Jump to content

Recommended Posts

Posted

Alla drömmer vi om ett dedikerat biorum som man kan spela hur högt man vill när man vill..

Jag och mrKing här på forumet har hittat den =)

Djupt ner i en bergsvägg med skruvdragarna i hand står vi och drar för glatta livet på vårat nya lilla projekt som vi jobbar på.

Kolla under brahembio mappen så får ni se hur det kommer förbättras dag/dag

Fakta: det är 3 rum på totalt 100 kvm där 72 kvm kommer användas till lobby,korridor samt biosalong nr:1

Det finns bokstavligen INGA raka vinklar på hela bygget så det blev att bygga ett rum i rummet så att säga =)

http://81.26.250.247/phpBB2/modules.php?op...69886a743ecf46a

Mvh The Hulk och mr King

• Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Det blir väl en Galapremiär vad det lider misstänker jag :mm:

Men jag hoppas att du behåller 802'orna hemma. Annars vet jag en annan adress som är mer lämpad än adressen för bio-bygget ;)

Posted

Timbre: Bra namn faktiskt, vi har funderat på vad den skall heta.

Varför inte Underground :D ett bra namn tycker jag bugar och bockar.

Det blir lite enklare pryls här nere dock som vanligt folk har råd med, dyrt med 2 anläggningar :app:

Perra E: Mumma hörde om ditt nyförvärv så avis :D

Mvh

Posted

Nä. Jag har inte slagit till igen :)

Vad jag menade var att dessa pjäser skulle må betydligt bättre hemma hos mig än i en biosalong i en källare. Det blir på tok för lite kärlek för ett par sådana högtalare i en källare är jag rädd för ;)

Guest bliss
Posted

Den uppmärksamme noterar med viss förtjusning vilka bilder som visats flest antal gånger :D Vad är mest intressant här i världen? Hembio och stereo...eller? ;-) Fint bygge dock!

Kristian

Posted

Om ni scrollar längre ner på startsidan på galleriet så har ni en liten minmässa i Backa som Drbob,Lillkille,King,The Hulk,Pale, Zicronics osv var med på.

Lite kul att träffa alla för första gången nu så i med lokalen så kan man under lite lättare och mer kontrollerade former ha lite roliga träffar och jämnföra (vem som har störst :D ) olika elektronik osv..

La upp en bild till som jag hade tänkt att vänta med då det ser lite meisgt ut nu men det kommer bli kulgrej när det är klart dvs om man diggar skräck närmare bestämt The Ring

Mvh

Posted

Tack för ett trevligt hemmabioreportage i "megaformat" - 408 bilder upplagda hittils - huga. Ska bli kul att följa bildföljetongen och se hur "hemmabiografen" växer fram :cool: ;)

Posted

Cyber: Jodå tackar det är tokkul att bygga nu har vi varit lata sedan i Söndags då jag slängde upp så det tot är 408 bilder men idag så blir det iväg och köpa färg till lobbyn skruv och annat som saknas för att kunna fortsätta.

=)

Posted

Jävlar vilket projekt :o Förvandla en ful källare till en fin biolokal :mm: Kommer det att bli en allmän biograf eller din egen :?: :?: :?:

Posted

Kommer bli både och =) ett ställe där man kan träffa andra forumsträffar och på ett smidigare sett leka med olika högtalare coh andra roliga tester.

Så ni är välkomna :D

Posted

Såja nu är det 422 bilder mummel mobba oss inte för mycket när det gäller isoleringen.

Framväggen till vänster är 35 cm djup och så mycket isolering kostar så vi fick köra snikvarianten.

Dock så kommer det vara "riktig" isolering till resten av rummet.

Så hehe lite pinit men va fasen =)

Inte jätte snyggt men vårat motto och även namnet på bion är:-Det syns inte

MVh

Allmän fråga hur gör man för att ändra huvudrubriken ?

Får inte det att funka

Posted

Lägger in 35 bilder till idag.

Börjat lägga golv i lobbyn samt planera för dörren in till salongen.

Satte även upp lite fler plattor i taket för spotarna samt tokstädat

Skall väl gå loss imorgon på taket i lobbyn allt tar sådan tid

Mvh

Posted

Efter varit slappa i ca en vecka med både bilder och jobb så har vi fått fart igen.

Denna dag så har det tagits hål i ett par tjocka betong väggar för ventilationsrör samt kran på utsidan av fasaden för fastis skall få vatten utan att behöva gå in i lokeln.

Vi sätter ännu mer fart efter 17 idag så vänta er mer bilder ikväll

Uppdaterar idag Onsdag 21 e med 31 bilder på håltagningen satans vilka borr han använde hehe

Macho är bara förnamnet efternamnet vet jag inte bånge kanske hehe

Mvh

Posted

Ikväll så la vi klart golvet i lobbyn samt satte upp lektar i taket för filtmattan som kommer sättas på plats i morgon kväll efter inköp av häftklammers.

PLanerade även för ventialation samt att Zicronics hade med sig en nätfilter för biosalongen som rensar efter våra lysrör samt datorer helle Zicronics.

Så nu8 är det jäsp efter sn dags arbete, skall även köpa 18-20 spotar imorgon så det blir lite kul.

Mvh

Posted

Så idag har vi gjort klart alla spotar förrutom dem som skall lysa på duken totalt 20 spotar skall upp.

Vi har även börjat och är snart klara med taket i lobbyn på ena sidan dvs.

Det skall skäras till samt sättas upp lister som göra att häftpistolens framfart inte syns.

Dessutom började vi leka med godisdisken lite roliga bilder där faktiskt.

Så nu så hehe idag var en bra dag..

Totalt 526 bilder den 28 Onsdag..

Mvh

Posted

Ok nu är det 547 bilder Lördag 1 Maj

Biostolar är hämtade samt duken.

Grabbarna kunde inte hålla sig så vi kopplade upp ett enkelt ljudsystem och en projje bara för skojsskull.

Tja nu så när man får krafterna åter så blir det skruva upp projjen förhpoppningsvis imorgon dvs Electrohome projjen då

Posted

Idag fick vi upp crt projjen och testade med oskalad bild usch..

Även fixat ett större serverskåp som skall byta plats med den gamla för att få plats med mer apparater.

Lite kassa bilder denna gång dock

21 nya bilder Måndag 3e Maj

Posted

Här har det blivit många uppdateringar ..tack för en trevlig bilddokumentation av ett intressant hemmabiobygge.... :mm: :cool:

Mvh cyber

Posted

Tackar :D

Verkar dock inte som det finns så stort intresse av hembio på detta forum :cool:

Tja alla är vi olika men i mina ögon är ni konstiga hehe :D nejdå..

Mvh