor här hemma !! Interconnect... JPS Labs Aluminata Reference Interconnect. JPS Labs Aluminata Reference Digital. JPS Labs Superconductor 3. Transparent MusicLink Super. V.d Hull D502. Nordost Red Dawn. Högtalarkablar.... Acustic Zen Satori. NeoTech NS-1965. Power...... Acustic Zen El Nino. JPS Labs Power AC+. JPS Labs GPA 2. Transparent Powerlink Plus. //-- Tompa -- Quote
kaffekoppen Posted September 18, 2007 Posted September 18, 2007 Signalkabel: Kimber KCAG Högtalarkablar: Supra ply Men förhoppningsvis inte allt för länge till. Ström: DIY 3*2.5mm2 Ölflex Du får hemskt gärna dumpa dina sunkiga Supra Ply kablar till mig för en billig penning när du byter upp dig Quote
Guest justaudiomagic Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 Helt klart Nordost som har majoriteten.... Säger som Timbre, ska bli kul att följa fortsättningen Quote
Putte Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 Hej Kör med Valhalla till min Thor. Från Thor till apparaterna är det Jorma, Burmesters medlevererade till CD,n. Som signalkablar balanserade Transparent Ultra, både mellan för o slutsteg och till CD,n. Högtalarkablarna är också transparent Ultra. Quote
wintermute Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 Signal: Distech Platinum Högtalare: QED silver anniversary biwire Quote
mangew Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 DIY i stort sett allt. Har varierat mycket mellan DIY och ganska dyra köpes. Högtalarkabel: Kopparfolie med bomullsisolering, RC länk och kabelstrumpor, vinkelbananer etc. Signalkabel: CT100 från Belden med kabelstrumpor, låsbara kontakter av koppar Ström: Signalcable Någon som provat Ölflex eller Ölmass strömkablarna och kan säga nånting om dem? Quote
Guest BTS Posted September 19, 2007 Posted September 19, 2007 för nu...... Biltemas gröna RCA för 69 spänn i 1,5 m varianten... Biwire med Claes Olsons 1,5 kvadrats "hama 1,5".. Säljs på rulle snudd gratis... Kinanätisar av billigaste sort.. DVS vanlig nätis med snyggare utsida.. Har jag det billigaste tro .. [/quote Tror inte du har det billigaste just nu Mayro, mina signalkablar kostar ca 2kr/m utan kontakter. Nexans EKKX 1x4x0,5, oskärmat, nästan gratis att testa. Mvh Quote
Bebop Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 > Transparent Music Wave Super Speakercable > Transparent Music Link Ultra till CD och mellan förförstärkare och slutsteg. > Transparent Music Link Super mellan RIAA och försteg (skall bytas till Ultra innan årets slut) > Nordost Frej mellan tonarm och RIAA > Siltech SQ-28 mellan radio och förstärkare > Samtliga nätkablar Supra LoRad Bebop Quote
Vox Posted September 20, 2007 Posted September 20, 2007 Högtalarkablar: CAT-5 single wire med CAT-5 jumpers CD till förstärkare: Klotz XLR RIAA till förstärkare: Transparent Music Link Super RCA Tuner till förstärkare: Naqref Dark Serpentine Nätkablar: Förstärkare: Audia Flights egen finkabel CD-spelare: Supra LoRad med egen kontaktering Från vägg till "nätrenare": Supra LoRad med egen kontaktering Från elcentralen: EKK 3G2.5 16 A "audiosäkring" Quote
Recommended Posts