Kent_n Posted September 9, 2007 Posted September 9, 2007 Den här frekvensen har väl alla antagligen redan sett Men kunnde bara inte låta bli. Paul Potts agerande framför mikrofonen innan han börjar sjunga, ber nästan om ursäkt för att vara där, osäkert intryck som attan.. För att inte tala om domarna när han säger att han skall sjunga opera, minspelet på dessa, som är helt övertygade om att dom skall få höra ytterligare ett milt uttryckt misserabelt framträdande, hur reaktionen hos domarna ändras vartefter han sjunger. Publiken i exxtas.. En mobiltelefonförsäljare..hur det kan bli..Han har tydligen gett ut en skiva nu oxå.. Skulle vara kul om motsvarande kunnde ske här hemma.... Quote
Vox Posted September 10, 2007 Posted September 10, 2007 Visst är han duktig, men notera att det inte rör sig om "Idol" utan mer en allmän talangjakt. Har hört rykten om att han är skolad sångare, men har även hört andra rykten. Trots allt är det suveränt att se juryns haksläpp. Quote
Guest Stickan Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Hua.......rysningar, fastnade en bra stund med olika Paul Potts-framträdanden. Quote
Bebop Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 En tidigare tråd: Vilken kille Rick Rubin (tidigare Lost Highway, nu artistchef med fria händer på Sony Columbia) var snabb med pennan och skrev avtal med honom. En CD är redan ute. Det är riktigt att det var en talangtävling och inte Idol. Paul Potts har medverkat i lokala amatöruppsättningar och har även en del skolning, bl a en session med Pavarotti. Hans problem har varit dåligt självförtroende och ingen stöttning av någon som kunnat lyfta fram honom. Hoppas det går bra för honom. Quote
Andy Posted September 12, 2007 Posted September 12, 2007 Visst sjunger karln bra, men har han inte ett lite smaklöst namn? Förvisso stavas det helt annorlunda men när man säger hans namn högt låter det precis som Pol Pot som var/är en av de ondaste människorna som vandrat på denna jord. Quote
helios Posted September 12, 2007 Posted September 12, 2007 http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...c=4217&st=0 Quote
Vox Posted September 13, 2007 Posted September 13, 2007 Länk att läsa mer. http://www.paulpottsofficial.com/ Quote
Kent_n Posted September 15, 2007 Author Posted September 15, 2007 Det har tydligen gått ganska bra för Mr Pott sedan dom här programen sändes. Ena året sälja mobiltelefoner för att nästa vara världsberömd artist, det är kul, en saga som slog in.. Quote
New Order Posted September 15, 2007 Posted September 15, 2007 Har nu hörts Pavarottis version av Nessun Dorma.Fantastiskt!Paul Potts får nog träna ett tag till innan han kan börja konkurrera på allvar,tycker jag. Quote
Bebop Posted September 16, 2007 Posted September 16, 2007 Jag gick in på hemsidan och kikade på en del av videona dom har lagt upp på hans hemsida. Jag måste säga att det känns beklämmande att titta på. Här vill man (vilken det nu är) kassa in så mycket som möjligt på kortast möjligst tid, vilket innebär att man inte har några som helst skrupler. Jag antar att herr Pott har inget att säga till om. Det dom gör är att lansera honom som singback på varuhus/shoppingcentra med folk och fotografer springande omkring som störande moment. I Köpenhamn skickar de ut honom på Rådhusplatsen. Inte undra på att Paul Potts röst brister i flera av inslagen. Industrin har fått tag i en ny "Elefantman" där intresset inte fokuseras kring musik. Det största intresset och uppmärksamheten tilldrar sig kring det faktum att han sålt telefoner. Trots detta "handikapp" kunde han sjunga. Märkligt. Jag trodde i ett ögonblick att han skulle få chansen på ett lite mer seriöst sätt. Musikbranschen har ånyo skämt ut sig och pöbeln dras med i det jag tycker är en tragik, vilket troligen kommer att visa sig senare i nya löpsedlar vilket sannolikt också kommer att dra in kosing. Min enda förhoppning är att jag har fel, att något magiskt skall hända, men det tror jag inte, dessvärre. Usch! Quote
plundin™ Posted September 16, 2007 Posted September 16, 2007 har just lyssnat genom plattan... Beebops allusioner till köpstadsopera ligger inte långt bort, vedervidriga syntstråkar och svajjiga digtalekon.. Plattan låter som att någon försöker servera oss en näve varmt grus döljt av några droppar äkta matrixensås.. Potts röst är inte oangenäm, men han bryter up på höjdtonerna på ett par ställen och den låter så onyanserad att jag inte skulle vara förvånad om man kört den genom ett pitchfilter (Autotune).. Att jämföra honom med en skolad operaröst händer ju bara i salespitchen från skivbolaget, folk som håller på med skolad sång kommer inte att ta honom på allvar i första taget! Man får hoppas att han njuter av sina femton minuter i strålkastarskenet och inte låter sig utnyttjas av musikindustrins kommersiella sidor! Men man skall ju ha något att berätta för barnbarnen som det brukar heta i slutet på sagorna! /ptr Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.