peter ulrik Posted September 10, 2007 Posted September 10, 2007 Hej Endelige færdig Her er den ene side af mine subwoofere. Det er 2 x 6 stk. 10" XLS'er. De drives af: http://crownaudio.com/amp_htm/xti.htm Der er DSP indbygget, og det betyder at jeg har / kan have fuldt niveau ned til 20Hz Lige nu kører jeg med 48dB op af til og 18 ned af til. Mellem 25 og 120Hz. Det spiller fint, og det er som narko at kunne give den så meget bas som man lyster Quote
Engelholm Audio Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Vilket fräckt bygge! Har du några mätningar från rummet? Hu rmkt eq-kompensering används? Quote
Guest justaudiomagic Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Ser snyggt ut... Hur stort är rummet dom spelar i? Quote
peter ulrik Posted September 11, 2007 Author Posted September 11, 2007 Hej Mit Svenske er ikke så bra Men jeg skal prøve at svare.... Jeg har ikke målt responcen i rummet endnu. Jeg har "kun" brugt DSP'en i Crowne til at justere ind med efter øret. De spiller i et rum på ca. 5 x 10m Amplityden er jo minimal med 12 x 10" memebran areal. Så der er masser af lege med. Eneste minus er at blæseren i Crowen starter når jeg spille højt.... men det er jo kun mellem numrene man kan hører den mvh Peter Quote
Guest justaudiomagic Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 De spiller i et rum på ca. 5 x 10m Jag var lite rädd för att rummet skulle vara för litet... Men så var inte fallet Quote
jonasz Posted September 13, 2007 Posted September 13, 2007 Fint system! Ar det 6 element per sida alltsa? Har du testat att vanda vartannat element for att fa ned distorsionen ytterligare? Nu far du testa en dipoltopp ocksa! Quote
peter ulrik Posted September 15, 2007 Author Posted September 15, 2007 Fint system! Ar det 6 element per sida alltsa? Har du testat att vanda vartannat element for att fa ned distorsionen ytterligare? Nu far du testa en dipoltopp ocksa! ja de sidder isobarisk koblet, så de er linær... og derved lavere distorsion. Quote
Recommended Posts