FFrrEEddRRiiKK Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 Löp å köp! Personligen blev jag störtförälskad i hennes sång! http://www.burmans.com/burmans/lisa.html /Fredrik Quote
Audiotrade Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 Skulle kunna köpa enbart för omslaget !!! Vad för typ av musik ??? /Martin Quote
FFrrEEddRRiiKK Posted September 3, 2007 Author Posted September 3, 2007 *klicka länk* "Embraceable" is a soft jazz album with some very familiar songs as well as sparkling new music written by Lisa and composer/arranger Jeremy Lubbock. The album was mainly recorded in Stockholm with some of Sweden's most prominent jazz musicians (see list below), all songs were arranged by Bengt Lindkvist and Kjell Öhman and the album is featured by international artists such as Chris Botti, Paul Buchanan and David Foster! Paul Buchanan from Blue Nile sings on the lovely duet "Come Rain Or Come Shine" and David Foster sings and plays keyboard on "When I Fall In Love". /Fredrik Quote
Engelholm Audio Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 Skulle kunna köpa enbart för omslaget !!! Vad för typ av musik ??? /Martin Större bild på vinylen, om det finns! Skall undersökas! Quote
Mackan75 Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 Shit vilken röst! Bryr mig ganska lite om hennes utseende även om hon är söt som godis. Hon syns lixom inte i cd-spelaremn. Men rösten går så rakt in. Tackar för detta tips. Det blir ett album per omgående! Hoppas innerligt att det är lika välinspelat som man vill tro och misstänker att det är. Quote
Timbre™ Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 David Foster sings and plays keyboard on "When I Fall In Love".[/i] David Foster har ju en del i bagaget. Natalie Cole och Earth Wind & Fire är ett par exempel på tidigare musikpartners. Quote
eliot Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 David Foster har ju en del i bagaget. Natalie Cole och Earth Wind & Fire är ett par exempel på tidigare musikpartners. Den ende Foster jag känner är Richard S. Foster :clown: - Skämt åsido - Light my fire som vi känner från The Doors ger mersmak Quote
FFrrEEddRRiiKK Posted September 3, 2007 Author Posted September 3, 2007 David Fosters produktioner har alltid legat mig mycket varmt om hjärtat. Allt började för mig med tidlösa The Best Of Me från 1983. Och vem har inte hört t ex Love Theme From St.Elmo's Fire och Glory Of Love? Vill nog påstå att det är en av världens idag främsta musikproducenter, tillika talent finders. Varför skulle man annars lite självsäkert kalla sin studio för Chartmaker Studios? Tänk Michael Bublé och Josh Groban därtill, samt underbar produktion på bl a Andrea Bocellis senaste alster. Och inblandning i storheter som Barbara Streisand och Céline Dion. Hela Chicagos storhetstid; albumen 16, 17 och 18 som han mer eller mindre satte hela tonen på.. Renee Olstead rekommenderas också varmt, om vi skall tala David Foster produktion, och kvinnliga vokalister. Lyssna in denna! Spår från hennes album finns bl a här och här. Sorry om det blev lite OT. /Fredrik Quote
Vox Posted September 8, 2007 Posted September 8, 2007 Köpte Lisa Lovbrands skiva i dag, men har endast slölyssnat på den. Gillar det lilla jag har hört. Ska lyssna mer i kväll. Verkar inte finnas att köpa på så många ställen, Köpte mitt ex på Åhléns här i Västerås. Den var märkt med 189 SEK, men kostade endast 139 SEK. Tack för tipset. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.