Mattias Posted March 28, 2004 Posted March 28, 2004 Stacey Kent sjunger som ni känner till lugnt och harmoniskt. Men att hennes man Jim Tomlinsson är med och spelar tenor sax kanske är en nyhet? Visste du att Jan Lundgren har spelat in en skiva med bla Stacey Kent? Mer om detta se nedan. Foto av Zalve Zalve och jag var till Västerås och såg denna tös live förra veckan. Sedan dess har hennes skivor snurrat i spelarn. Här kommer några som rekomenderas. The boy next door Senaste alstret. Härlig skiva! Den är från 2003 och ligger på Candid (CCD79797) Jim Tomlinson - Brazilian sketches På denna skiva sjunger Stacey på 4 av spåren. Här är det Brasilianska härliga tongångar. Kungen Jobim står för musiken på 8 av de 11 spåren. Köpte den på vinst och förlust. Jims lugna och härliga spel på sax gjorde mig nyfiken... han lirar underbart även på denna platta. Skivan är grym men det är inte så konstigt jag älskar ju denna typ av musik... Plattan är från 1999 och gjord av Candid (CCD79769). Jan Lundgren, Stacey Kent, Deborah Brown och Johnny Griffin - Plays the Music of Victor Young Här en skiva med lite fartig bopstil, musiken skriven av Victor Young. Detta är en skiva som Zalve hittat, länk till tråd. Stacey är med på några låtar och sjunger. Det är ett riktigt fynd. Tyvärr inte hunnit skaffa än men det är på gång Utgiven 2001 av Sittel (SITCD 9269). Det är konstigt att man inte hört om denna platta tidigare. Så bra är den, enligt mig. Alla tre skivor rekomenderas men de är ju av lite olika karraktär. Den första är Stacey-lik. Den andra Brasilien oh ja!!!! och den sista med betoning på lite fartig Bop. Gillar även hennes tidigare album. Länk till hennes site. http://www.staceykent.com/ Mvh Mattias Quote
Recommended Posts