Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nya numret av Hi Fi & Musik finns i handeln om några dagar. Vi läser ur testen på QRS Merkurius:

" - - som ni hör har vi bara lovord för den här högtalaren och alla ni som känt att de majestätiska QRS Supernova varit en onåbar dröm har plötsligt fått en utväg till mindre än halva priset. Det kallar vi ett kap och ett tungt vägande alternativ också högre upp i prisklassen!"

qrs_mercurius_i01.jpg

Merkurius II kostar 34 000:- och finns i Valnöt, Körsbär och ljus björk.

mvh

Posted

Jag tror säkert att högtalaren är jättefin, har själv hört den på en mässa, jag tillåter mig dock att undra följande. För oss som inte vill få syn på högtalarens element varje gång vi låter blicken glida mot högtalaren, vore det fint om det fanns någon beklädnad att dölja elementen med. Varför inte erbjuda fronttyger, och fästen för dessa, i ex. varma bruna färger som matchar resp. högtalarfärg..?

Mvh,

Greensleeves

Posted
Jag tror säkert att högtalaren är jättefin, har själv hört den på en mässa, jag tillåter mig dock att undra följande. För oss som inte vill få syn på högtalarens element varje gång vi låter blicken glida mot högtalaren, vore det fint om det fanns någon beklädnad att dölja elementen med. Varför inte erbjuda fronttyger, och fästen för dessa, i ex. varma bruna färger som matchar resp. högtalarfärg..?

Mvh,

Greensleeves

Jag tror att vår käre designer äntligen ritat ett fronttyg!! Kommer att ha magnetfäste och täcka knappt halva framsidan.

mvh

.

Posted

Kom igen nu Sladd.

våga vara lite bilhandlare och kasta med en "full size frontal grill" som x-tra tillbehör, skulle enligt min mening bli snyggare :) .

///Pan

Posted
Kom igen nu Sladd.

våga vara lite bilhandlare och kasta med en "full size frontal grill" som x-tra tillbehör, skulle enligt min mening bli snyggare :) .

///Pan

OK, i mintgrönt då?

Eller latte-beige

eller Ernst j-la kirschensteiger-stereo-gömd-i-moraklockan-duvblått? ;)

mvh

Posted

Kan vi ha hittat ett koncept?

Checker-rutigt för den sportige

Frontgallret på trekvart, nedhasat, släpande på golvet för den unge

Med några trivsamma hål på för den modemedvetne

Av Kravmärkt linne för miljövännen

Rättvisemärkt för den medvetne..... nej, just det, det behövs inte. Hela QRS är redan rättvisemärkt. Alla får pension, har kollektivavtal, har 5 veckors semester (betald!) kör med miljövänlig lack och högtalarnas fraktbelastning på miljön är 45 km... :)

Vad kostar ett sånt där rättvisemärke? Kanske skall ringa Alice Bah ;)

.

Posted

Till o börja med GRATTIS till fina recentioner, kul när det går bra för Svenska konstruktioner...

Har bara läst om dessa högtalare, skulle vara väldigt kul att får höra dessa live, finns det någon affär i Sthlm där man kan lyssna på dessa högtalare o även andra modeller ?