Jump to content

Stickan - en del nytt efter flytt

Guest Stickan

Recommended Posts

Jo bild blev det i alla fall. :)

Är ny här och tänkte bara visa min blygsamma anläggning.

Förstärkaren är en Advance Acoustic MAP-305, högtalarna är ett par Aurora-101

och spelaren är en Panasonic S-97. Testar med en bild till:

Digicam784.jpg

och en till:

Digicam774.jpg

Ja, det ser väl rätt ut - och som att du hittat rätt också...

Tack för det ulfsan. :) Provar väl med nån bild till:

storbild_aurora-101.jpg

Så ser mina frontare ut - Aurora 101 med en Sinus 8" bas/mid och en Vifa-diskant.

Låter helt ok.

Tänkte bara berätta lite om mina kablar, så har jag fått med allt så att säga. :)

Högtalarkablar:Accurate Exclusive 4x1,5 twisted.

Signalkabel DVD/förstärkare:Tech+link XS031.

Signalkabel TV/förstärkare:Monster interlink 250.

Scart:Tech+link

Digicam774.jpg

Digicam773.jpg

Antar detta är "Stickan" jag redan har tidigare haft glädjen att lära känna som en storhjärtad man via forumvärlden.... Så jag tror mig kunna utan minsta lilla begränsning kunna säga det var riktigt skoj att se dig här. Och att se dina grejor som entre.. :)

MVH

Tobbe

Antar detta är "Stickan" jag redan har tidigare haft glädjen att lära känna som en storhjärtad man via forumvärlden.... Så jag tror mig kunna utan minsta lilla begränsning kunna säga det var riktigt skoj att se dig här. Och att se dina grejor som entre..

Stämmer bra Mayro, kul att se dig här också. :app: Hoppas det går framåt för din kära Lena, snart kommer det ett "musikpaket" till. ;)

Berätta gärna lite mer om dina högtalarkablar, dom ser intressanta ut! Jag har börjat tro på så lite gods som möjligt i kontakterna. :-)

Hm.....nu blev det lite svårt, här får du nog all info som är intressant:Fyndbörsen

Tycker de låter väldigt trevligt, luftigt och lugnt på nåt sätt - allt finns där på ett avslappnat sätt.

Hivar in de sista bilderna:

Höger högtalarutg:

Digicam804.jpg

Lite pryttlar i bakersta facket:

Digicam810-1.jpg

En översikt till:

Digicam807-1.jpg

Det var det, nu vet ni hur en Advance Acoustic MAP-305 ser ut inuti. :app:

Ja att det är städat och snyggt får man nog säga... Jag tycker hela stärkaren är snygg med mätarna och den blåa tonen dom har.... En behaglig färton mot dom stickiga småprickarna som lyser som rena ledljusen till nödutgångar fast blått...

Ja att det är städat och snyggt får man nog säga... Jag tycker hela stärkaren är snygg med mätarna och den blåa tonen dom har.... En behaglig färton mot dom stickiga småprickarna som lyser som rena ledljusen till nödutgångar fast blått...

Ja detta blåa skenet stör inte......sen låter den ju väldans gött också. :app:

Det finns något i det yttre får mig att tänka på en förstärkare vi ramlade på under Köpenhamnsmässan 2005. Det spelades på en så hög ljudvolym att man ibland kände för att ta skydd bakom stolsryggarna...

Tror att stärken på bilden är en DK-design......tror jag den heter i alla fall. :blush

Min påminner också om en svensk förstärkare, det enda de har gemensamt annars är att de förmodligen tillverkas på samma fabrik i Kina.

Innandömet tänks ihop i respektive tillverkares länder, i mitt fall i Frankrike. :)

Hann inte läsa men men du hade alldeles rätt om Köpenhamnsförstärkaren. Kikade i den gamla tråden

och det är en DK Design VS-1 Reference MK II.

Äh......jag svamlade om inlägg jag trodde jag raderat bort, så var nu inte fallet. :blush

Men det var rätt om DK Design i alla fall - Cav, XTZ, Advance Acoustic och Dk Design påminner rätt mycket om varandra till

utseendet. Konstrueras i olika länder men sätts nog ihop i Kina allihop.