Jump to content

Marten Coltrane Supreme i HiFi+

Jan

Recommended Posts

Nyaste HiFi+ er just ankommet. Riktig flot review av Marten Coltrane Supreme .... Grattis!

"If the Isis (Avalon) is about what is being played and where, the Coltrane Supreme is about the who and the how. And in that regard, nobody does it better".

Tycker det är utomordentligt roligt att svenska tillverkare får ett så stort genomslag på världsmarknaden.

Att Marten och Jorma får detta välförtjänta erkännande är ingen slump. Båda är hängivna tillverkare av produkter som har den yttersta kvaliteten inom sina respektive områden. Jag föreställer mig utan att veta att detta är belöningen för långt och tålmodigt och ibland frustrerande utvecklingsarbete.

Jag har under olika mässor sett deras produkter och nu senast Martens Bird hos Audioconsept. Fick en glimt av vad de kan prestera och kommer att lägga ner mycket mer tid vid nästa lyssning. Coltrane är mer som en våt dröm, fullkomlig och ouppnålig. Grattis till denna välförtjänta uppmärksamhet och erkännande!! Man känner sig lite stolt som svensk att befinna sig bland dessa herrar! Vad mer kan tilläggas? Inget mer än att man längtar till att få höra dem igen!!

Calm

Nästa nummer av HIFI+ är prisnumret med publicering av Award of the Year.

Leif och Jörgen har precis åkt till London för att ta emot priset som delas ut denna helg.

Grattis Marten