Jump to content

Recommended Posts

Posted
Spännande! Lägg undan ett ex till mig jag kommer in nästa vecka.

Calm

Ser det er litt delte meninger om denne nye skiva, Kari har aldri vært noe spesiell bra med Engelske tekster( det er vel bare to på denne men...), kanskje man handler den alikevel mer på gammel vane enn fordi det er noe nytt :?: legger ved en link fra ett Norskt forum om skiva....

Bremnes live

Bare så det er sagt, Kari er magisk på sitt beste, som f.eks "Over en by" hadde selv gleden av å oppleve henne live for noen år siden (Svarta Bjørn) det var noe å skrive hjem om......

mvh

  • 2 weeks later...
Guest justaudiomagic
Posted

Norwegian mood är klart hennes bästa enligt mig, både ljudmässigt och vokalmässig

Posted

jag tycker Kari är underbar och har nästan alla skivor o de spelas ofta. Däremot säger jag som Om.s att hon helt enkelt inte har ett hållbart engelskt uttal. Jag undviker totalt hennes engelsspråkiga alster. Extra glad att tex 11 obesvarte anrop finns som helnorsk utgåva och med egnelsk variant. Då kan man skippa den engelska men ändå få alla härliga låtar. Antar att Norvegian mood är någon ekvivalent till erindring?

Guest justaudiomagic
Posted
jag tycker Kari är underbar och har nästan alla skivor o de spelas ofta. Däremot säger jag som Om.s att hon helt enkelt inte har ett hållbart engelskt uttal. Jag undviker totalt hennes engelsspråkiga alster. Extra glad att tex 11 obesvarte anrop finns som helnorsk utgåva och med egnelsk variant. Då kan man skippa den engelska men ändå få alla härliga låtar. Antar att Norvegian mood är någon ekvivalent till erindring?

Själv tycker jag om hennes uttal, det är väldigt speciellt. Jag kan förstå att ni inte tycker om hennes engelska uttal men själv gillar jag det skarpt.

Ja, det är en engelsk variant av Erindring

Posted

Måste helt klart ställa mig till skaran som anser att hon skall hålla sig till Norska! När hon gör det är det helt suveränt, klart högt upp på superlistan!!!! ....sticker ut hakan lite och tycker att det är kalkonvarning på engelskan...

...hon hade inte gått vidare i Idol med det uttalet... :D

\\K-man

Posted
Norwegian mood är klart hennes bästa enligt mig, både ljudmässigt och vokalmässig

Jag lyssnade på den skivan en gång och det var den klart sämsta skiva jag hört med henne - jag säger som andra att det fungerar inte med engelska :black:

Posted

Jag håller nog Svarta Björn som etta. Känns som naturlig och otvungen med full klang i hennes röst och mer dramatisk i sitt framförande.

Tvåa får nog bli Over en by och senaste plattan Live som en god trea. Den senaste en helt annan typ av musik. Norwegian Mood gillar jag inte alls. Verkar som Kari är obekväm med att sjunga på ett annat språk som inte passar till musiken. Norskan är på något sätt suggestiv i sitt rätta sammanhang.

Calm

Posted

Min favorit är Gåte ved gåte följt av Svarte Bjørn (vinyl +CD) - jag har aldrig hört Over en by eller Live-skivan så det skall bli kul att lyssna på dom :mm:

Posted

gåte ved gåte är min favorit också, men över en by, 11 obesvarte anrop och månestein är fina i liknande genre. Svarte björn är kanon men mer folkmyusik och en av mina favorit-"gråtskivor" alla kategorier är lösrivelse, som är tonsättningar till edvard munchs texter. hårresande och mycket välproducerat. Förstår dock om den senaste inte är för alla.

Guest justaudiomagic
Posted

Jag köpte även 11 obesvarte anrop på vinst och förlust men tyckte denna var riktigt dålig, typ en eller två låtar som var bra. Norwegian mood är fortfarande nummer ett för mig!

Audio Concept: Jag vill gärna beställa en skiva av Kari's nya

Posted

Nu måste även jag ge mig in här och säga vad jag tycker.

Är Kari frälst och tycker att den senaste skivan är helt superbra. Att hennes engelska känns låter lite lustig kan man tycka, men norrmän och norskor som talar engelska låter oftast så. Kan tillochmed betraktas som ganska hemtrevligt. Skivan är nog lite "poppigare" än de andra.

Guest justaudiomagic
Posted
Kan tillochmed betraktas som ganska hemtrevligt.

Ungefär det jag var ute efter :)

  • 2 weeks later...
Posted

Så, då har även jag fått denna.. :)

Kanon, bortsett från att engelskan förstör en del spår.. Jag tror vi får starta en kampanj, "Må Kari förbli norsk!" eller nåt. ;)

Vi kan starta en namninsamling och be Audio Concept skicka det till KK kanske, hehe..

Guest justaudiomagic
Posted
Vi kan starta en namninsamling och be Audio Concept skicka det till KK kanske, hehe..

;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...