Jump to content

Hej! Då har man hittat hit.

hellbit

Recommended Posts

180755.jpgVille bara säga hej och lägga upp några bilder..

Min Audio Aero spelare. Här kommer min förstärkare.179551.jpg

SEn har jag ett par Vienna Acoustic Beethoven som förmodligen kommer att bytas till en något dyrare högtalare med tiden. Kanske En B&w 802 eller Sonus Faber Cremona.

179549.jpg

Jag ser att det är gråa tinningarnas charm. Sådan finns det fler av ...

Välkommen till det vänligaste forumet där det är OK att tycka utan att alltid har vetenskapliga belägg för sina åsikter!

Viennas högtalare är utmärkta. Gillar dom skarpt. Hur fastnade Du för dom? Ser också att Du har en Gryphon förstärkare. Har Du den till 2 kanal eller?

Bebop

Välkommen till det vänligaste forumet där det är OK att tycka utan att alltid har vetenskapliga belägg för sina åsikter!

Viennas högtalare är utmärkta. Gillar dom skarpt. Hur fastnade Du för dom? Ser också att Du har en Gryphon förstärkare. Har Du den till 2 kanal eller?

Bebop

Precis Gryphonen används separat till 2 kanaler, men används också till hembion då den är kopplad via pass through till min ax10:a

Viennorna kom jag över eftersom en kompis hade ett par likadana.

Vienna är riktiga godingar att spela musik igenom tycker jag efter hört några uppställ tidigare... Klart urtrevliga till och med. Så det är troligen rätt ""gott" att ramla ner i hifisittsen där och lira lite plattor gissar jag via sådan kompetent utrustning du har till dom..

Välkommen

MVH

Tobbe

Hejsa

Velkommen på forum,

Treveligt anlæg du har der , mange ting som jeg kender igen!

Jeg har selv haft Beethoven, det er en rigtig bra højttaler som kan enormt meget til prisen - har nu skiftet til Mahler :D det kan anbefales om du liker lyden fra Beethoven, Med Mahler blir lyden mye bedre, større, dybere og stereoperspektivet: oj oj - absolut treveligt!

Har også en Audio Aero Capitole Classic, jeg har desværre inte en Gryphon - men en Krell KAV 400 klarer jobbet godt.

Välkommen!

Hur trivs du med din AudioAero spelare?

Runt vilken prislapp hade du tänkt dig de nya högtalarna`?

Vet inte riktigt än det kanske får vänta ett tag till har lagt rätt mycket pengar på sistone men kanske ca 30 för et par begagnade kanske lite mer. Beror på vad som dyker upp.

Haha grå tiningar. Jag ser på spegelbilden i cd spelaren att du tror att jag är old..jag ser ut att vara i femtio års åldern där. Men jag är endast 29 år gammal, men å andra sidan vad spelar ålder för roll :)

Haha grå tiningar. Jag ser på spegelbilden i cd spelaren att du tror att jag är old..jag ser ut att vara i femtio års åldern där. Men jag är endast 29 år gammal, men å andra sidan vad spelar ålder för roll :)

29 år är inte att leka med ... :D

• 9 months later...

Hej Hellbit, du skrev i en annan tråd att du var van vid rörljudet till dina focal 937BE, har du gått å skaffat en glashäck eller är det audio aeron och 6021w du menar?

Svårt nostalgiskt att se min gryphon... den var bra den och jag saknar ibland den bottenlösa svärta och dynamik som denna best kan leverera. sedan är den ju snygg så det tåras i ögonen också ;)

Och inte minst ett sent (men varmt) välkommen i den inofficiella audio aero-klubben :). Detta är en spelare som är svår att byta när man vant sig vid dess musikalitet, värme och närmast otroliga upplösning. Grym anläggning du sitter med nu!

Allt väl!

JPT

Jag ser att det är de gråa tinningarnas charm. Sådan finns det fler av ...

Jag känner mig smått delaktig i denna smått ålderstigna skara, ty om än jag inte än har grått vid tinningarna, finns dock lite grått i mitt pipskägg... Sedan ett antal år. :)

... Välkommen till det vänligaste forumet där det är OK att tycka utan att alltid har vetenskapliga belägg för sina åsikter!

Även jag vill hälsa dig välkommen, bäste hellbit!

Huruvida detta sedan är det vänligaste forumet, kan jag inte svara på eftersom jag surfat runt alldeles för lite på olika forum för hemelektronik, och forum överhuvudtaget, för att känna till detta. Jag vet dock att det normalt är såpass tolerant att det är OK att tycka utan att alltid har vetenskapliga belägg för sina åsikter, och detta förhållande är ju naturligtvis en human och fin ansats att vara glad över..! ;)