perra_e Posted March 31, 2004 Posted March 31, 2004 Verve släpper en ny skiva med Diana Krall. Enligt Elusive så släpps SACD'n den 27'e April och den går att förhandsboka till det facila priset av 17.99$ Den finns även att förhandsboka på CDON. Där är det dock bara den vanliga CD'n som går att förhandsboka än så länge. Dock ett mycket bra pris 139:- Här finns ingen uppgift om release-datum. Edit: bild Quote
Mattias Posted March 31, 2004 Posted March 31, 2004 Underbart! Den skall handlas Tackar /Mattias Quote
Timbre™ Posted March 31, 2004 Posted March 31, 2004 Ytterligare ett obligatoriskt köp... Vet inte om min Katinka Wilson har dykt upp ännu... Quote
Guest Zalve Posted March 31, 2004 Posted March 31, 2004 Tänkte jag skulle gå in och boka en,,, men får bara detta som svar. http://www.cdon.com/index.phtml?session_expired=1 EDIT: Boka gick bra, men inte att klicka på bilden. Vill ha SACD/Hybrid Edit 2: Gick bra att få upp infon efter att jag hade förbokat den... Quote
perra_e Posted March 31, 2004 Author Posted March 31, 2004 Zalve: Jag bokade min SACD på Elusive! Troligen t.o.m billigare där inkl. frakt än från CDON. Någon nytta skall man ju ha av den billiga dollarn Quote
K-man Posted March 31, 2004 Posted March 31, 2004 Hmmm....sådant skall vi väl gruppbeställa ...då blir det väl billigare total frakt antar jag... \\K-man Quote
perra_e Posted March 31, 2004 Author Posted March 31, 2004 Risken är dock stor att man åker på tull och moms om man beställer mer än 1 skiva i taget. Det äter upp frakten med marginal!!! Jag har för mig att jag betalar 4$ i frakt för 1 skiva = 30 Kr Det är ju ungefär som innom sverige! Quote
perra_e Posted March 31, 2004 Author Posted March 31, 2004 I väntan på Dianas nya skiva åkte denna med i samma beställning. En liten chansning men följande text lät så bra så jag kunde inte låta bli: Elusive Disc recommended! Brazilian siren Ana Caram shares this "retro"-spective musical performance with you in celebration of the brilliant marriage between Brazilian song and America's "Cool Jazz." The result? A very cool glimpse into the Bossa Nova scene of a 1960's Jazz club, and with Chesky's state of the art recording technology, you have the best seat in the house. Priset inklusive frakt blev 320:- för båda två, dvs 160:- st och den första skickas idag. Quote
Nitram Posted April 1, 2004 Posted April 1, 2004 Eller också beställer man Diana Krall skivor från cdwow.com för ca 115:- (inkl. frakt) Den nya släpper dom 5:e April... Dessvärre inga SACD , men dom är mkt bra att ha å göra med... Quote
perra_e Posted April 1, 2004 Author Posted April 1, 2004 Det var ett väldans bra pris! Det stället måste man ju kolla upp. Mina skivor var SACD, så jag tyckte det var ett helt ok pris också. Quote
Guest Zalve Posted April 2, 2004 Posted April 2, 2004 Ginza.se har SACDn för 179:- då slipper man garanterat att den fastnar i tullen. http://ginza.se/index.aspx?artnr=32619 Vanlig CD för 149:- Dessa släpps den 7'a April på GINZA. Quote
Neon Park Posted April 4, 2004 Posted April 4, 2004 Jag kommer att inhandla denna skiva i USA i sommar och förhoppningsvis finns inga copycoder så att det går att göra en kopia för bilen. Mvh Quote
Järven Posted April 4, 2004 Posted April 4, 2004 Hej Hvis vi lige skal vende tilbage til udgangspunktet i denne tråd, så ser det således ud på CDON.DK: "Krall Diana - Girl In The Other Room 2004-04-08 169 kr" Der er tale om SACD´en og prisen er i danske kroner. MVH Quote
JMlab Posted April 11, 2004 Posted April 11, 2004 Köpte skivan i lördags. Det är bara att handla!Den är precis så bra som man som man skulle tro. Men så har hon hjälp av sådana lirare som bla Anthony Wilson med flera. Mvh JMlab Quote
Guest Zalve Posted April 11, 2004 Posted April 11, 2004 Fick hem den i fredags. Hann tyvärr bara göra en snabblyssning, men idag har den snurrat i skivspelaren. Låt nr 2 känns som att den kommer att bli spelad på en och annan demo... Quote
Mattias Posted April 19, 2004 Posted April 19, 2004 Har lyssnat som hastigast, och har mycket lyssning kvar på denna eminenta skiva. Skribenten på allmusic gillar skivan starkt, de ger den 4,5 i betyg. /Mattias Quote
Recommended Posts