Jump to content

E.S.T spelar i Uppsala 5/9

calm

Recommended Posts

Ett tips för den intresserade av svensk triojazz av bästa märke.

E.S.T. dvs Esbjörn Svenssons Trio Spelar i Uppsala den 5 september enligt deras skivbolag TACT:s hemsida.http://www.actmusic.com/live.php

Såvitt jag vet så är framträdanden i Sverige ganska sällsynta numera.Har inte hört dem live på länge. Turnerar mycket i USA där dom blivit populära. Temat för deras konsert är senaste albumet Tuesday Wonderland som släpptes 2006. En njutbar skiva med många bra låtar och enligt min mening mer lättillgänglig än deras föregående Viaticum som kom 2005.

Calm

Tack för tipset :app:

Jag köpte precis biljetter till Flygelinvigning av Musikens Hus eller som det mer officiellt heter ;)

UPPSALA KONSERT & KONGRESS.

Onsdag 5 september 2007 kl 19.30

Festkonsert

Invigning av konsertflygel i samarbete med Vattenfall

Vattenfall är samarbetspartner till Uppsala Konsert & Kongress och sponsor till en konsertflygel som med denna festkonsert högtidligen invigs. Premiärkonserten med Vattenfalls flygel i fokus sker i jazzens tecken. Medverkar gör världsartister som Esbjörn Svensson Trio, Lennart Åberg, Bobo Stenson, Kenny Wheeler och John Taylor.

Arr: Uppsala Konsert & Kongress i samarbete med Vattenfall

Det som var utslagsgivande för mig var att Kenny Wheeler spelar :mm:

//Eliot

Tack för tipset :app:

Jag köpte precis biljetter till Flygelinvigning av Musikens Hus eller som det mer officiellt heter ;)

UPPSALA KONSERT & KONGRESS.

Det som var utslagsgivande för mig var att Kenny Wheeler spelar :mm:

//Eliot

Kul Elliot!

Såg i programmet att det finns ytterligare argument för att åka till Uppsala denna kväll förutom Kenny Wheeler och E.S.T nämligen Bobo Stenson min favorit när det gäller pianojazz. Detta artar sig till att bli en höjdarkväll!

Calm

EST är ju helt klart bäst live (Har hört dom på Göteborgs konserthus flera gånger!), spelade SR in? har inte sett nått i tablån, däremot sänder dom invigningskonserten från i söndags i kväll 19.30..

Torsdag 6 september 2007 vecka 36

19:30 P2 Live klassiskt: Invigningskonsert Uppsala konsert och kongress

Från söndagens festkonsert med internationella och lokala artister. Medverkande: Inger Dam-Jensen, sopran, Organism 12, Väsen, Trio X, Anders Widmark, Rebecka Törnqvist, Sivan Perwer och Mariza - fadosångerska från Portugal.

Allmänna sången under ledning av Cecilia Rydinger Alin.

Uppsala kammarorkester under ledning av Paul Mägi och Hans Ek. Presentatör: Niklas Lindblad.

/ptr