- Marten - Posted April 2, 2004 Posted April 2, 2004 Lördag-Söndag 17-18 April kl 11-16 kommer Hans-Ole Vitus hit med sina förstärkare som är de tyngsta av de tyngsta. Vi kommer att spela på Vitus Audio Monoblock SM100 (100W klass A), linjeförsteget RL100 som är ett helt batteridrivet försteg, RIAA-delen RP100, likaledes batteridrivet, samt en prototyp DAC (mer info se hemsidan www.vitusaudio.com ). Vitus elektroniken, uppställt på Solid Tech Rack of Silence, driver våra egna Coltrane via Jorma Design No1 kablage. Som signalkälla kommer vi att köra med vinylskivspelaren Oracle Delphi mk.V och CD Oracle CD2500. Missa inte detta tillfälle att höra och se en av världens bästa förstärkare tillsammans med Coltrane. Dessutom har ni möjlighet att ställa frågor direkt till konstruktör Hans-Ole Vitus. Välkommna till Mårten Design Besökscenter på Götabergsgatan 18 i Göteborg. Mårten Design 031-207200 Quote
robban Posted April 2, 2004 Posted April 2, 2004 Hej, Hoppas riktigt många tar tillfället i akt och besöker er under den demon, - vilket med största säkerhet kommer att bli en mycket trevlig upplevelse. mvh, Robert Quote
K-man Posted April 2, 2004 Posted April 2, 2004 Det där är helt klart en helg som måste planeras in! ...hoppas verkligen inte någon annan planerat den helgen åt mig \\K-man Quote
Guest Jorma Posted April 2, 2004 Posted April 2, 2004 Här kan ni läsa om hur bra Vitus apparater fungerar med Mårten Designs Coltrane och lite fina kablar Vitus Audiospelning med Euphonia i november förra året Quote
K-man Posted April 3, 2004 Posted April 3, 2004 Det var bland annat det reportaget som ligger i bakhuvudet hos mig....klart man blir sugen! \\K-man Quote
- Marten - Posted April 3, 2004 Author Posted April 3, 2004 Nu kommer vi även att spela på vinyl, se ovan. Mårten Design Quote
whiskyman Posted April 4, 2004 Posted April 4, 2004 Låter mycket trevligt kommer förhoppningsvis kunna komma på söndag, kanske t.om på lördag.Har dock städdag i Bostadsrättsföreningen denna helg. Drar med mig kamera, objektiv och stativ. Mvh Kristofer Quote
- Marten - Posted April 13, 2004 Author Posted April 13, 2004 Vi vill bara påminna om vår demo till helgen på Mårten Design Besökscenter. Missa inte detta tillfälle att lyssna och se på en riktig värsting anläggning som i runda slängar kostar 1.200.000:- . Välkommna ! Undrar ni något så finns vi på 031-207200. Mårten Design Quote
Guest Jorma Posted April 16, 2004 Posted April 16, 2004 Om ni vill höra en anläggning som spelar musik i högsta klass så missa för allt i världen inte helgens spelning hos Mårten Design. Jag var över hos Vitus i november med mina Coltrane i bagaget för att höra på deras apparater och: Vitus Audio Testimonials det var magiskt när Vitus spelade med sina förstärkare och framförallt med RIIAsteget. Quote
K-man Posted April 16, 2004 Posted April 16, 2004 Bara EN natt kvar att genomlida nu! ....Euphonier, vi syns väl? \\K-man Quote
Cyber Posted April 16, 2004 Posted April 16, 2004 Bah synd att man missar detta tillfälle. Hoppas Ni som har möjlighet att delta i helgen delar med Er av Era upplevelser - med många bilder och kommentarer Quote
Recommended Posts