EuphoniC Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 Hej på er, Jag tänkte att jag skulle skriva ett par rader om att jag tycker att det är fantastiskt roligt att läsa om och se bilder från alla era träffar, aktiviteter och gemenskapen som ni byggt upp där nere i söder, Timbre med hifivänner. Det hjälps inte att man tänker att det hade varit trevligt att bo i närheten och kunna få möjlighet att ta del av detta spektakel. Många gånger kommer det spontan uppskattning via inlägg i respektive trådar och visst har det hänt att även jag skrivit dylika inlägg men många gånger, för att inte säga jämt, så njuter jag av att läsa trådarna och håller mig borta från medverkande. Vill passa på att tacka Timbre och hans medhjälpare för forumet men inte minst alla ni som är med i gemenskapen som gör forumet så intressant att följa Samtidigt faller en tanke både nu och då på hur mycket tid du, Timbre (och andra) måste viga åt ditt intresse. Själv har jag svårt att avvara så mycket tid som jag skulle vilja åt hifi då det är många andra saker som måste göras och på något sätt så vill tiden springa ifrån en. Tack Timbre och till ni alla. Quote
Tompa Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 Ja, jag kan bara instämma, och till fullt hålla med föregående talare !! //-- Tompa -- Quote
iroise Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 Hej på er, Jag tänkte att jag skulle skriva ett par rader om att jag tycker att det är fantastiskt roligt att läsa om och se bilder från alla era träffar, aktiviteter och gemenskapen som ni byggt upp där nere i söder, Timbre med hifivänner. Det hjälps inte att man tänker att det hade varit trevligt att bo i närheten och kunna få möjlighet att ta del av detta spektakel. Många gånger kommer det spontan uppskattning via inlägg i respektive trådar och visst har det hänt att även jag skrivit dylika inlägg men många gånger, för att inte säga jämt, så njuter jag av att läsa trådarna och håller mig borta från medverkande. Vill passa på att tacka Timbre och hans medhjälpare för forumet men inte minst alla ni som är med i gemenskapen som gör forumet så intressant att följa Samtidigt faller en tanke både nu och då på hur mycket tid du, Timbre (och andra) måste viga åt ditt intresse. Själv har jag svårt att avvara så mycket tid som jag skulle vilja åt hifi då det är många andra saker som måste göras och på något sätt så vill tiden springa ifrån en. Tack Timbre och till ni alla. "trevliga reporatage nere i söder", men men timbre bor ju i norr!! "trevliga reporatage nere i söder", men men timbre bor ju i norr!! Quote
EuphoniC Posted September 3, 2007 Author Posted September 3, 2007 Meningarna går isär vad som egentligen är söder och vad som är norr Quote
Timbre™ Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 Kul att trådarna uppskattas och vi är ju många medlemmar som bidrar. En liten skugga är att platsen där jag befinner mig just nu upptar allt mer tid men det vänder säkert framöver. Quote
wintermute Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 Meningarna går isär vad som egentligen är söder och vad som är norr Demografiskt går gränsen vid Hjortkvarn Quote
EuphoniC Posted September 3, 2007 Author Posted September 3, 2007 Afrika till Stockholm = söder Stockholm till Sundsvall = mellansverige Sundsvall och uppåt = norr Luleå och uppåt = NORR (med stora bokstäver) Quote
Timbre™ Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 Söder om Norrgårdens Trädgårdar är det Skåne i mina ögon. Brofästena nedanför Limhamn och Sibbarp är redan Danmark och utan att blinka är man i Köpenhamn... För mig börjar Norrland redan i Karlstad... Quote
Haakan Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 Luleå och uppåt = NORR (med stora bokstäver) tur man är en riktig NORRLÄNNING då Quote
eliot Posted September 3, 2007 Posted September 3, 2007 Söder om Norrgårdens Trädgårdar är det Skåne i mina ögon. Brofästena nedanför Limhamn och Sibbarp är redan Danmark och utan att blinka är man i Köpenhamn... För mig börjar Norrland redan i Karlstad... Det hade jag ingen aning om ... då bor jag ju i Norrland - Det är väl därför jag med jämna mellanrum behöver göra HiFi-resor söderut Quote
fredrik Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Gör er inte löjliga - alla vet ju att norrland börjar när man passerat Kungälv! Quote
wintermute Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Låter det sig göras att skapa en karta där de olika forumsmedlemmarna finns markerade med sina respektive hemorter? Quote
plundin™ Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Låter det sig göras att skapa en karta där de olika forumsmedlemmarna finns markerade med sina respektive hemorter? En bra början är att man uppdaterar sin Profil med var man bor! /ptr Quote
stargazer Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Låter det sig göras att skapa en karta där de olika forumsmedlemmarna finns markerade med sina respektive hemorter? Det vore faktiskt grymt skoj! Quote
EuphoniC Posted September 5, 2007 Author Posted September 5, 2007 Jag instämmer att det skulle vara väldigt roligt med en sådan karta!! Det är ju många som inte vill avslöja vart de bor och väljer att inte skriva något under "ort" i profilen då det är ju stenhårt förknippat med vem man är och vad man har för prylar i sin anläggning. En sådan karta kunde ju istället bara markera vart man bor utan att man ser vilken användare det rör sig om, om inte användaren specifikt väljer att vara offentlig, eller tvärt om. Men det är ju en del jobb med att ordna något sådant, skrid till verket snarast! Quote
Timbre™ Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 Jag bollar över frågan till Mikael2... :cool: Quote
Absolute Audio Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 En bra början är att man uppdaterar sin Profil med var man bor! /ptr Vid tog en liten snabbspaning runt, och många har gjort det. Kul! Quote
Timbre™ Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 Vid tog en liten snabbspaning runt, och många har gjort det. Kul! Ja, verkligen trevligt och det syns redan i den här tråden. En karta blir ju lite mer avancerat och där måste nog teknikchefen ha ett ord med i laget. Quote
Engelholm Audio Posted September 5, 2007 Posted September 5, 2007 Hej på er, Jag tänkte att jag skulle skriva ett par rader om att jag tycker att det är fantastiskt roligt att läsa om och se bilder från alla era träffar, aktiviteter och gemenskapen som ni byggt upp där nere i söder, Timbre med hifivänner. Det hjälps inte att man tänker att det hade varit trevligt att bo i närheten och kunna få möjlighet att ta del av detta spektakel. Många gånger kommer det spontan uppskattning via inlägg i respektive trådar och visst har det hänt att även jag skrivit dylika inlägg men många gånger, för att inte säga jämt, så njuter jag av att läsa trådarna och håller mig borta från medverkande. Vill passa på att tacka Timbre och hans medhjälpare för forumet men inte minst alla ni som är med i gemenskapen som gör forumet så intressant att följa Samtidigt faller en tanke både nu och då på hur mycket tid du, Timbre (och andra) måste viga åt ditt intresse. Själv har jag svårt att avvara så mycket tid som jag skulle vilja åt hifi då det är många andra saker som måste göras och på något sätt så vill tiden springa ifrån en. Tack Timbre och till ni alla. Jag blir glad av ditt inlägg! Få stannar upp och säger något snällt eller positivt eller uppmuntrande! Kul! Quote
EuphoniC Posted September 5, 2007 Author Posted September 5, 2007 Det gäller f.ö. även ditt grillande Quote
Bebop Posted September 6, 2007 Posted September 6, 2007 Låter det sig göras att skapa en karta där de olika forumsmedlemmarna finns markerade med sina respektive hemorter? Jag är möjligen inte representativ, men jag tycker också det är lite småkul att se hur forumsmedlemmarna ser ut. Det kan ju t o m vara bra när man är på mässor att se bekanta ansikten. Det är normalt alltid lättare att ta kontakt med någon som verkar bekant. Även om man inte kommer ihåg namnet kan man ju alltid fråga om personen ifråga är medlem i Euphonia. Bilden kan på så sätt vara kontaktskapande. Bebop Quote
EuphoniC Posted September 6, 2007 Author Posted September 6, 2007 Bebob: Jag följer ditt goda initiativ fr.o.m. nu Quote
Recommended Posts